Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 5:41 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
De belastingdienst vult dit jaar voor het eerst de banksaldi en spaartegoeden vooraf in (belastingjaar 2012, peildatum 1 januari 2012).
Vanaf vandaag zijn die gegevens beschikbaar (zie evenwel hieronder van de website van de belastingdienst).
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. volledigheid en juistheid.


A penny saved is a penny earned.

Citaat:
Belangrijk nieuws
Vooraf ingevulde aangifte tijdelijk niet beschikbaar

01-03-2013
Het downloaden van gegevens in de aangifte is tijdelijk niet mogelijk. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 9:42 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1060
HA! Ik wilde net een topic aanmaken...

Ik had m'n aangifte op 1 januari al klaar (overgenomen uit m'n spreadsheet), maar heb toch zopas even voor de lol de vooringevulde even gedownload.

Resultaat: Saldi van Leaseplan en Centraal Beheer zijn niet verwerkt, wel stuk of 8 andere. Totaal klopt dus niet. Omdat er ook niet-actieve rekeningen bijstaan, vind ik het maar onoverzichtelijk allemaal. Ze kunnen beter een optie toevoegen om "0-saldi" weg te filteren, zodat je beter kunt zien welke je nog mist. Er wordt ook niet bij elke rekening vermeld bij welke bank die rekening loopt (alleen het rekeningnummer), dat is ook niet erg overzichtelijk dus.

Ik houd het dus nog even bij mijn eigen aangifte (eenvoudige totaaltelling van alle saldi), misschien volgend jaar beter...

[EDIT: Bij een andere test zie ik dat ook het saldo van MoneYou niet is verwerkt. Ook WOZ waarde huis is niet ingevuld. "What's the point..." dan, denk ik nu bij mezelf.]

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 10:24 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Ik heb geprobeerd te downloaden (zonder instellingen, zoals mappen te wijzigen), en dat lijkt te werken, maar zodra ik het programma afsluit (en de melding verschijnt dat de gegevens zullen worden opgeslagen), dan ben ik alle gegevens weer kwijt. Bij het opstarten van het programma kan ik in het Open-menu wel kiezen voor nieuwe of bestaande aangifte met reeds gedownloade gegevens, maar vervolgens gaat het programma naar een map waar het programma stelt dat er geen gegevens zijn. Weet iemand wat ik fout doe?

Overigens klopt de info van spaartegoeden helemaal niet, en het programma blijft daar steeds hangen als je gaat scrollen; gebruikt van geheugen stijgt ruim boven 1 GB, en langzamerhand (ca. 2-3 minuten) zakt het gebruik van geheugen weer onder de 1 GB, en kan ik het scherm weer scrollen tot het weer vast slaat.

Ik heb voor de zekerheid maar screenprints gemaakt van de diverse vooraf ingevuld schermen, zodat ik het makkelijk kan overtypen als het helemaal niet gaat lukken met het downloaden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 10:34 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Bij mij blijft het programma ook steeds hangen.
Heb nog wel kunnen zien dat de maatschappelijke beleggingen niet gespecificeerd zijn.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 10:45 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1060
Spaarzaam schreef:
Ik heb voor de zekerheid maar screenprints gemaakt van de diverse vooraf ingevuld schermen, zodat ik het makkelijk kan overtypen als het helemaal niet gaat lukken met het downloaden.

Nou zeg... Screenprints? Overtypen? Niet echt een vooruitgang dus...
(Niet persoonlijk bedoeld of zo, maar van prints en overtypen krijg ik rillingen over m'n rug, ik doe alles digitaal, screenshots doe ik wel 's, maar dan naar jpg/gif/pdf)
Zoals ik al zei: ik hou het voorlopig even bij de versie van 1 januari 2013, die ik lekker "ouderwets" zelf kan invullen (we hebben altijd nog kopiëren en plakken!)

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 10:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Tja, als de overheid iets doet in automatisering kost het minstens 100 miljoen en wordt het altijd een rommeltje. Daar kun je vergif op innemen.
Overigens: Geen enkel spaarsaldo vooringevuld. Terwijl ik bij tig banken zit. Wel beleggingen, maar dan weer géén ASN Novib (heffingskorting) maar wel Triodos Fair Share. Als ze het dan niet kunnen, kunnen ze het beter allemaal weglaten.

@Spaarzaam: Bij mij staat in de map Mijn documenten\belastingdienst\aangifte inkomstenbelasting\2012 een bestandje:
XXXXXXXX.IBD (XXXXXXXX= 1e 8 cijfers van je sofinummer)
Dat zijn de opgeslagen gegevens. Die moet je openen via het menu.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 11:42 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Belastingformulier gedownload met vooraf ingevulde gegevens. De belastingdienst schreef ij de aangiftebrief: Dit jaar vullen we weer meer gegevens voor u in, bijvoorbeeld uw banksaldi.
Niets van waar dus!!! Gebeld met belastingdienst en deze zeggen dan:ja dan zullen we niet alle gegevens op tijd hebben gehad!
Maakt het uzelf gemakkelijk door in maart aangifte te doen schrijft de belastingdienst!!!!
Opheffen van deze belastingdienst mag van direct!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 11:47 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Het is gelukt. Ik heb de download opgeslagen, en die kwam in de map Downloads, en heb vervolgens het bestandje handmatig gekopieerd naar zowel ....x86/belastingdienst/etc. als naar Documents/belastingdienst/etc.* en naar tweemaal inlezen via Open bestand in Belastingdienstprogramma, staat het er nu eindelijk in.

*alhoewel ik verwachte dat dit mappen zijn met gegevens uit dezelfde bronmap, bleek het toch anders. In de map ....x86/belastingdienst/etc. werd het bestand niet automatisch gevonden bij Open bestand (terwijl bij het downloaden deze map wel als standaard downloadmap wordt weergegeven. Bij nog een kopie in de map Documenten/belastingdienst/etc. lukte het wel. Mogelijk zijn er meerdere mappen "Documenten", maar het is gelukt, dus wat en hoe hoef ik niet per se te weten. Is toch maar een eenjaarlijkse ergernis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 11:48 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Hier zijn de banksaldi ook helemaal leeg. Wat een toestand zeg, nu had ik mijn aangifte ook wel op 1 januari kunnen doen.

Edit: Net gebeld. Ja meneer, het is niet aangeleverd, u moet het zelf doen. Op de vraag of ik al mijn depositos en banksaldi precies moet specificeren moest ik weer 5 minuten in de wacht hangen, doorverbonde.. Ja,het moet echt invullen , de hoogste bedragen eerst en als het niet past alle lage bedragen bij elkaar optellen.

Nou, ik denk dat ik toch maar per bank 1 regeltje ga doen.


Laatst bijgewerkt door theswitch op vr 01 maart 2013 12:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 11:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Spaarzaam, Let op: Het bestandje XXXXXXXX.ibv2012 (dus extensie ibv2012, maar je moet wel extensies tonen aan hebben staan in verkenner) bevat de gedownloade gegevens. Die moet je niet nog eens aanklikken, want dan start hij het programma op en ben je de reeds ingevulde gegevens kwijt. Je krijgt gelukkig wel een waarschuwing hiervan en kunt nog annuleren.
Het bestand met de extensie IBD bevat je ingevulde gegevens, en kun je niet aanklikken maar moet je openen via het menuutje.
Dit is het bestand, zeg maar, wat uiteindelijk teruggestuurd wordt naar de belastingdienst als je klaar bent bent invullen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 11:57 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
theswitch schreef:
Hier zijn de banksaldi ook helemaal leeg. Wat een toestand zeg, nu had ik mijn aangifte ook wel op 1 januari kunnen doen.

Maar we zijn toch allemaal nieuwsgierig wat de belastingdienst precies van je weet.... Nou weten we het nog niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 12:05 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
En ik verzet me tegen alles verplicht digitaal en heb net een papieren versie aangevraagd, omdat ik vind dat die mogelijkheid moet blijven voortbestaan.

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 1:26 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
Ook bij mij zijn geen bank- en spaartegoeden vooringevuld (een aantal andere gegevens wel en die zijn correct).
Dame van de belastingdienst reageerde geagiteerd toen ik informeerde naar het ontbreken (wist ze geen antwoord op).
'k Heb vervolgens het papieren aangiftebiljet aangevraagd.

Mijn (voorlopige) conclusie: de administratie van de belastingdienst t.a.v. bank- en spaartegoeden is niet op orde en daarom het geheel ontbreken daarvan bij de vooringevulde gegevens regel.


A penny saved is a penny earned.


Laatst bijgewerkt door Empire op vr 01 maart 2013 1:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 1:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Aangezien je alles nog moet controleren heet het m.i. geen enkel nut. Ik heb hem al lang opgestuurd en wil niet eens zien wat ze van me weten.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 2:14 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Elkecenttelt schreef:
Gebeld met belastingdienst en deze zeggen dan:ja dan zullen we niet alle gegevens op tijd hebben gehad
Niet op tijd ?

Ze hebben heel 2012 de tijd gehad om de saldi per 1-1-2012 te verwerken.
Wat een puinzooi.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO