Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 11:32 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Voor het eerst moet ik bij de belasting aangifte een deposito bij de LPB opgeven (saldo 1-1-2012)

Hoe moet ik dit nu in de aangifte invullen?
Stel het saldo op de Internetspaarrekening bij LPB met rekeningnummer 123456789 is € 1000,00
Het saldo van het deposito bij LPB met nummer TDP12345 is ook € 1000,00

Moet ik dan bij de aangifte alleen het LeasePlan Bank Rekeningnummer 123456789 met als saldo € 2000,00 opgeven (dus al het geld bij LPB, internetspaarrekening + deposito gezamenlijk, onder het internetspaarrekeningnummer vermelden)?

Of moet ik dit opgesplitst doen?

Dus als volgt:
LeaseplanBank Rekeningnummer: 123456789 Saldo € 1000,00
LeaseplanBank Rekeningnummer: TDP12345 Saldo € 1000,00

Bedankt alvast voor eventuele reacties,
Met vriendelijke groet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 11:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Mag je zelf weten. Je kunt ook al je spaargeld (van alle banken samen) op één regel invullen met omschrijving "Totaal saldi" of zo iets. Een rekeningnr is niet verplicht.
Keep it simple, Simplicity. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 2:17 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Of wacht nog 2 weken. Dan heeft de belastingdienst het al voor je ingevuld.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 10:11 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Simplicity schreef:
Moet ik dan bij de aangifte alleen het LeasePlan Bank Rekeningnummer 123456789 met als saldo € 2000,00 opgeven (dus al het geld bij LPB, internetspaarrekening + deposito gezamenlijk, onder het internetspaarrekeningnummer vermelden)?
Of moet ik dit opgesplitst doen?

Kan, hoe duidelijker hoe beter lijkt mij. Echter dit wil niet altijd. Bij belastingaangiftes die ik tot nu toe heb ingeleverd kon ik niet alles kwijt, ik heb teveel rekeningen bij teveel banken. Ik kan dus niet gespecificeerd per bank alles in de aangifte opgeven. Ik heb toen maar van sommige banken een totaal bedrag opgegeven, wat moet ik anders?
In ieder geval klopt het belastingtechnisch. Ik ben benieuwd hoe de belastingdienst mijn voor ingevulde aangifte heeft ingevuld: uitgebreid en specifiek per bank of een totaalsom.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 10:41 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
BillGates schreef:
Mag je zelf weten. Je kunt ook al je spaargeld (van alle banken samen) op één regel invullen met omschrijving "Totaal saldi" of zo iets. Een rekeningnr is niet verplicht.
Keep it simple, Simplicity. :)


Aangezien men in het aangifte programma specifiek naar de naam van de bank en het iban/rekeningnummer vraagt dacht ik dat men deze ook verplicht moest invullen.
Voor de duidelijkheid heb ik in de aangifte de LPB maar opgesplitst, 1 maal de internetspaarrekening met betreffend saldo, en 1 maal het deposito met betreffend saldo.

Vroeger (ja we worden oud) was het in iedere geval eenvoudiger, je hoefde toen alleen maar het totaalsaldo (alle banksaldo's) per 1-1/31-12 te vermelden.

En inderdaad, eenvoud is een groot goed.

Nog een aanvullende vraag, als men een correctie in de (inmiddels digitaal ingestuurde) aangifte wil doorgeven, en men deze niet meer op de PC heeft staan, hoeft men dan alleen het programma opnieuw te downloaden/invullen, en via Digid in te sturen, en overschrijft deze laatst ingezonden aangifte dan automatisch de vorige aangifte(n)?

Bedankt allen voor u antwoorden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 10:57 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja, laatst ingezonden aangifte telt en overschrijft derhalve de voorgaande.
Persoonlijk wacht ik altijd tot medio maart omdat dan ook de vooringevulde aangifte beschikbaar is (programma wel pas na 1-3-2013 downloaden).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 11:41 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Ja en nee!

Ik dacht ook dat de laatst ingestuurde digitale aangifte geldt, maar niks is minder waar! Ik had in het verleden ooit een aangifte gedaan en daarbij zitten schuiven tussen de verdeling naar mij en mijn vrouw. Ik had bij de 1e aangifte het zo geschoven dat mijn vrouw (die geen inkomsten heeft) ook wat belasting moest betalen. Toen heb ik de aangifte verstuurd.
Na een dag kwam ik er achter dat ik wat vergeten was en vulde het opnieuw in maar deze keer dat mijn vrouw niks hoefde te betalen.
Wat gebeurde er? Wij moesten nog meer belasting betalen. Blijkbaar accepteert de belasting het niet als je eerst belasting moest betalen en dan plotseling niet.
Ik ben zelfs persoonlijk naar de belasting dienst gegaan en heb dit uitgelegd. De man in kwestie zij dat het niet mogelijk was dat ik samen met mijn vrouw 1 aangifte kon doen. Werkt hij nu bij de belastingdienst of wat?
Heb het wel weer recht kunnen breien d.m.v. een aangetekende brief te versturen.

Pas dus goed op met het invullen van de aangifte! Vul het in, check het goed. Laat het even een dag of 2 zinken en check het wederom en verstuur het dan pas.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO