Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016 5:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
"Vincent" meldde vorig jaar:

Citaat:
Je kan het aangifteprogramma op de site van de belastingdienst vinden op de volgende manier:
> Prive
> Programma's en formulieren
--Vul in: Doelgroep: 'Particulier', Onderwerp: 'Aangifte doen'.
> Zoek het gewenste aangifte programma (afhankelijk van je besturingssysteem: Windows en OSX / Linux)

Je komt dan uit op de onderstaande site:http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifteprogramma_2014


Voor dit jaar zou dat dus zijn:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aangifteprogramma_2015

Of misschien (zoals voorgaande jaren):

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/apps/win/ib2015_win_setup.exe

Hoe was het ook alweer, komt dat programma nu wel of niet? Op de site van de belastingdienst hebben ze 't maar over een "App", maar om eerlijk te zijn weet ik niet of ze daar dit oude en vertrouwde programaatje mee bedoelen?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Laatst bijgewerkt door SpaarXL op di 01 maart 2016 1:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016 6:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Op Mijn Belastingdienst nog niets...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016 6:44 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Mijn info:

Het aangifteprogramma van de BD komt er dit jaar (voor 2015) niet. Je kunt alleen maar online aangifte doen. Als je dat niet kunt of wilt moet je een papieren biljet aanvragen.
De 'App' bestond vorig jaar al. Daar staan de vooringevulde gegevens in en hoef je alleen maar te 'ondertekenen'.


Zelfs Elseviers belasting CD ROM doet het niet. Daar was even paniek over bij Elsevier, maar ze hebben een deal gesloten met de BD dat dit wel kan. Als je voor 1 maart aangifte hebt gedaan met dat ding, dan is het niet aangekomen.

--------------------------------------------
Belangrijk nieuws over Elsevier Belasting Aangifte 2016
Tekstgrootte 05 februari 2016

De Belastingdienst heeft ons gemeld dat zij, voor aangiften ontvangen vanuit Elsevier Belasting Aangifte 2016 / Elsevier Belasting CD-ROM 2016 met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking, extra handelingen moeten verrichten om de aangiften te kunnen verwerken.

Wij raden u daarom aan te wachten met insturen van aangiften tot wij in overleg met de Belastingdienst een oplossing voor het probleem hebben gevonden. Sowieso worden ingestuurde aangiften niet verwerkt voor 1 maart 2016.

Update 5 februari 16.00 uur
In overleg met de Belastingdienst is besloten een reparatie-update uit te brengen, waarbij u tevens niet eerder dan 1 maart 2016 kunt inzenden. Reeds ingediende aangifte(n) met daarin looninkomsten uit tegenwoordige dienstbetrekking dienen opnieuw te worden ingestuurd.

-------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 feb 2016 6:46 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
http://www.elsevierfiscaal.nl/productse ... d-rom-2016

Daar is van te voren niet erg diep over nagedacht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 1:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik heb de Elseviers toch maar weer aangeschaft dit jaar, traditie :)
Maar misschien is het de laatste keer geweest, als de online aangifte goed bevalt.

Wel altijd handig de middeling module..........

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 10:00 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Bij mijn belastinggegevens in Box III is er geen specificatie en alleen een totaal van alle spaar/beleggingen afgerond op € 1000 op alleen mijn lopende rekening bij Rabo waar haast niets opstond per 1-1-2015. Het totaal wijkt zo'n 3% af. Bij box I ook niet de juiste gegevens.
Voor Box III zou in mijn geval dit een combinatie moeten zijn van diverse bankrekeningen met spaar en deposito saldo's en ook beleggingen bij diverse internet brokers en ook nog crowdfunding. Misschien teveel en/of te complex voor de belastingdienst? Iemand anders soortgelijke ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 10:17 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Nou bij mijn box III staat alles tot de 1 euro specifiek vermeld voor al mijn bank en spaarrekeningen.

Alle gegevens kloppen bij mij , niks hoeven te veranderen, ondertekenen en weggestuurd net na negen uur ( het lijkt de reclame wel van de Belastingdienst, nee ik heb niet onder mijn computer geslapen ;) )

Voor de aanname dat zij voor mensen met spaargeld niet voldoende info hebben, gaat voor mij als alleen spaarder deze vlieger niet op, wel wrang als je leest dat de aanname nog steeds is 4 % rendement op vermogen :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 1:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
U kunt nu niet inloggen op Mijn Belastingdienst

Mijn Belastingdienst is tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt doordat het maximale aantal mensen is ingelogd. Wij vragen u om later terug te komen. Onze excuses voor het ongemak.

http://sorry.belastingdienst.nl/pages/o ... ulier.html

Wacht dus niet tot de laatste dag van de maand, als iedereen nog net op tijd wil zijn. Dat gaat geheid ook mis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 1:14 pm 

Geregistreerd: di 22 sep 2015 6:46 pm
Berichten: 2
Inloggen is haast onmogelijk vandaag.
Ik help vaak andere mensen met het invullen van de aangifte, soms ook ver weg.
En dan zal je net zien dat de site overbelast is.

Ik wilde daarom een klacht indienen bij de belastingdienst.
Wat blijkt: je kunt een formulier downloaden maar moet het wel uitprinten en met de post versturen.
Lekker geloofwaardig om te beweren dat we alles digitaal moeten doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 1:16 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
BillGates schreef:
U kunt nu niet inloggen op Mijn Belastingdienst

Wacht dus niet tot de laatste dag van de maand, als iedereen nog net op tijd wil zijn. Dat gaat geheid ook mis.


hahaha...
Dat is nooit verstandig.
Ik zou daar heel zenuwachtig van worden. :lol:

--
Jammer het windoowsprogramma niet voor 2016 is te downloaden. :(
De app ben ik niet zo kapot van.... (moet ik eerst een emulator op de pc installeren.) Dan nog liever papier!...

Als we nu eens massaal inleveren via papier, zou volgend jaar het windows programma weer terug komen. :) :) ;)

Online versie... mja; ik lees hier eerst wel even wat de ervaringen zijn........

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 1:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
"Ik help vaak andere mensen met het invullen van de aangifte, soms ook ver weg.
En dan zal je net zien dat de site overbelast is."

Ja dat klopt, zul je altijd zien.
Moeten we voortaan met onze vrienden/bekenden af gaan spreken om 02.30 uur 's nachts of zo, als het rustiger is, om te voorkomen dat je voor niets daar naar toe gaat?

Leuker kunnen we het niet maken, wel lastiger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 1:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Iemand beleggingen bij ING? Ik zie wel de waardes, maar niet de ingehouden dividendbelasting. Let daarop. Scheelt een slok op een borrel.
Ook alle bankrekeningen worden bij mij voor het eerst vermeld, per deposito zelfs apart. Ook alle lege rekeningen met 0,00 saldo.

De iOS App op Apple apparaten werkt wel op dit moment, maar daar kun je niets wijzigen of toevoegen, alleen accorderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 2:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Aangifte zojuist gedaan, exact hetzelfde ingevuld, als in de voorlopige aanslag, maar wat blijkt, er lijkt weer gedonder te zijn met de loonheffing

Er is volgens Aangifte 2015, 160 euro te weinig loonheffing inhouden door mijn werkgever, en teveel arbeidskorting
Wie zijn fout is dit nu? De werkgever, of de overheid met wederom verkeerde tabellen?

Nu hopelijk, door wat te spelen, een persoon op 45 euro te krijgen, dan hoeft 1 iemand lig niet te betalen

En hoe kan dit nu het beste doen?
Wil dit zsm betalen, kan je dit meteen al, en krijg je er rente over berekend?
Of is een bepaalde periode nog rente vrij?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 2:35 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
Bij mij waren alle spaar en deposito rekeningen correct ingevuld behalve ANADOLU, Deze zijn ze vergeten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 maart 2016 2:40 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
karel schreef:
Bij mij waren alle spaar en deposito rekeningen correct ingevuld behalve ANADOLU, Deze zijn ze vergeten!

en de aftrekposten ???

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO