Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 11:39 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Stel je krijgt een aanzienlijke beëindiginsvergoeding van je werk en je zou willen kiezen of je dit nog dit jaar of in jan 2020 laat uitbetalen. Wanneer je geen toeslagen of aftrekposten hebt lijkt mij het verstandigst dit in 2020 te laten uitkeren vanwege peildatum VRH en een wat lagere loonbelasting voor de bovenste schaal. In het slechtste geval zou het inkomen in 2020 lager zijn waardoor de belastingschijf zonder de beëindigingsvergoeding lager zal liggen.

Rekening houdend met bovenstaande; Klopt mijn aanname dat het uitbetalen in 2020 het voordeligst is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 12:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Chartaal schreef:
Stel je krijgt een aanzienlijke beëindiginsvergoeding van je werk en je zou willen kiezen of je dit nog dit jaar of in jan 2020 laat uitbetalen. Wanneer je geen toeslagen of aftrekposten hebt lijkt mij het verstandigst dit in 2020 te laten uitkeren vanwege peildatum VRH en een wat lagere loonbelasting voor de bovenste schaal. In het slechtste geval zou het inkomen in 2020 lager zijn waardoor de belastingschijf zonder de beëindigingsvergoeding lager zal liggen.

Rekening houdend met bovenstaande; Klopt mijn aanname dat het uitbetalen in 2020 het voordeligst is?


Het is afhankelijk van je inkomsten in het jaar 2019 en 2020. Uitkeren in het jaar met de laagste inkomsten is meestal het voordeligst. Achteraf is er de mogelijkheid om je inkomen over drie jaar te middelen. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/hoe-kan-ik-mijn-inkomen-middelen-en-geld-terugkrijgen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 8:29 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Dank Schraper!
Middelen is idd iets om ook nog naar te kijken.

Door een eenmalige uitkering zullen de maandelijkse inkomsten die met een lagere loonbelastingtarief worden uitbetaald later alsnog tegen het hogere tarief gerekend worden neem ik aan(?). Klopt het dat op de eenmalige uitbetaling de loonbelastingschijven worden opgevuld en het onder aan de streep niet uitmaakt?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO