Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 7:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2021 2:29 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Wie weet nog spaarbanken waar je een buitenlandse betaalrekening mag opgeven als tegenrekening? Ik bankier al 10 jaar primair vanuit Duitsland (Deutsche Kredit Bank) en dat bevalt uitstekend. Zou niet weten waarom ik in Nederland moet betalen voor een betaalrekening, terwijl de voorwaarden van de gratis Duitse betaalrekening beter zijn (Bijv. geen koersopslag, gratis credit card, etc.). Verder wordt salaris en incasso's niet zo makkelijk vanaf een DE IBAN verwerkt. So far so good... Ik loop echter keer op keer tegen het probleem aan dat Nederlandse spaarbanken perse een NL IBAN eisen. Wie weet nog banken die een DE IBAN accepteren als tegenrekening? Ik bankier (een beetje) bij Raisin (die doen niet zo moeilijk over een buitenlandse IBAN), maar daar zijn gezamenlijke rekeningen weer niet mogelijk. Het wordt de consument zo wel (onredelijk) moeilijk gemaakt en een Nederlandse IBAN is op die manier bijna een vereiste. Dus betalen voor een Nederlandse betaalrekening om te mogen sparen met 0,0x%.... Zelfs Loyds Bank, gevestigd in Berlijn, accepteert alleen NL IBANs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 jul 2021 5:04 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Bij Advanzia (LU) is het me gelukt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2021 3:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 15 jan 2011 10:02 pm
Berichten: 62
Raisin (NL) inderdaad:
Citaat:
Je kunt vanaf iedere andere rekening geld overboeken naar je Raisin-rekening. De enige voorwaarde is dat deze bankrekening op jouw naam staat. Dit kan dus een andere bankrekening zijn dan de vaste tegenrekening die je bij Raisin opgegeven hebt.

Raisin geeft je, in tegenstelling tot veel grootbanken, een vrije keuze van betaalrekening en legt geen restricties op. Je tegenrekening hoeft enkel bij een Nederlandse bank of bank in een ander EU-land te zijn.
https://www.raisin.nl/deposito/tegenrekening/#een-tegenrekening-bij-raisin


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 aug 2021 4:28 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Bij NN is het gelukt een buitenlandse tegenrekening te (laten) registreren, maar het heeft buitensporig veel moeite gekost.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO