Het is me de laatste tijd opgevallen dat de snelheid waarmee bij banken zaken geregeld worden flink naar beneden is gegaan. Ik hier de laatste tijd een aantal minder prettige ervaringen mee gehad.
-Bij ASN heb ik een rekening opgezegd. Het kostte bijna twee weken na het verzenden van de brief.
-Vervolgens was het online bankieren bij ASN geblokkeerd (vanwege de opgezegde rekening) en moest ik weer een week wachten op een nieuwe toegangscode. Bovendien zijn ze de helft van de tijd telefonisch niet bereikbaar.
-Op 14 oktober heb ik op een kantoor van Friesland Bank een gesprek gehad met een account manager vanwege mijn belangstelling voor een KlimSpaardeposito. Het zou voor mij geregeld worden incl. de bijbehorende priverekening met pin-pas. Nu, 11 dagen later, is het nog steeds niets geregeld en heb ik zelfs nog geen post van ze gehad.
Mijn ervaring is, wanneer je de banken erover aanspreekt, je een reactie krijgt van 'sorry, maar we krijgen op moment zoveel nieuwe klanten dat alles wat minder snel gaat dan anders'. Even geduld hebben, dus...
Tja, dat het wellicht een of twee dagen scheelt vanwege de toegenomen drukte kan ik me nog voorstellen, maar ik krijg nu toch wel het gevoel dat men het serviceniveau behoorlijk omlaagschroeft en de schuld geeft aan de kreditcrisis. Bovendien wekt men graag de suggestie dat heel Nederland klant bij hen wil worden en dat het daarom zo uitzonderlijk druk is. Je mag allang blij dat je klant mag zijn zijn/worden bij zo'n geweldige en populaire instelling...
Hebben meer mensen deze ervaring met deze houding en de bijbehorende traagheid?