Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2007 11:09 pm 
Ik heb een vraag betreffende het overboeken van geld naar een andere rekening zonder dat door boek datum - rente datum in het rood te komen

Dag 1 - boeking 1 - Spaarrekening bij Bank A naar betaal rekening bij Bank A

Dag ? - boeking 2 - Betaal rekening Bank A naar een betaal rekening Bank B

Dag ? - Boeking 3 - Betaal rekening Bank B naar spaarrekening bij Bank C

De reden van deze omslachtige constructie is dat Bank C alleen een overschrijving accepteert van tegenrekening Bank B

Hoeveel dagen moet ik tussen de overschrijving hebben zonder last te hebben dat ik door de rente datum in het rood kom oftwel welke dag moet erbij "?" ingevuld worden?


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Valutadatum
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2007 4:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Het gaat hier om de valutadatum.
En het is geheel afhankelijk van de bank of ze valuteren.
Credit Europe, ING en Argenta zijn banken die valuteren.
ATBank, OHRA, AKBank, Postbank valuteren volgens mij niet.

Kijk dus maar eens naar de boekingsdetails of je iets ziet staan over de valutadatum.
Kun je trouwens niet direct van spaar A naar betaal B?
En welke bank accepteert er alleen maar overschrijvingen vanaf je tegenrekening? En dan laat ik de 1ste identificatiestorting (die ook € 1 mag zijn) even buiten beschouwing. Ik ken ze (nog) niet / ben ze (nog) niet tegen gekomen.
Houd ook rekening met weekend en feestdagen. Wat mij gebeurde bij de Credit Europe: 1/1/2007 iets afschrijven kreeg valutadatum 29/12/06.

Dus ik denk
stort € 1 van B naar C.
stort bedrag van spaar A naar betaal A
stort bedrag van betaal A naar C.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep 2007 12:37 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Bank A is de Postbank. En nee ik kan niet direct van van A naar B omdat het geld eerst naar de betaalrekening moet voordat het verder kan.

Heleboel banken accepteren geen overboekingen vanaf de tegen rekening of is dit een denkfout van me en is de tegenrekening alleen bedoelt voor de eerste boeking en de bedragen die je afboekt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep 2007 11:10 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Ton schreef:
Bank A is de Postbank. En nee ik kan niet direct van van A naar B omdat het geld eerst naar de betaalrekening moet voordat het verder kan.

Heleboel banken accepteren geen overboekingen vanaf de tegen rekening of is dit een denkfout van me en is de tegenrekening alleen bedoelt voor de eerste boeking en de bedragen die je afboekt?


Hoi Ton,

A=Postbank dan snap ik dat.
Maar het is een denkfout van je: De 1ste boeking moet i.v.m. identificatie van de tegenrekening komen en in verband met veiligheid kan er alleen naar de tegenrekening geld op gestort worden vanaf je spaarrekening.
Maar boeken naar je spaarrekening kan na de 1ste boeking bijna altijd ook vanaf een andere rekening (Behalve bij de Postbank).
Ik gebruik de spaarrekeningen van de postbank eigenlijk niet meer, maar gaat dat tegenwoordig ook niet meteen?
Als bovenstaand klopt dan zou je als je stap 2 dan per se nog wilt doen dan direct kunnen doen, maar is dus m.i. overbodig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep 2007 11:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Dankje voor de informatie

Enige uitzondering hierop is volgens mij e ATB bank die verlangt volgens mij altijd een boeking van de vaste tegenrekening


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO