Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oplossing vergrijzing
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 2:02 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Misschien niet precies een topic voor hier maar toch...

De oplossing voor de vergrijzing is simpel en reeel. Als je over bijv. 20 jaar met pensioen gaat wordt er door de regering (A.O.W.) gekeken naar je pensioeninkomen. Stel de AOW is 100....en je hebt, na 40 jaar lang werken, een pensioen opgebouwd van 120. Ik garandeer je, dat je dan geen AOW meer krijgt en dat je over de 20 meer dan belasting gaat betalen.

Waarschijnlijk zal ook worden gekeken naar vermogen. Zij die alles hebben "besteed" krijgen AOW en zij die zuinig zijn geweest zullen worden gestraft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 9:33 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik hoop dat ik tegen die tijd zuinig genoeg ben geweest, zodat ik het niet meer nodig heb. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 9:41 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Karel Spaargraag schreef:
Ik hoop dat ik tegen die tijd zuinig genoeg ben geweest, zodat ik het niet meer nodig heb. :wink:

Dat is uiteraard een comfortabele positie, maar je gaat er aan voorbij dat je jaarlijks vele duizenden euro's betaalt aan premies volksverzekeringen waaronder de AOW.

Er zijn er velen die jaarlijks veel minder bijdragen aan de AOW maar die in euro's exact dezelfde AOW ontvangen.

We gaan toe naar een situatie dat degenen die het meest hebben bijgedragen, het minst zullen ontvangen, als Thijs gelijk krijgt.

En wat te denken van alle migranten, die een 'AOW' gat hebben.
Wie gaat dat bijpassen? De bijstand. En wie betaalt dat?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 11:11 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
In de 'glazen bol' kun je zien dat er tegen die tijd alleen nog virtueel geld bestaat, waardoor de geldstromen (voor de overheid) tot op detailniveau te volgen en te beheersen zijn. En dan kan het grote herverdelen nog veel verder gaan dan nu. Niks geen ouwe sok als achterdeurtje meer. Iedereen precies even veel........?? Politici zullen de grenzen van de acceptatie gaan opzoeken. Het is wel de 'dood in de pot' voor het ondernemerschap, want als het toch niet uitmaakt voor wat je zelf mag houden..........! Zwart werken (voor geld) is er dan in elk geval niet meer bij...! Het zal dan wel uitdraaien op nieuwe betalingsvormen (ruilhandel) want het individu blijft vindingrijk! Brr...ik moet mijn fantasie maar niet teveel de vrije loop laten.
Stel je voor..... we hebben het er toch graag voor over....., als wij nu maar snel door de kassa kunnen.......!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO