Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Duur van een overboeking
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 3:38 pm 

Geregistreerd: zo 01 jun 2008 8:25 pm
Berichten: 34
Ik zit met een vraag over de overboeking.

Met mijn betaalrekening zit ik bij de postbank. Als je dus op vrijdag een overboeking doe naar je spaarrekening, AT Bank bijvoorbeeld, staat dit pas de maandag/ dinsdag op je rekening. Maar ook binnen de postbank zelf gaat het nooit echt snel. Afgelopen zomer nog problemen mee gehad. Waardoor ik debet-rente moest betalen. Gelukkig heb ik dit terug gekregen omdat ik een klacht heb ingediend :D

Mijn vraag is of dit ook bij andere banken zo is? Dus als je bijvoorbeeld Argenta/ DSB Bank heb hoe snel gaat zo'n overboeking dan? Of maakt dat niet veel uit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 5:51 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
wviveen schreef:
Ik zit met een vraag over de overboeking. Met mijn betaalrekening zit ik bij de postbank. Als je dus op vrijdag een overboeking doe naar je spaarrekening, AT Bank bijvoorbeeld, staat dit pas de maandag/ dinsdag op je rekening. Maar ook binnen de postbank zelf gaat het nooit echt snel. ...
Ik heb afgelopen week een aantal overboekingen (dinsdag t/m vrijdag) gedaan: van postbank naar credit europe, akbank, atbank en dhbbank. Alleen de overboeking naar de credit europe deed ik in de middag, de rest (vroeg) in de ochtend. Bij de atbank, akbank en dhb stond het geld op dezelfde dag al op de rekening. Bij de credit europe 2 dagen later: 1 dag valutering en 1 dag vanwege "in-de-middag". Ik heb dus geen klachten over de postbank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 8:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
appeltje schreef:
Ik heb afgelopen week een aantal overboekingen (dinsdag t/m vrijdag) gedaan: van postbank naar credit europe, akbank, atbank en dhbbank. Alleen de overboeking naar de credit europe deed ik in de middag, de rest (vroeg) in de ochtend. Bij de atbank, akbank en dhb stond het geld op dezelfde dag al op de rekening. Bij de credit europe 2 dagen later: 1 dag valutering en 1 dag vanwege "in-de-middag". Ik heb dus geen klachten over de postbank.

Dit zijn ook mijn ervaringen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 10:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Als je op de tijd en de datum let, gaat het, in mijn ervaring, altijd goed.
Naar een bankrekening moet je voor 2 uur 's middags de opdracht geven. Ik zet de datum (bij 's avonds bankieren) dus altijd op de dag erna, en dan heb ik géén datum/valuta verschil met overboeken naar bijvoorbeeld AKbank.

In het weekend zet ik alles met datum van maandag erna. Maakt voor de ontvanger niets uit (voor mij eigenlijk ook niet, maar ik gun het de Postbank niet :twisted: ).

Binnen Postbank vind ik trouwens erg snel: tot 10 uur 's avonds kan ik nog geld van of naar de spaarrekening zetten, erg handig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 4:42 pm 

Geregistreerd: zo 01 jun 2008 8:25 pm
Berichten: 34
Het gaat er meer om hoe snel een bank iets over maakt.

Vanochtend heb ik dus geld overgemaakt naar mijn AT rekening en er staat nu nog niks bij geschreven.

Als ik dan bij appeltje lees... in de ochtend overboeking gedaan en stond dezelfde middag er nog bij. Is dat wel netjes. Maar bij mij dus niet.

Ik zou dus wel graag willen weten hoe het bij andere banken zit? Zijn deze sneller met het boeken of maakt dat helemaal niks uit?

@groentje.. afgelopen jaar heb ik hiermee genoeg problemen gehad dat de postbank zo langzaam is met het overboeken binnen de postbank zelf. Voor mijn vakantie geld overgemaakt van Internetsparen naar betaalrekening. Het stond er meteen op volgens MijnPostbank maar het bleek dus een dag later te zijn. Hierdoor stond ik dus rood en zou ik dus rente hierover moeten betalen. Na een klacht, ze vonden ook dat het hun fout was, hebben ze dit bedrag er toch eerst afgehaald. Waarna ik het bijna een maand later weer terug gestort kreeg.

Postbank :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 5:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
wviveen schreef:
Het gaat er meer om hoe snel een bank iets over maakt.
Ik zou dus wel graag willen weten hoe het bij andere banken zit? Zijn deze sneller met het boeken of maakt dat helemaal niks uit?
RABO is prima, ze valuteert niet en verwerkt de opdracht zonder enig oponthoud.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 11:19 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
wviveen schreef:
Ik zou dus wel graag willen weten hoe het bij andere banken zit? Zijn deze sneller met het boeken of maakt dat helemaal niks uit?

Ja, bij alle andere banken is het snel, alleen bij de postbank niet.

De postbank houdt vol dat dit aan de andere banken ligt, maar feit is dat een transactie van de ene bank naar de andere altijd snel gaat (d.w.z. 11:55 overgemaakt = 12:05 staat het op de andere rekening, ook met kleine spaarbankjes) tenzij één van beide banken de postbank is, DAN duurt het 1 tot 2 etmaal.

Ik heb onlangs op één dag m'n geld van ATbank via ABN Amro naar IceSave verplaatst, dat is met de postbank simpelweg onmogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 11:57 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Apollo schreef:
Ja, bij alle andere banken is het snel, alleen bij de postbank niet.
Het vreemde is dat een overboeking naar de Postbank wel op dezelfde dag zichtbaar is, dus als het omgekeerd niet lukt, mag de Postbank praten als Brugman, maar overtuigen ze mij niet dat het aan een ander ligt....!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 2:33 pm 

Geregistreerd: zo 01 jun 2008 8:25 pm
Berichten: 34
Apollo schreef:
wviveen schreef:
Ik zou dus wel graag willen weten hoe het bij andere banken zit? Zijn deze sneller met het boeken of maakt dat helemaal niks uit?

Ja, bij alle andere banken is het snel, alleen bij de postbank niet.

De postbank houdt vol dat dit aan de andere banken ligt, maar feit is dat een transactie van de ene bank naar de andere altijd snel gaat (d.w.z. 11:55 overgemaakt = 12:05 staat het op de andere rekening, ook met kleine spaarbankjes) tenzij één van beide banken de postbank is, DAN duurt het 1 tot 2 etmaal.

Ik heb onlangs op één dag m'n geld van ATbank via ABN Amro naar IceSave verplaatst, dat is met de postbank simpelweg onmogelijk.


Dit bedoelde ik eigenlijk. Je geld zou eigenlijk op ieder moment van de dag beschikbaar moeten zijn en ook meteen na overboeking op de andere rekening moeten staan. Of in ieder geval met een kleine vertraging.

@Blikoortje, wat jij aangeef kan natuurlijk kloppen. Op dat moment gaat er geld naar de Postbank toe wat zij natuurlijk graag willen. Zodra je geld bij hun weghaal heb ik het idee dat ze dit nog even langer vasthouden. Om ze nog wat winst te pakken met rente of weet ik veel wat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 3:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Vanmorgen (11.00) geld overgemaakt van Postbank naar Rabo. Stond om 15.30 op de raborekening. Ik geef toe het kan vlugger maar het is dus wel op de zelfde werkdag uitgevoerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 11:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Thijs schreef:
Vanmorgen (11.00) geld overgemaakt van Postbank naar Rabo. Stond om 15.30 op de raborekening. Ik geef toe het kan vlugger maar het is dus wel op de zelfde werkdag uitgevoerd.


Mijn ervaring met Postbank is dat ik zonder valutaverlies naar bijv. AK bank kan storten. Ik bankier 's avonds en zet de betaling altijd met datum volgende dag klaar. Bij AK bank zie ik het dan wel pas aan het einde van de dag, maar uiteindelijk is het wel met zelfde valutadatum op- en afgegaan, en daar gaat het mij uiteindelijk om.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO