Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 10:52 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Hebben jullie dat nu ook? Je krijgt geld terug van je energie-leverancier aan t einde van het jaar omdat je zuinig met energie bent omgegaan, maar toch wordt je voorschot hoger gezet. :evil:
Dit is volgens de maatschappij voor je eigen bestwil, omdat niemand aan t einde van het jaar wil bijbetalen. :cry:

In t verleden heeft de minister bepaald dat over deze overschotten/tekorten aan het einde van het jaar geen rente vergoed hoeft te worden.
Ik krijg zeer sterk de indruk dat hiervan misbruik wordt gemaakt door de maatschappijen.
Het is duidelijk in hun belang om de voorschotten zo hoog mogelijk te zetten en het rentevoordeel in hun eigen zak te steken.

Ik ben een sterk voorstander voor het verrekenenen van een redelijke rente zoals de belastingdienst dat bijvoorbeeld ook doet. Zo moeilijk is dat helemaal niet en voorkomt misbruik van het voorschot systeem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 11:08 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Bij Eneco stel ik het na inloggen zelf al 2 jaar naar beneden bij. Dit zou bij iedere voorschotleverancier mogelijk moeten worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 11:16 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Citaat:
Dit is volgens de maatschappij voor je eigen bestwil, omdat niemand aan t einde van het jaar wil bijbetalen.
Nou ik wel hoor :D

Bij MijnNuon kun je het voorschot bedrag max 10% verlagen, wil je meer dan willen ze een gemotiveerd verzoek van je.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 11:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Motivatie?
Dat kunnen ze nooit overeind houden als energie in prijs gemiddeld meer dan 10% gedaald is.
Ik zou de vraag omkeren.
Je kunt beter aan Nuon een verklaring vragen waarom ze menen wél recht te hebben op een te hoog maandelijks voorschotbedrag.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 2:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Ik verwacht binnenkort een eindafrekening, ik heb vaste prijzen en ben benieuwd met welk voorschot bedrag ze gaan komen, ik heb afgelopen jaar extreem weinig gebruikt, zij zullen wel uitgaan van een "normaal" gebruik :-) ik laat het hier nog weten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 4:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Dong wilde me een hoge premie rekenen. Het bedrag dat ik telefonisch verzocht werd door hen "leegstandstarief" genoemd. Prima, maar het bedrag komt nu wel redelijk overeen met mijn verbruik. Echt belachelijk.

Citaat:
In t verleden heeft de minister bepaald dat over deze overschotten/tekorten aan het einde van het jaar geen rente vergoed hoeft te worden.


Dus het meest gunstige maandelijkse voorschot is 0 euro.

Dat energiemaatschappijen uit eigen belang denken dat wij niet kunnen budgetteren is tot daar aan toe, maar ze gaan zo wel met ons geld aan de haal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 8:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Nuon doet het netjes, ik kan niet anders zeggen, het verbruik van het afgelopen jaar maal de vaste prijs gedeeld door 12

Ook een opsteker van de belastingdienst :) , door mijn lage verbruik meer energiebelasting terug ontvangen dan betaald ! (zelfs als ik de btw meereken !)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009 12:55 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Bij eneco heb ik ze per telefoon (zij het met enige vasthoudende overtuiging van mijn kant) kunnen overtuigen om mijn voorschot voor altijd vast te zetten.
Praktijk met de jaarwisseling 2010 moet uitwijzen of dat ook echt gelukt is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2009 11:38 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik heb vorige week de jaarafrekening van Greenchoice gehad: Wat een verademing, één duidelijk A4-tje. M'n voorschot was een paar Euro opgehoogd, maar na inloggen werd o.b.v. mijn verbruik juist een lager voorschot geadviseerd. Ter plekke ingesteld en je kan zelfs nog iets lager (en ook veel hoger) als je wil. Ik ben weg bij al die energiereuzen en prijsvechters, want dat zijn echt geen eerlijke bedrijven meer.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016 4:11 pm 

Geregistreerd: wo 15 jun 2016 3:59 pm
Berichten: 1
henrid schreef:
Ik heb vorige week de jaarafrekening van Greenchoice gehad: Wat een verademing, één duidelijk A4-tje. M'n voorschot was een paar Euro opgehoogd, maar na inloggen werd o.b.v. mijn verbruik juist een lager voorschot geadviseerd. Ter plekke ingesteld en je kan zelfs nog iets lager (en ook veel hoger) als je wil. Ik ben weg bij al die energiereuzen en prijsvechters, want dat zijn echt geen eerlijke bedrijven meer.


Ik zit zelf ook bij Greenchoice en ben erg tevreden. Geen opzegboete, geen onduidelijke contractvormen en prijstotstandkoming, maar gewoon voordelige tarieven en een vlotte klantenservice. Een energievergelijker is trouwens aan te raden, want hier kun je echt flink mee besparen. Zelf was ik uiteindelijk ruim 200 euro op jaarbasis goedkoper uit door over te stappen via een energievergelijker!
(Mod edit: Link verwijderd.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016 5:15 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Ik zit ook bij Greenchoice, maar over een paar maanden ga ik over naar reguliere Greenchoice tarieven van "een halve cent goedkoper" dan mijn regionale leverancier. Ik heb dus maar een andere contract gesloten, waarbij ik 300 euro per jaar goedkoper uit ben. Greenchoice wilde me geen nieuwe actie tarieven geven (voorheen wel). Maar dat doen ze niet meer, sinds Eneco als aandeelhouder de dienst uitmaakt. Jammer.


Laatst bijgewerkt door svanke op wo 15 jun 2016 8:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016 6:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
svanke schreef:
"een halve cent goedkoper" dan mijn regionale leverancier.


Wow

keer een verbruik van 2500 kwh = 12,50 euro op jaarbasis :shock:
en wat worden de nieuwe vastrechttarieven?
In dat laatste zit meestal de winst.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016 6:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Bijna 7 jaar later wordt een oud topic schijnbaar gebruikt door een spammer voor reclame.
Hoe dan ook, intussen ben ik weg bij Greenchoice voor een voordelig vast contract bij Essent.
Wist u dat je ruim 40 Euro korting kan krijgen op het capaciteitstarief voor gas als je minder dan 500 kuub verbruikt?
Al moest ik wel de strijd met m'n netbeheerder aangaan, omdat ze er een beetje vage berekening op nahouden...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016 6:53 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
Gewoon meedoen aan het spelletje dat ze zelf creëren... elk jaar overstappen naar degene met de beste all-in prijs. Dus vastrecht + (kwh/m3-prijs maal je verbruik) - welkomstbonus... dan ben je het voordeligst uit. Doen het al jaren. Gaat prima.

Onder de 500 kuub red ik helaas net niet :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2016 7:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik zou het omkeren, ik heb geen voorschot bij Eneco (alleen Toon abonement 3,5 p/m), mede door zonnepanelen, ik zou 10 euro van hun moeten krijgen elke maand.
Maar dat doen ze niet.

Maar als je nu je voorschot op 0 zet, dan moet je achteraf alles betalen, maar ook daar mag geen rente over gerekend worden.
Dan financieren zij jou, en kan je dat bedrag wel "sparen" en krijg je er wel rente (??? 0,5%??) vergoed.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO