Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Het is een goed plan van Klaver om 18-jarigen €10.000,- startkapitaal te geven
Nee 92%  92%  [ 23 ]
Ja, mits het bedrag wordt verhoogd 0%  0%  [ 0 ]
Ja, mits het bedrag wordt verlaagd 0%  0%  [ 0 ]
Ja, het is een goed plan 8%  8%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 25
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 12:04 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
GroenLinks heeft een plan om 18-jarigen € 10.000,- startkapitaal te geven.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 12:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Gefinancierd door miljonairs jaarlijks 2% extra te laten betalen (boven op die ca 1,7% VRH)

De studieleningen moeten weer een gift worden. Kan gefinancierd worden door miljonairs 3% extra te laten betalen.
De politie wil 12.000 extra agenten. Kan gefinancierd worden door miljonairs 4% extra te laten betalen.
Het klimaat moet worden gered. Kan gefinancierd worden door miljonairs 5% extra te laten betalen.
Er moet een nieuwe luchthaven in zee komen. Kan gefinancierd worden door miljonairs 6% extra te laten betalen.

Originele ideeën hebben de linksen altijd zo vlak voor de verkiezingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 12:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Geld halen waar het te halen valt. Echter niet kijken wat dit nou allemaal inhoud. Ja, miljonairs hebben inderdaad vele malen meer geld dan jan modaal die dit nooit zal bezitten. Echter de miljonair heeft hier de nodige moeite voor moeten doen. Nou klinkt 1 miljoen veel, maar probeer hier maar eens van rond te komen zonder salaris/uitkering. Stel dat je 1 miljoen hebt en 1,7% VRH belasting moet betalen. En stel dat je 3000 euro netto per maand nodig hebt. Per jaar wordt dat dan 36000 euro. Laten we dit afronden op € 40.000,- Het geld is dan op 25 jaar (zonder rekening te houden met inflatie en VRH). Hou je hier wel rekening mee dan is het geld nog sneller op. Daarna moet je rond komen van de bijstand of AOW.

Daarnaast moet men niet vergeten dat miljonairs op een gegeven moment zat zijn en gaan emigreren. Dan zjin we nog slechter af dan nu.

En dan kijken naar de 18 jarige. Die komt net van school of is nog studerende. Vaak pubers/jong volwassen. Weinig levenservaring, niet of nauwelijks onderlegt wat betreft financien. Ik denk dat velen dit geld zullen gaan verbrassen door lekker een tijdje de wereld rond te reizen (als er geen corona meer is). Slechts een beperkt aantal 18 jarigen zullen het geld gebruiken voorwaar groenlinks dit had bedoeld.

Kortom, slecht idee.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 1:04 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
De superrijken hebben wel hun methodes om aan die belasting te ontkomen .
Zijn plan is helemaal niet uitvoerbaar.
Uiteindelijk moet de gewone belastingbetaler in Nederland het dan betalen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 1:16 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
BillGates schreef:
Gefinancierd door miljonairs jaarlijks 2% extra te laten betalen (boven op die ca 1,7% VRH)

De studieleningen moeten weer een gift worden. Kan gefinancierd worden door miljonairs 3% extra te laten betalen.
De politie wil 12.000 extra agenten. Kan gefinancierd worden door miljonairs 4% extra te laten betalen.
Het klimaat moet worden gered. Kan gefinancierd worden door miljonairs 5% extra te laten betalen.
Er moet een nieuwe luchthaven in zee komen. Kan gefinancierd worden door miljonairs 6% extra te laten betalen.

Originele ideeën hebben de linksen altijd zo vlak voor de verkiezingen.
Ik moet toegeven dat jouw ideeën behoorlijk links zijn.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 3:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Op zich ben ik het er wel mee eens dat de miljonairs, en nog meer de multi-miljonairs, allerlei problemen van de toekomst moeten betalen. Maar dan alleen wel omdat de armen en Jan Modaal deze enorme bedragen gewoonweg niet kunnen bekostigen. Het alernatief is: Geen leefbare toekomst! Ik ben het er ook mee eens dat het leenstelsel een grote fout was, maar dat wil nog niet zeggen dat alle jongeren tienduizend Euro moeten krijgen. Ik vind dus dat alleen jongeren die de dupe zijn geworden van het leenstelsel gecompenseerd moeten worden, en helemaal als die regel straks teruggedraaid wordt, want dat is oneerlijk met degenen die daarvoor en daarna studeren. Nog beter is om gewoon alle toekomstige uitgaven om te zetten naar staatsschuld, en als alle landen dat gewoon doen, en je nooit terug hoeft te betalen, is er geen probleem. Wat het onderwerp betreft, prima dat miljonairs meer belasting moeten betalen, want bij de gewone mens kan het bijna niet meer weggehaald worden, en ik zie geen andere optie, maar dan niet alleen voor de studenten en jongeren, maar om alle wereld problemen aan te pakken!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 6:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Zijn die jongeren echt zo gedupeerd? Als ze hun studie vlot zouden afronden in plaats van continu in de kroeg en op privé feestjes rond te hangen, valt het met die schuld wel mee.
En de rente is superlaag. Ik hoor soms geluiden dat studenten met hun leningen aan het beleggen zijn geslagen; sterker nog dat ze daarvoor extra geld lenen.

Klaver probeert m.i. op een goedkope manier stemmen te trekken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 6:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
In Nederland moeten de ouderen 2 jaar langer wachten op AOW zodat we 20.000 euro kunnen besparen op die uitkering. En dan zouden we nu die winst weer wegspoelen door 18-jarigen ongevraagd dat bedrag te geven. Laten we dan liever net als in Zuid-Europa de pensioenleeftijd verlagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 6:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
obligataire schreef:
Zijn die jongeren echt zo gedupeerd? Als ze hun studie vlot zouden afronden in plaats van continu in de kroeg en op privé feestjes rond te hangen, valt het met die schuld wel mee.
En de rente is superlaag. Ik hoor soms geluiden dat studenten met hun leningen aan het beleggen zijn geslagen; sterker nog dat ze daarvoor extra geld lenen.

Klaver probeert m.i. op een goedkope manier stemmen te trekken.

Klopt maar daar zit natuurlijk wel net de crux: dat zijn de zeer intelligenten met ditto ouders als "backup".

Voor wat betreft de kroeg en feestjes ben ik het met je eens, dat kunnen ze allemaal goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 7:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Waarom zou iemand van 50 geen recht hebben op 10.000 eur?
Niet iedere persoon van 50 heeft een dikke overwaarde (neem bv huurders) en een zak geld achter de hand.

Toen ik 18 was, kon ik met mijn Jongeren Rekening bij de Rabo 2500 gulden rood staan, en dat stond ik, en dat alleen met 90 gulden stufi in de maand.
Geld moest rollen, ik ben pas later echt goed gaan sparen, en beter op mijn uitgaves gaan letten
Ik had het geld ook gewoon op gemaakt, bv aan een scooter of zo, en echt investeren in iets, dat besef krijg je later pas.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 7:23 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Van dat hele plan komt niets terecht.
Op het moment loopt de staatsschuld op met een sneltreinvaart, om daarnee bedrijven en aandeelhouders te spekken.
Binnenkort wordt er alleen nog gepraat over "bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen".

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 7:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Net zo'n goed of slecht plan als het opzadelen van studenten met een studieschuld. :twisted: :twisted: :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 7:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Het zijn trouwens doorgaans wel de studenten/jongeren die ons nu met een tweede corona golf opzadelen. Dus laten we nu de kosten van alle problemen maar doorschuiven naar die generatie. Ze moeten wel eens beseffen dat het leven hard leren en werken is. Helaas zijn er goeie uitzonderingen met hoge schulden die de dupe zijn van de feestvierders.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 7:47 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Als je Amalia heet krijg je op je achttiende verjaardag het honderdzestigvoudige.... En dan elk jaar.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 9:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
henrid schreef:
Ze moeten wel eens beseffen dat het leven hard leren en werken is.


Valt reuze mee toch; het zijn niet de jongeren die onbeperkt geld uit het niets in het systeem pompen en niet de jongeren die er debet aan zijn dat werk dat echt werk is, door arbeidsmigranten wordt gedaan.


Laatst bijgewerkt door stuiver op vr 09 okt 2020 9:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO