Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 12:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
ma 22 apr 2013, 07:54 | 55 reacties
Jeugd bang voor mobiel bankieren
AMSTERDAM - Bijna een derde van de jongeren denkt dat het regelen van bankzaken per mobiele telefoon niet veilig is. Alleen 65-plussers vinden bankieren via hun mobieltje nog enger.
http://www.telegraaf.nl/digitaal/215012 ... ren__.html

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 5:38 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Terecht


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 6:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Pc's kan je beschermen, d.m.v. antivirus/antispyware/firewall, rechten en nog meer mogelijkheden.
Een smartphone kan zich niet beschermen, hooguit een firewall....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 8:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Wederom gefeliciteerd met deze grote onzin Piggy. :roll:
Vragen, als je iets niet weet of snapt!

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 9:04 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
hahaha beschermen... kan dat?
100% veilig ben ik nog niet tegen gekomen op deze planeet!

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 10:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
100% veiligheid bestaat inderdaad niet net als zekerheid.

Je kunt wel veel zelf doen en hieronder een link naar een artikel over virusscanners voor android op de site security.nl

https://www.security.nl/artikel/45973/1/26_virusscanners_voor_Android_getest.html

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 8:44 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Jullie kunnen aanspelingen maken op de wijze waarop Piggy het geformuleerd heeft of zijn voorbeelden onjuist vinden. Kern is dat Piggy gelijk heeft.

De virusscanner voor smatrphones van het ANDROID besturingssysteem die marcelm aanhaalt is goed maar voor is volstrekt nutteloos voor telebankieren op smartphones.


Laatst bijgewerkt door DagobertDuck op di 23 apr 2013 9:30 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 9:05 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Vertel.
Ik heb overigens het idee dat Piggy een vrouw is. Die willen meestal ook niet luisteren. :)

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 9:31 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@1500
Mijn excuses als ik iemand met de verkeerde sexe aangesproken heb, dat was niet de bedoeling. Ik heb uit voorzorg het woord "hij" door "Piggy" vervangen.

Er zijn momenteel nauwelijks virussen in omloop voor smartphones. Behalve de virussen die de overheid voor smartphones ontwikkelt, maar die worden slechts langzaam door criminelen omarmd omdat er nog weinig te halen valt op de mobiele telefoon.
De dreiging is groot en bestaat uit apps waarvan een het grootste deel een veiligheidsrisico vormt. Nokia zelf verzamelt iedere toetsaanslag en ander gegeven op zijn Nokia smartphones en stuurt die regelmatig naar zichzelf door zonder dat iemand daar weet van heeft. De hele smartphone is als men er grondig naar kijkt zo lek als een mandje. Daar komt dan dus bij dat je als je iemand wilt overvallen je niet meer hoeft te kijken of hij een pinpas heeft en hoe je ongezien bij de geldautomaat komt of een internet transactie doet (waarvoor je kaartlezer en internet bij de hand moet hebben), maar je kan het gelijk met zijn mobiele "afronden".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 11:51 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
In apps zitten allerlei beveiligingen zoals (zelf in te stellen) daglimieten, en de onmogelijkheid om over te maken naar bankrekeningen die niet in het adresboek staan of waarnaar al heel lang niet meer is overgeboekt.
Plus dat je niet naar het buitenland kunt overmaken.
Het risico zal daarom wel meevallen denk ik.

En net als met het gewone internetbankieren geldt denk ik dat je met wat gezond verstand een heel eind komt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 12:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
marcelm schreef:
Goh, vroeger waren er geen producten voor smartphones. Nu dus wel. Excuses, maar ik gebruik zelf geen mobiele telefoon. Te duur, onhandig en ik heb geen behoefte overal en nergens bereikbaar te zijn.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2013 1:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Dat is nu net de narigheid met virussen want ze kunnen nu al volop actief zijn terwijl de virusscanners ze pas over een tijdje kunnen detecteren.

Ik gebruik zelf Android omdat daar de source code openbaar is en zo kan iedereen zelf met verstand ervan controleren of het geen rare dingen inzit. Tja als Apple of Nokia/Microsoft sofware gebruikt dan moet je maar op hun blauwe ogen geloven dat het goed zit. ;-)
De applicaties die je dan in de winkel haalt voor het betreffende apparaat kan wel onveilig zijn maar daarom moet ook goed uitkijken wat je op jouw telefoon installeert. Hier kan dus die virusscanner wel helpen en ook een instelbare firewall kan helpen om software die naar huis belt te ondervangen.

Maar goed ikzelf installeer ook geen software van de bank op mijn telefoon omdat ik nog niet overtuigd ben dat zij dat goed voor elkaar hebben.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO