Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 1:11 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Goeiemorgen spaarders !
Da's een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb, en ik ga meteen een tenenkrommende ervaring met u delen.

Ik kreeg deze week een folder in de bus, van ING.
Da's vreemd dacht ik, ik heb helemaal geen rekening bij ING.

Daar denken ze bij ING dus anders over ...

De brief bij de folder begint met: "U heeft bij ons een betaalpakket..." etc..
Toen ging meteen een alarm af, ik heb jaren geleden een resultaatrekening en een privérekening bij ING gehad ivm beleggen.
De Privérekening was een soort gratis betaalrekening zonder pasjes etc.
Maar naar mijn weten heb ik die beide opgezegd in 2009 op het kantoor in Gouda.

Al die jaren, tot nu toe dus, heb ik geen enkel bericht van ING meer gehad, dus eind goed al goed denk je dan.
Tot ik die folder deze week in de bus kreeg dus.

Ik heb meteen het 020 nummer gebeld wat in de brief stond waar ik nogal vijandig te woord werd gestaan door een (naar het zich liet aanhoren) gehumeurde puberende jongedame.
Het rekeningnummer had ik geen idee van, dus de dame in kwestie wilde me niets anders vertellen dat ik welzeker nog een betaalrekening daar had, en dat de kosten ook elk kwartaal afgeschreven werden zolang ik niet per brief opgezegd heb.
Tsja..m'n geheugen is niet best helaas dus dat weet ik niet meer zeker. Voor zover ik weet ben ik daarvoor in Gouda op kantoor geweest.

Ik vertelde dat ik een brief heb ingevuld, maar volgens haar kon dat niet, dan zou ik geen betaalrekening hebben. :roll:
Ze dreigde (!) zelfs met een incassobureau als ik niks zou betalen. Er zal dus wel een flink debetbedrag staan.

Maar da's toch frappant, ik heb 4 jaar niets gehoord, en nu dit.
Als ik niks doe zou ik vanzelf een incassobureau op de stoep krijgen wist ze te vertellen.
Mgoed, de dame was dus voor geen enkele reden vatbaar en wilde ook verder niets relevants zeggen.

Ik heb nog even goed gezocht, en heb inmiddels de oude rekeningnummers gevonden, dus ik zal er morgen nog eens een telefoontje aan wagen, maar ik heb weinig hoop dat ik meer info krijg.

Ik heb nog even geprobeerd in te loggen met de oude gegevens, maar dat werkt niet meer, en een nieuw wachtwoord aanvragen gaat ook niet, daarvoor heb je nummers van je pas nodig, en ik heb geen pas. :mrgreen:
M'n oude Digipass heb ik nog wel, maar daar kun je ook niet mee inloggen.

Ik weet dat ING altijd de kosten in mindering op de rekening kan brengen, ongeacht het saldo, dat staat in de voorwaarden, maar is het niet zo dat er ook regelmatig geld moet binnenkomen op een betaalrekening ?
Er staat wel iets over dat ING de klant op de hoogte moet brengen als het debetsaldo te hoog wordt, maar wat is te hoog heh..? Dat beoordelen ze zelf.
Is er verder ook geen verplichting dat ze de klant op de hoogte houden van éen en ander ?
Ik heb bijvoorbeeld al die (4)jaar geen afschrift, post, jaaropgave, of kennisgeving van iets gehad.

Wellicht dat er een oud emailadres op die account staat, maar ik kan dus niets controleren omdat ik niet kan inloggen.

Ik ga vrijdag eens een praatje maken bij de plaatselijke ING, maar daar heb ik weinig hoop op een (voor mij redelijke) oplossing omdat ik daar nooit geweest ben.
Ze kennen me niet, en qua uiterlijk zullen ze eerder op de alarmknop drukken dan dat ze vragen 'kan ik u helpen?' als ik binnen loop, ghehe.... :D

Dan ben ik ook benieuwd wanneer de kosteloze betaalrekening (zonder pas) omgezet is in een pakket mét kosten.
Dat schijnt ook te kunnen zonder tegenbericht ?

Wat ik me dus af vroeg..
Ik las dat banken wel slapende spaarrekeningen opruimen, maar komt het vaker voor dat banken betaalrekeningen laten slapen en de kosten blijven afschrijven ?

En natuurlijk: Suggesties ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 1:57 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
De slecht gehumeurde jongedame jaagt je denk ik wat angst aan, wat betreft die kosten.
Bij een betaalrekening betaal je over het algemeen voor de pas, en die heb je niet.
Wij hebben al vele jaren een Postbank/ING erven-betaalrekening zonder pas, en daar worden ook geen kosten voor in rekening gebracht.
Jongedame kletst gewoonte getrouw maar wat denk ik, zonder jouw rekening of saldo bekeken te hebben.
Ook verwacht ik dat de brief die je ontvangen hebt een "foutje van de computer" geweest is.
Per ongeluk oude klanten bericht of zo.
Succes.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op do 19 dec 2013 2:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 2:04 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Een ING-rekening zonder pas(-sen) is nog steeds gratis. Ik zou me niet veel zorgen maken. Is er al een bedrag (schuld) genoemd?
Van andere, opgezegde, rekeningen wel een bevestigingsbrief ontvangen. Heb je die niet?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 1:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ondanks het nare verhaal, ben ik wel blij weer een teken van leven te "zien", Karel Spaargraag 8)

En succes met de oplossing hiervan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 8:36 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Kleine 2 jaar terug bij ING geweest, partner had nog een oude gratis giro rekening, waar niets mee gedaan werd, waar ook niet mee ingelogd kon worden en waar ook geen pas meer bij was.
Zijn toen bij ING kantoor geweest, om deze gratis rekening weer te activeren.
Dat kon wel , maar dan werden er kwartaal kosten in rekening gebracht.
Voor een gratis betaal rekening erbij hadden we nog wel belangstelling, maar niet als er voor betaald moest worden.

Opzeggen kon, moest een kopie legitimatie gemaakt worden, EN KREEG GEEN BEVESTIGING MEE DAT REKENING WAS OPGEHEVEN, ondanks herhaaldelijk aandringen.

Banken :twisted:

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 dec 2013 1:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Thanks voor de reacties, ik maak me wat minder druk om evt. kosten nu.
Een bevestiging van opzegging heb ik ook niet, ik moest al graven om de rekeningnummers te vinden :)
Door omstandigheden heb ik er nog niets gedaan, het is een drukke tijd met kerst, etentjes, uitjes en laatste dingen regelen voor 2014 begint.
Momenteel papa-week, dus ook geen tijd/zin om met de kids naar de ING te gaan, het wordt een klusje voor het nieuwe jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 dec 2013 2:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Je kan op de ing site de algemene voorwaarden bekijken. Ik kon zo 123 niks vinden waar je echt wat aan hebt. Wel is de overeenkomst voor onbepaalde tijd. Daarnaast kan je Op pagina 49 zaken over klachten vinden. Eventueel kan je bij de KiFiD terecht.
Opzeggen kan bij een kantoor of via mijning.nl

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015 2:45 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
Hoe is dit afgelopen? Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de SNS!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO