Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014 9:17 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Volgens http://www.npo.nl/kassa/18-10-2014/VARA_101362386 zijn er diverse mensen, die klagen dat ING en ABN AMRO hebben geknoeid met het omzetten van bestaande nummers in het adresboek. Zo zou er geld naar verkeerde mensen zijn overgemaakt. :(
Hebben jullie je adresboek nog gecontroleerd :?: 80 % van de kijkers had dat niet gedaan.

Een ander punt is dat ING de hinderlijke gewoonte heeft om bij elke overschrijving naar een nieuw nummer, dit nieuwe nummer automatisch op te nemen in je adresboek. Daardoor is mijn adresboek veel meer gevuld dan ik wil. Het vinkje om dit te doen staat standaard op aan. Dat was eerst standaard op uit. Ik heb er al over geklaagd, maar het heeft nog niet geholpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014 9:21 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Uitzending Kassa over verkeerde overboekingen

Het tv-programma Kassa besteedt op zaterdag 18 oktober 2014 opnieuw aandacht aan verkeerde overboekingen.

De indruk kan ontstaan dat iets mis zou zijn gegaan bij de omnummering van oude rekeningnummers naar IBAN rekeningnummers in adresboeken voor internetbankieren van de klanten die bij Kassa zitten. Dat is niet het geval. Waar klanten geld hebben overgemaakt naar een verkeerde rekening, bleek dit rekeningnummer vóór de omnummering al in het adresboek van de klant te staan.
Tip: Houd adresboek up to date

We willen klanten aanraden om hun adresboek up-to-date te houden. Het selecteren van een verouderd rekeningnummer van een begunstigde in het adresboek kan namelijk tot een verkeerde overboeking leiden. Banken mogen deze onbedoelde overschrijvingen wettelijk niet terugdraaien. We kunnen wel bemiddelen tussen onze klanten en een verkeerde begunstigde, wanneer een klant daar om vraagt.

Een verkeerde overboeking komt gelukkig niet vaak voor. Vorig jaar ging het om een zeer beperkt deel van alle overboekingen via mobiel bankieren en internetbankieren. De verwachting is dat dit aandeel nóg kleiner wordt als gevolg van de invoering van IBAN. Alle IBAN rekeningnummers bevatten namelijk een tweecijferig controlegetal waarmee tikfouten in het rekeningnummer worden gedetecteerd.



https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... ingen.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014 3:08 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Ik denk dat het probleem niet zit in tikfouten (die volgens de IBANisten worden verminderd met IBAN), maar in het feit dat vervallen rekeningnummers opnieuw worden uitgegeven aan anderen, maar dat deze (vervallen) nummers nog in het adresboek staan van de "originele" eigenaar. Je maakt dan dus geld over naar een rekening (van jezelf, van je kinderen, etc.; het is zoooo makkelijk aan te klikken in het adresboek), terwijl die rekeningnummers ondertussen opnieuw zijn uitgegeven aan anderen.
Ik ben nu ook mijn adresboek aan het controleren, maar daar ben ik wel enige tijd mee bezig. Ondertussen al 6 vervallen nummers verwijderd. Van 3 (slapende) nummers wist ik nog niet dat ze door de bank waren opgeheven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014 4:02 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Wat dat betreft was de naam-rekening check van Postbank en ING voorheen nog niet zo slecht. Mijns inziens een stuk robuuster om ongelukken te voorkomen dan het afdwingen van een syntax-correct IBAN rekeningnummer, dat mogelijk inmiddels vervallen en aan iemand anders toegewezen is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015 3:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Wat mij betreft mosterd na de maaltijd, maar banken komen alsnog met officiele dienst voor iban is te lezen op nu.nl

http://www.nu.nl/geldzaken/4054062/banken-komen-alsnog-met-officiele-dienst-omzetten-iban.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015 12:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 mei 2015 5:58 pm
Berichten: 10
Jeetje, dat is wel echt mosterd na de maaltijd ja


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO