Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Consorsbank
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 8:57 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Is er op dit forum iemand die deze bank kent in Duitsland, is een onderdeel van het Franse Bank Paribas.

https://www.consorsbank.de

Zij bieden voor nieuwe klanten die tot € 50.000,- spaargeld inleggen 1 % rente.

Nog niet om vrolijk te worden , maar altijd meer dan de 0 of 0,05 % in Nederland bij een aantal banken.

Is het rendement belastbaar in Duitsland of in Nederland ?

Bij nalezen van hun info, hoewel de bank gevestigd is in Duitsland valt het onder de Franse Deposito garantie stelsel ( 100.000 Euro pro Kunde über den französischen "Fonds de Garantie des Dépôts" )

Voor mij geen probleem aangezien ik Frans spreek mocht er iets fout gaan maar ik kan me voorstellen dat een Nederlander die dit niet kan huiverig is, ik heb een email gestuurd om meer info aan deze bank, volgens mij kan je als buitenlander een rekening openen ( niet als US citizen )

Info : https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/consorsbank-tagesgeld.html#einlagen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Consorsbank
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 10:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Let wel op, je moet een deposito opnemen voor minimaal 12 maanden. Om in aanmerking te komen voor de premie van €50 moet je minimaal € 5.000,- inleggen. Is dus geen opvraagbare rekening.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Consorsbank
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017 11:09 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Citaat:
Let wel op, je moet een deposito opnemen voor minimaal 12 maanden


Er wordt gesproken over tagesgeld, dat is vertaald in het Nederlands toch daggeld oftewel rente op een vrij opneembare rekening ( een spaarrekening ) , ik lees nergens iets over het openen van een deposito, maar ik kan er misschien, aangezien alles in Duits geschreven is, over heen lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Consorsbank
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 1:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Martijn schreef:
Is het rendement belastbaar in Duitsland of in Nederland ?


Als jij in Nederland woont, dan in Nederland. Mocht de bank belasting inhouden op je rente, dan mag jij deze heffing opvoeren als voorheffing aangifte IB.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Consorsbank
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 9:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Je hebt gelijk. Ik keek naar: https://www.consorsbank.de/ev/Wertpapie ... cid=HOM-53

Als je hier kijkt https://www.consorsbank.de/ev/Sparen-An ... id=WEB-151 zie je dat het voor 6 maanden vast staat dat je 1% rente krijgt. Geen idee wat na de 6 maanden gebeurd.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Consorsbank
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 9:32 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Citaat:
Geen idee wat na de 6 maanden gebeurd.


Ik heb de voorwaarden gelezen op de website van deze bank:

Voor zogenaamde neukunde geldt voor de eerste 6 maanden het introductie rente tarief van 1 % momenteel.
Daarna zou je dit kunnen verlengen met nogmaals 6 maanden maar dan moet je wertpapiere aankopen, lees het volgende citaat.

Citaat:
Die 6-monatige Garantie kann unter bestimmten Voraussetzungen um weitere 6 Monate verlängert werden. Entweder
a) mit der Eröffnung eines Wertpapierdepots mit Wertpapiersparplan (min. 50 Euro im Monat) innerhalb von 4 Monaten nach dem Abschluss des Tagesgeldkontos oder .
b) der Eröffnung eines Wertpapierdepots inkl. Kauf oder Übertrag von Wertpapieren in Höhe von min. 1.000 Euro.


Als je dat niet doet val je naar de momenteel gangbare rentetarief van 0,05 % ( Dat betekent dus rekening weer leeghalen ).

Wat me tegenhoudt, er wordt gewerkt met een Tan code generator ( per SMS bericht zoals bij de Credit Europe Bank gaat het niet worden aangezien je een mobiel telefoonnummer in Duitsland moet hebben en die heb ik niet ).

Ik ben nog in afwachting van hun antwoord hoe zij de persoons check doen, met je paspoort of ID of via een vaste tegenrekeningnummer.

De aanvraag procedure online is relatief makkelijk behalve dat alles in het Duits is en dat je een document moet opsturen waarin je verklaart Nederlands belastingplichtige te zijn.

Update :

Ik heb zojuist een email bericht gehad over hoe je een rekening kunt openen vanuit het buitenland.

Ik quote :

Citaat:
Die Eröffnung können Sie auch aus dem Ausland beantragen. Zu Ihrer Legitimation benötigen wir aus gesetzlichen Gründen eine Identitätsfeststellung durch eine Filiale der Deutschen Post. Sie können diese Legitimation bei einem Besuch in Deutschland vornehmen. Beantragen Sie bitte die Eröffnung online über das gewünschte Neukundenangebot auf unserer Webseite. Sie werden dann durch das Eröffnungsmenü geführt.


Kortom dit is voor mij een no-go, ik woon 100 km van de grens , en was niet van plan bij een filiaal van de Duitse Post mij te laten identificeren, toch wel erg 20 ste eeuws.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO