Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012 6:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 03 jun 2008 11:24 pm
Berichten: 74
De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 28 maart 2012 verlaagt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,85% effectief per jaar. Dit was 2,95%. De rente op uw RentePlús Rekening is daarmee op dit moment nog steeds één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012 6:39 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
De race naar beneden gaat steeds sneller. Wie zal er het eerst op 0 staan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012 7:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Als het zo erg word.. dan ga ik mijn geld thuis bewaren in een kluis, anders krijg je geen rente, maar mag je wel belasting afdragen... dat gaan we dus niet doen.

Maar 0%, kan alleen als je ook voor bijna niets kan lenen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012 5:24 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Tja, als je het thuis in een kluis bewaart vang je nog steeds geen rente, en toch moet je belasting betalen over het geld in je kluis, maar dat zul je wel weten.
Op een andere manier het geld in je huis stoppen wordt wel weer aantrekklijker, dus ik ga misschien maar gewoon m'n hypotheek aflossen, want met 3% en enkele deposito's tegen hoger tarief zat ik net weer boven het omslagpunt, maar nu de spaarrentes weer dalen zit ik er weer onder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2012 9:47 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 06 apr 2011 9:40 am
Berichten: 52
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nu mijn hypotheek af te lossen. Die staat namelijk lang vast tegen een lage rente. De huidige lage rente is zwaar gekunsteld. Zodra de economie ook maar iets aantrekt vliegt de inflatie omhoog met al dat geld dat door de ECB de markt in is gepompt, en daarmee ook de rente. Tel daarbij op dat volgend jaar "Basel 3" ingaat en de banken nog niet over voldoende liquide middelen beschikken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2012 11:57 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Flappenhapper schreef:
.....De huidige lage rente is zwaar gekunsteld. Zodra de economie ook maar iets aantrekt vliegt de inflatie omhoog met al dat geld dat door de ECB de markt in is gepompt, en daarmee ook de rente.......
Dat de huidige lage (spaar)rente geen eerlijke economische prijs voor geld in het huidige maatschappelijke verkeer is, onderschrijf ik volkomen. De inflatie in Nederland is al een tijdje circa 2,5%, dus hoger dan de ECB zou mogen tolereren volgens de eigen europese regels. Maar dat is (zeker mede) op politieke gronden ondergeschikt gemaakt aan andere belangen (in hoofdzaak schuldsanering van landen en bescherming van de bankensector in de Eu) Ook de andere (strikt genomen verboden) activiteit van de ECB wijst op die éénzijdige belangenbehartiging. Ik doel op het via de omweg van de banken opkopen van staatsobligaties, nauwelijks nog als verkapte vorm van (verboden) steun aan staten te benoemen. Ja, de nood was hoog gestegen, maar de rekeningen worden nu wel erg eenzijdig neergelegd, zeker waar het de ontwaarding van spaargelden betreft. Met een grimlach dacht ik terug aan de voorspelling van hetgeen nu gebeurt, een paar jaar geleden hier op dit forum. Het negeren van de inflatie door de ECB, een sluipende, maar effectieve vorm van belasting!
Het is dan ook maar de vraag op welk punt van inflatie en onder welke druk de ECB de rente gaat verhogen, uiteraard geldt dat niet de rente waartegen banken uitlenen, die blijft de inflatie écht wel voor.
juanj schreef:
Maar 0%, kan alleen als je ook voor bijna niets kan lenen
Mede daarom lijkt me deze stelling een illusie. Ik vermoed dat Centraal Beheer z'n rente dit jaar niet voor de laatste keer verlaagt. En ze zal daarin ook niet de enige zijn, vrees ik.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO