Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 17 apr 2024 1:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013 2:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Op 25 januari 2013 wijzigen de rentes van de RentePlús Rekening en de RenteVast Rekening.

De nieuwe rentes worden:
RentePlús Rekening 2,2%
RenteVast Rekening 1 jaar 2,2%, 1,5 jaar 2,3%, 2 jaar 2,35%, 2,5 jaar 2,45%, 3 jaar 2,5%, 4 jaar 2,55%, 5 jaar 2,6%, 7 jaar 3,0%, 10 jaar 3,5%

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013 2:40 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Het was te verwachten, ik zal deze week voorlopig voor het laatst een 10 jarig deposito openen :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013 5:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Ja ik open er nog eentje voor 10 jaar, weliswaar een kleintje, maar er staat niet meer vrij op dit moment. Eind februari valt er een grote hap vrij bij Credit Europe, mooi baklen dus!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2013 10:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Nou mooi is dat. Maak ik geld over vanaf mijn ING rekening (gisteren rond 16.00), staat het nu nog steeds niet op de rekening. Vanmiddag hierover gebeld. "Ja meneer, het duurt tot twee werkdagen, maar de rentegevende datum zal wel op gisteren of vandaag staan".

Doordat CB dus zijn systeem niet op orde heeft, kan ik geeen 4% deposito meer afsluiten. Jammer voor u, zo is het nu eenmaal.

Dat geld gaat direct weer terug en probeer ik maar bij de Rabo kwijt te raken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 2:58 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@theswitch
Een bijschrijving op de RentePlús Rekening van CB wordt eerst de volgende dag zichtbaar (vanaf 00.00 uur). Daarna kan er een deposito (RenteVast Rekening) van worden aangemaakt.
Een betaalopdracht via Mijn ING naar een andere bank in Nederland wordt door ING na 15.30 uur niet meer dezelfde dag verwerkt (of beter: bij Equens ter verwerking aangeboden).
Je overschrijving om 16.00 uur was dus een half uur te laat.

Overigens kon op 25 augustus tot ongeveer 01.30 uur nog tegen de oude tarieven een deposito bij CB worden aangemaakt.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 8:54 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Helaas, ik sliep om die tijd, moet toch werken hé. Nu staat het er wel op zag ik.

Ik had eergisteren ś ochtends vroeg mijn vrijgevallen deposito van LPB naar de ING gestuurd. Deze kwam pwas om 15.50 ofzo beschikbaar op de ING rekening. Waarschijnlijk verwerken ze eerst de uitgaande opdrachten en dan pas de inkomende, dus had ik geen kans om dit voor 15.30 te doen.

ik heb er nog een klachtmail achteraan gestuurd, maar dat zal weel geen zin hebben ;(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 10:00 am 

Geregistreerd: wo 17 aug 2011 10:16 pm
Berichten: 46
Het bijgeschreven bedrag word meestal op de renteplus rekening zichtbaar vanaf 23,35 uur,daarna kan je een deposito aanmaken wat dan inderdaad de volgende dag zichtbaar is in de map,dus waarschijnlijk kon ''theswitch'' op dat moment wel een deposito aanmaken.

Futuretrader


Laatst bijgewerkt door Futuretrader op vr 25 jan 2013 12:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 11:47 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
De spaarrente en deposito's zijn bijgewerkt:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/ba ... aal_Beheer

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 12:57 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
De informatie van Futuretrader is onjuist en (naar ik aanneem onbedoeld) verwarrend.
@theswitch
Jammer dat je het foutje van CB de eerste anderhalf uur van deze dag i.v.m. de nachtrust niet hebt opgemerkt.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 1:18 pm 

Geregistreerd: wo 17 aug 2011 10:16 pm
Berichten: 46
Wat is er dan verwarrend aan mijn informatie?ik geef gewoon aan wanneer hier bij mij de gestorte bedragen zichtbaar werden op de renteplusrekening,ik heb meerdere keren meegemaakt,dat het gestorte bedrag pas vanaf 23,35uur zichtbaar werd op de renteplusrekening met de valutadag van de betreffende dag van storting wat juist was,maar het bedrag was niet eerder zichtbaar op de rekening.

Futuretrader


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 5:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Kan er een poll worden gemaakt om te stemmen wat de rente van een vrij opneembare rekening eind 2013 zal zijn?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 6:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@Futuretrader
Het is regel dat bij CB bijgeboekte bedragen eerst de volgende dag zichtbaar zijn. Bij mij was dat ook steeds het geval vanaf klokslag 00.00 uur.
De overdag aangemaakte deposito's zijn direct zichtbaar in 'Mijn Verzekeringsmap'.

@edwin
Waarom niet tijdelijk geld geleend?
Ik heb het meermalen als oplossing voorgesteld.
Zo kan ik ook nu weer schrijven: Freo bedankt!


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2013 11:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Ja dat was inderdaad een idee geweest, ik had daar niet aan gedacht. Ook had ik hem voortijdig kunnen beeindigen tegen 0,25% boete per kwartaal. Maar ben bang dat de tijd daar iets te kort voor was geweest


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 12:43 am 

Geregistreerd: za 26 jan 2013 12:22 am
Berichten: 8
Empire schreef:
@theswitch
Een bijschrijving op de RentePlús Rekening van CB wordt eerst de volgende dag zichtbaar (vanaf 00.00 uur). Daarna kan er een deposito (RenteVast Rekening) van worden aangemaakt.
...


Bovenstaande informatie klopt, op 1 puntje na. Ik kon namelijk de ochtend dat de nieuwe rente was ingegaan ,om 06 uur, nog steeds afsluiten voor 10 jaar tegen 4 %. Ik had een behoorlijk bedrag gestort welke niet tijdig op de rekening stond. Om 00.00 uur wederom ingelogd en het geld stond erop :-) Binnen 1 minuut het geld voor 10 jaar vastgezet tegen de "hoge"rente. De beloofde bevestigingsemail bleef echter uit... De volgende dag zou de transactie zichtbaar zijn volgens de informatie na het afsluiten. De volgende ochtend bleek mijn saldo op de renteplus-rekening nog intact... Gebeld, en na een lange wachttijd een vriendelijke medewerkster aan de lijn. Ze deelde mij mee dat ik net te laat was met afsluiten. De transactie was in de "uitval" terechtgekomen.Ik vertelde een screenshot gemaakt te hebben en dat de hele nacht nog het hogere rente-tarief zichtbaar was. Als laatste transactie las ik op de site het afsluiten van een rentevastcontract. Er werd overleg gepleegd. tot 2 maal toe. De medewerkers deelden mede dat mijn rekeningnummer inderdaad voorbij was gekomen. Vandaag zou mijn geld handmatig vastgezet worden voor 10 jaar tegen 4%, wat morgen zichtbaar moet zijn op mijn account. De bevestigingsemail zal ik maandag ontvangen. Hulde voor de mederwerkers. Ik had al enkele malen eerder contact gehad ivm het niet zichtbaar zijn van mijn gestorte geld op de site van CB. Erg vriendelijk geholpen, vanwege de drukte was de wachttijd wel (te) lang. De optie terugbellen kwam ook voorbij: maar dit zou uiterlijk binnen 2 werkdagen zijn: dat vind ik persoonlijk veel en veel te laat...maar verder hoor je mij niet klagen ;-) Maandag een gesprek met de Rabobank: gezien de huidige ontwikkelingen durf ik vastzetten voor 15 jaar tegen 4,2 % wel aan......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2013 1:16 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
rentenier schreef:
Citaat:
Bovenstaande informatie klopt, op 1 puntje na. Ik kon namelijk de ochtend dat de nieuwe rente was ingegaan ,om 06 uur, nog steeds afsluiten voor 10 jaar tegen 4 %. Ik had een behoorlijk bedrag gestort welke niet tijdig op de rekening stond. Om 00.00 uur wederom ingelogd en het geld stond erop Binnen 1 minuut het geld voor 10 jaar vastgezet tegen de "hoge"rente. De beloofde bevestigingsemail bleef echter uit...
Rentenier, begrijp ik je goed dan maakte je op 25 januari om 00.00 uur een deposito aan bij CB tegen de oude tarieven en zag je 6 uur later die tarieven nog steeds op de site van CB staan.
Ik kan slechts mededelen dat terwijl ik de vroege ochtend van 25 januari bezig was met het opstellen van mijn bericht (dat ik uiteindelijk om 01.58 uur plaatste) bij mij rond 01.30 uur de nieuwe, verlaagde tarieven van CB verschenen. Daarbij was ik ingelogd.
Ten aanzien van de e-mail kan je berichten deze ook nimmer ter bevestiging ontvangen te hebben (meerdere deposito's, geen spamfilter).


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO