Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 1:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe klantomgeving.
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 12:44 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ontving een "Aangekondiging nieuwe klantomgeving". De klantomgeving "Mijn Gegevens" wordt gewijzigd in "Mijn Verzekeringsmap" waarin de RentePlúsrekening kan worden beheerd.
Volgens de brief aangemeld voor Mijn Verzekeringsmap, daarna ontving ik een e.mail met een link waar ik de ontvangen activeringscode moest invullen.

Zoals regelmatig met inloggen verscheen ook nu een venster met: "Onze excuses ..... door een technische storing is het niet mogelijk ....."

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 1:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Je bent niet de enige.......eens kijken of het vanavond wel wil :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 1:26 pm 
bij het aanmelden melding emailadres is al in gebruik, ja das logisch het is in gebruik bij de oude manier van inloggen.
Probeer al een week e.e.a. weer goed te krijgen maar CB begrijpt het ook niet.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 4:15 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Bij mij werkt het ( tot nu toe ) foutloos.
Ook geen probleem met reeds bekende mailadres.

Teleurstellend dat nog steeds geen opgebouwde rente zichtbaar is en dat de maandelijkse rentebijschrijving ook nog niet per de eerste van de maand plaatsvindt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 10:22 pm 
kan nu op 3 manieren inloggen, ik wil niemand bang maken maar heeft verleden week het activatie gedeelte niet gewerkt waardoor er zo maar ingelogd kon worden?? staat gelukkig maar een klein saldo op deze rekening.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 10:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik kom er nu helemaal niet meer in, niet meer onder het oude wachtwoord en de procedure voor het nieuwe systeem werd nogmaals afgebroken wegens een fout.
En doordat ik het te vaak heb geprobeerd, ben ik inmiddels geblokkeerd. Ik dacht altijd dat zoiets alleen anderen overkwam :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 10:39 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Veiligheidsprobleem?

Stel er zit iemand achter je pc die je e.mails kan ontvangen en je geboortedatum kent.
Hij/zij klikt in het inlogscherm van Mijn Verzekeringsmap op "Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? ".
Centraal Beheer stuurt een e.mail met activeringscode. Hij/zij vult deze code en jouw geboortedatum in bij "Mijn Verzekeringsmap activeren".

Met een nieuw gekozen gebruikersnaam en wachtwoord heeft hij/zij toegang tot jouw "Mijn Verzekeringsmap". Hij/zij kan gegevens inzien, wijzigen en geld overboeken, weliswaar komt dit op jouw tegenrekening, maar toch.

Als hij/zij ook nog het e/mailadres wijzigt in een voor Centraal Beheer onbekend e.mailadres, heb je echt een groot probleem!

Een medewerker van Centraal Beheer legde de verantwoording bij de klant, volgens hem moet de klant zijn account op de pc en zijn mailbox met wachtwoorden beveiligen. Dat er klanten zijn die vrienden, gezins- en familieleden vertrouwen, zoals hier, en deze beveiligingen niet aanbrengen, kon er bij hem niet in.

Misschien is dit te ver gezocht maar veiligheid is toch prioriteit nummer één?

In de oude klantomgeving "Mijn Gegevens", moest je je wachtwoord en je e.mailadres invullen voor je een nieuwe gebruikersnaam kreeg toegestuurd.
Als je het wachtwoord was vergeten ontving je pas een nieuw wachtwoord nadat je je gebruikersnaam had ingevuld en de controle vraag juist had beantwoord.

Als leek vind ik de procedure eenvoudiger maar ook onveiliger.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 12:08 pm 
ben ik mee eens. Afgelopen week was zelfs de activatie code die dan per email word verzonden niet nodig om in te loggen met je nieuw gekozen wachtwoord. Deze emails werden niet verzonden?? Op dit moment is het IT technisch gezien niet erg op orde.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Beveiliging / inloggen
BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012 1:11 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Nu m.i. de beveiliging slechter is geworden omdat CB bij "vergeten gebruikersnaam of wachtwoord" zonder een contolevraag te stellen een activeringscode mailt waarna met een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord kan worden ingelogd, wilde ik onze rekeningen leegmaken.

Kreeg het vertrouwde scherm, "Onze excsuses, Op dit moment kunt u helaas niet inloggen .........".
Wie dacht dat de problemen nu over zouden zijn heeft pech!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2012 12:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Citaat:
Onze excuses...
Door een technische storing kunt u helaas niet verder gaan. Probeert u het later nog eens.

:roll:

4) Bedenk een gebruikersnaam. wachtwoord en aanspreeknaam.
Koninklijke Hoogheid lijkt mij wel wat. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 aug 2012 1:40 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Voor klant 1 na een eerdere poging vanmiddag zojuist eindelijk de online aanmeldingsprocedure kunnen afronden.
Paar minuten later voor klant 2 (1e poging): Onze excuses...
Door een technische storing kunt u helaas niet verder gaan. Probeert u het later nog eens.

Conclusie: raar rommeltje.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 aug 2012 4:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Activeringscode per post ontvangen voor klant 1:
Citaat:
Onze excuses...
Door een technische storing kunt u helaas niet verder gaan. Probeert u het later nog eens.

Nou ..... liever niet, maar er zit weer weinig anders op.

Gelukkig nam ik een bank die het bij spaarders over "Mijn Verzekeringsmap" heeft - net als zij zelf- al weinig serieus.
Kom op zeg Centraal Beheer, doe eens nieuwe batterijen in jullie Commodore64. :mrgreen:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Even Apeldoorn bellen?
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 1:31 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Naar aanleiding van brief en mail ook maar eens een poging gedaan om 'Mijn Verzekeringsmap' te activeren. Na enig zoeken op de juiste locatie terecht gekomen, aangemeld, mail met activeringscode ontvangen. En daarna (met tussenpozen van enkele minuten) een paar keer geprobeerd 'Mijn Verzekeringsmap' met die code te activeren. Maar helaas:

Centraal Beheer schreef:
Onze excuses...

Het is nu helaas niet mogelijk om uw account te activeren. Probeert u het later nog eens.

Tsja. Hun computer slaapt, of zo? :?

Dat ze hun systemen niet echt op orde hebben kunnen we in ieder geval wel concluderen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2012 1:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Gisteravond/vannacht nog de mededeling: Excuses .......
Vandaag: Uw account is al geactiveerd
Uw account is reeds geactiveerd. U kunt daarom direct inloggen en uw verzekeringen en geldzaken inzien.

Hoezo is al geactiveerd?
De laatste mededeling was toch dat het -zelfs na vele pogingen- mislukt was? :roll:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2012 2:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Vandaag (zondag) geprobeerd voor klant 2 de activeringscode in te voeren:
Centraal Beheer schreef:
Even niet bereikbaar. Sorry.

Op dit moment hebben wij technische problemen waardoor de website of onderdelen ervan niet bereikbaar zijn. Excuses hiervoor. Wij doen er alles aan deze storingen zo snel mogelijk te verhelpen. U kunt ons natuurlijk wel bellen: op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur via 055 579 8 000.

Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen over dit onderwerp? Volg ons dan op Twitter

Laat dat "even" maar weg.
Het vergt wel erg veel geduld voor 3 klanten "Mijn Verzekeringsmap" te activeren.
Er mag inmiddels wel smartengeld tegenover staan.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO