Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Het spaarreglement gelezen
Poll eindigt op zo 15 nov 2020 4:49 pm
Het reglement gelezen 33%  33%  [ 2 ]
Bezit aandelen Nibc 0%  0%  [ 0 ]
Spaar bij een ander 0%  0%  [ 0 ]
Lees een gedrukt boek 67%  67%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 4:49 pm 

Geregistreerd: di 05 mei 2020 6:50 pm
Berichten: 27
De inlogcodes van nibc sparen mogen volgens het reglement niet bij de PC liggen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 5:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Hierbij de juiste tekst van NIBC. 5.3 Aansprakelijkheid en jouw verplichtingen:


Je mag je wachtwoord nergens (schriftelijk) vastleggen of op zo’n manier bewaren dat anderen het kunnen vinden. Als je denkt of weet dat iemand anders jouw wachtwoord weet en/of toegang heeft tot jouw e-mail, dan moet je dat direct aan ons doorgeven.


Het lijkt mij toch dat je gerust je inloggegevens mag noteren en deze bijvoorbeeld in een digitale/analoge kluis stopt. Zolang een ander er maar niet bij kan.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 8:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Oh gelukkig, het ligt niet bij mijn PC, het ligt in mijn PC, en bovendien gecodeerd.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2020 8:50 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Ik vind toch, dat er een optie mist in de poll.
Waarom kan ik niet kiezen voor:

□ Gebakken vis koop ik op de markt.

???

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 12:54 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Gezien de manier van overboeken, ga ik per vandaag al mijn spaargeld bij NIBC weghalen, ik wordt al helemaal gestoord van alle tussenstappen met SMS codes die je in moet voeren.

Nou ben ik niet zo'n smartphone gebruiker, maar bij stil verbruik is deze ook na twee dagen leeg, gevolg je moet eerst je mobiele telefoon opladen om een SMS code te kunnen ontvangen om in te kunnen loggen en daarna nog een keer om geld over te boeken.

De website ziet eruit alsof mijn jonge neef die in ekaar geflanst heeft, inloggen is een crime als de website uberhaupt in de lucht is, dan maar naar een spaarbank die wel zijn website onder controle heeft. De Leaseplanbank, nooit problemen met inloggen gehad, altijd bereikbare website.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 7:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Gezien de manier van overboeken, ga ik per vandaag al mijn spaargeld bij NIBC weghalen, ik wordt al helemaal gestoord van alle tussenstappen met SMS codes die je in moet voeren.

Nou ben ik niet zo'n smartphone gebruiker, maar bij stil verbruik is deze ook na twee dagen leeg, gevolg je moet eerst je mobiele telefoon opladen om een SMS code te kunnen ontvangen om in te kunnen loggen en daarna nog een keer om geld over te boeken.

De website ziet eruit alsof mijn jonge neef die in ekaar geflanst heeft, inloggen is een crime als de website uberhaupt in de lucht is, dan maar naar een spaarbank die wel zijn website onder controle heeft. De Leaseplanbank, nooit problemen met inloggen gehad, altijd bereikbare website.

Die code ontvang je al op het moment dat je je telefoon aan het sap legt, dus je hoeft niet te wachten tot hij (helemaal) is opgeladen. Gewoon aan de stekker terwijl je aan het bankieren bent, 2 vliegen in 1 klap.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 nov 2020 8:21 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Citaat:
Gewoon aan de stekker terwijl je aan het bankieren bent, 2 vliegen in 1 klap.


Dank voor het antwoord, maar ik heb al de beweging in gang gezet om al mijn spaargeld daar wegtehalen.

Ik begrijp dat er voor veiligheidsrisico´s bepaalde handelingen gedaan moeten worden om bij je spaargeld te komen om te voorkomen dat intruders dat niet lukt.

Maar gezien de laatste tijd met op en af wel een webomgeving die benaderbaar is + het gedoe met SMS codes ben ik er wel klaar mee.

Jammer dat de internetspaarbanken niet de nieuwe webomgeving laten testen als ze hun webomgeving gaan veranderen, om te zien of hun klanten daar goed mee overweg kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 dec 2020 4:53 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Het is maar de vraag, hoe lang je bij LPB nog kunt bankieren zonder tweetrapsverificatie, waar SMS-code een vorm is. Niet de enige, maar wel de meest gebruikte.
Volgens PSD2 is die tweetrapsverificatie namelijk verplicht bij het doen van electronische betalingen. Er was enige verwarring, of de regel ook geldt voor spaarbanken (met maar één, vaste tegenrekening), maar intussen lijkt duidelijk dat de regel in dat geval inderdaad geldt.

Nu zijn er nog wat uitzonderingen en ontheffingen. Mogelijk verkeert LPB in de veronderstelling, onder één van die uitzonderingen of ontheffingen te vallen. Zodra blijkt, dat ook dat niet het geval is, zal ook LPB (mogelijk meer banken) er alsnog aan moeten geloven.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO