Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaargeld
https://forum.spaarinformatie.nl/nibc-direct-f43/opnieuw-identificeren-vragen-over-herkomst-van-spaargeld-t10514.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  SpaarXL [ ma 16 aug 2021 4:17 pm ]
Berichttitel:  Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaargeld

Wie heeft nog meer die email gehad van NIBC?

Ik "mag" me opnieuw identificeren, kost me sowieso een nieuwe ID kaart. Rijbewijs niet voldoende.
Ik heb nog deposito's lopen, anders had ik m'n tegoeden wel weggehaald.
Ook mogen we aangeven waar het spaargeld vandaan is gekomen (!!?)
Absurde spaarwereld waar we tegenwoordig in leven.

Auteur:  e.banket [ ma 16 aug 2021 4:29 pm ]
Berichttitel:  Re: Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaarg

Ik heb dezelfde e mail gekregen .
Begrijp er niets van .
Ze weten toch wie ik ben .
Mijn tegenrekening is ook nooit gewijzigd .
Krijg de indruk dat ze de spaarder willen wegpesten .

Auteur:  SpaarXL [ ma 16 aug 2021 4:49 pm ]
Berichttitel:  Re: Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaarg

Dat wegpesten kan best nog wel 's kloppen. Zo vermoed ik dat de storingen aan de website ook niet geheel toevallig verlopen...

Auteur:  Piggy [ ma 16 aug 2021 8:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaarg

Opnieuw identificeren is wettelijk verplicht voor de banken:

https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... ntificatie

Auteur:  piet_pecunia [ di 17 aug 2021 3:07 pm ]
Berichttitel:  Re: Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaarg

Jammer: Ik gebruik MijnNIBCDirect met een browser en niet de App.
Klik links in het menu op Instellingen.
Klik op ‘Aanleveren ID-bewijs’. werkt bij mij niet in de browser.
Citaat:
NIBC: de optie voor het uploaden van uw ID hoort onder het kopje 'instellingen' zichtbaar te zijn?

NIBC: het is ook mogelijk om het via de post te doen als u de optie niet ziet


"Het is belangrijk dat u uw ID uiterlijk negen weken na deze e-mail aanlevert. Anders zijn wij genoodzaakt uw rekening te blokkeren. "

Als dit niet lukt heb ik nog 4 weken om mijn rekening op te heffen!

Auteur:  piet_pecunia [ di 17 aug 2021 3:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaarg

Sinds de overname van NIBC door Blackstone en het geen Nederlands bank meer is, stond verkassen toch al op mijn "te doen" lijstje.

Auteur:  Doboy [ di 17 aug 2021 4:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Opnieuw identificeren en vragen over herkomst van spaarg

NIBC was eigendom van het Amerikaanse JC Flowers.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/