Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 10:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Bij MoneYou kun je de tegenrekening niet wijzigen. Je bent verplicht een nieuwe rekening te openen.
Dat is lastig, maar geen groot probleem.
Na het openen van de nieuwe rekening en het overboeken van het leeuwendeel van het saldo (gelukkig had ik dat wel gedaan!), was het tijd om de oude -overbodig geworden- rekening op te zeggen. Dat wilde pas lukken na enkele weken. Probleem opgelost??

Nou niet echt! De oude rekening is nu al 10 dagen 'inactief' maar de (aanzienlijke) rente die ik op die oude rekening had opgebouwd, wordt alsmaar niet bijgeschreven op de tegenrekening. Terwijl dat toch volgens hun eigen voorwaarden zou gebeuren op het moment van opheffing van de rekening.
Daardoor ben ik tegen mijn zin genoodzaakt om de oude tegenrekening voort te zetten (en voor een volgend kwartaal te betalen). En ik moet maar afwachten of en wanneer ik de opgebouwde rente krijg.

Op mails naar verschillende mailadressen wordt niet gereageerd en volgt niet het overmaken van 'mijn' rente. Bellen kan ik niet: daarom zit ik nou net bij een internetbank waarmee alles schriftelijk kan...... maar niet heus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 10:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Bij ABNAMRO heb ik een paar rekeningen mogen opheffen, maar dat was geen pretje. Uiteindelijk heb ik onlangs moeten bedelen in het bankkantoor om een afschrift van de opgebouwde rente, want een jaaroverzicht 2008 werd niet meer verstrekt. Moneyou is ABNAMRO. Het enige, dat ik je kan aanraden: blijf mailen en bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 8:54 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik houd jullie op de hoogte: nog steeds geen enkele reactie van MoneYou op mails naar verschillende emailadressen.
Ook niets gehoord op een gewone, ouderwetse brief.
Ik hoopte dat het per eind van de maand of eind van het kwartaal vanzelf goed zou komen, maar ze houden mijn opgebouwde rente nog steeds vast.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009 9:44 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
florijn schreef:
Citaat:
... Daardoor ben ik tegen mijn zin genoodzaakt om de oude tegenrekening voort te zetten (en voor een volgend kwartaal te betalen). En ik moet maar afwachten of en wanneer ik de opgebouwde rente krijg.

Ik neem aan dat dit een zakelijke rekening betreft?
Ik heb namelijk ook een rekening bij MoneYou, maar ik heb nog nooit voor een kwartaal hoeven betalen.

Moet wel zeggen dat een rekening opzeggen bij de ABN AMRO ook een hel was, dus ik snap je frustratie aangezien MoneYou van de ABN AMRO is...

Hopelijk lossen ze het snel voor je op, aangezien je niet naar het kantoor van MoneYou kan gaan, wat altijd wel hielp als je iets te klagen over ABN AMRO had.

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2009 9:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Update:nog steeds taal noch teken (en GEEN RENTE van de opgeheven rekening ontvangen).
Zal toch niet waar zijn dat ik een sprekend iemand moet laten opbellen naar een INTERNET-bank???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 8:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Update:
14 april heb ik laten bellen. Vrijwel meteen vebinding, dus niet in de wacht zoals ik bij andere banken lees.
Een vriendeljk (jonge)man wist het niet. Doorverbonden met de backoffice: daaar zat Said die het wel wist en het vanzelfsprekend snel zou regelen. Met excuses en binnen 3 werkdagen zou de rente alsnog overgemaakt worden.

Vandaag maar weer laten bellen, want er was niets binnen gekomen: een viendelijke (jonge) vrouw wist het niet. Doorverbonden met de backoffice, maar Naima die de zaak in behandeling heeft, was er niet.....

Op de mails en brieven nog geen reactie gehad.

- wordt vervolgd tot de moderator het zat is of ik mijn geld terug heb-


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 11:00 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Ben best wel benieuwd hoe dit afloopt.
Er komt voor een ieder een bepaalt moment dat je je rekening opzegt, dan dient opgebouwde rente en restsaldo wel binnen aanvaardbare periode op tegenrekening te worden gestort.
Schijnbaar zit hier een probleem bij Moneyou.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 11:19 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
situatie betreffende florijn ligt dan iets anders, interest :?

- de tegenrekening is opgeheven voordat de resterende rentevordering is uitbetaald -

lijkt me toch wel dat MY iets kan betekenen via een tussenrekening om alsnog naar rekening begunstigde te boeken, zullen vast meer 'gevallen' zijn waarin eenzelfde situatie zich voordoet.
een betaalrekening kan ook door een bank worden opgeheven (ook gebeurd heel zelden per abuis!!)

*ps) ben ook benieuwd naar je uitkomst Florijn!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 11:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ervaringen, positief of negatief worden we niet zat hoor.

@Witteduif: De tegenrekening is juist nog niet opgeheven, daarom is het minimaal toch merkwaardig dat dit zolang moet duren.

Ik hoop dat het toch wel voor volgend kwartaal geregeld kan worden Florijn.
Anders moet je de factuur voor het aanhouden van je tegenrekening misschien doorsturen naar Moneyou ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 6:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
De belofte dat er vandaag zeker door Naima gebeld zou worden, is nog niet nagekomen.
Maar de dag is nog lang....

@Karel: je hebt gelijk. Ik houd de oude tegenrekening juist aan omdat ik daar de rente van MoneYou nog op moet krijgen. Nu word ik niet arm van die 3,10 per kwartaal, maar het afgelopen kwartaal was dat de enige transactie op die rekening. En die was dus nutteloos.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 11:38 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Vandaag weer laten bellen, want natuurlijk ?? was er niet door MoneYou gebeld.
Naima heeft volgens de -zoals altijd vriendelijke- dame van het callcentre de zaak weer overgedragen aan een andere collega die er nu aan werkt.
Jammer genoeg is die collega constant in gesprek en niet te bereiken, maar ik zal vandaag nog gebeld worden......

Ik ga nu een officiele klacht indienen bij de AFM.
Heeft iemand ervaring hoe ze daar met individuen omgaan die menen dat hun 140 euro belangrijk is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 2:40 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Moet je niet bij KIFID zijn?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 3:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Doboy schreef:
Moet je niet bij KIFID zijn?

Waar staat KIFID voor?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 3:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
Het onafhankelijke loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners.
http://www.kifid.nl

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verdwenen rente
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 9:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@Paul en Doboy:
ik meen dat ik pas bij KIFID terecht kan als er sprake is van een geschil. Dus als MoneYou mijn claim op de rente zou afwijzen.
Maar niemand heeft gezegd dat ik die rente niet krijg; ze zoeken het uit/hebben het in behandeling/reageren niet/zeggen dat ze het in orde gaan maken.

Geen geschil dus, maar verregaande laksheid en traagheid.
Wordt vervolgd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO