Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Moneyou. Wat een gedoe.
BerichtGeplaatst: do 24 jan 2013 4:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ja, hun slogan is anders maar dit maak ik nu mee.

Drie tegenrekeningen geleden heb ik een spaarrekening aangemaakt bij hun maar die nooit gebruikt. Nu wilde ik 2 januari jl. een spaarrekening bij hun openen, niet wetende dat ik al een Moneyou spaarrekening had, en kreeg prompt een BSN-match. Nu kon ik geen nieuwe rekening openen omdat er reeds al één bestond.

Ik dacht geen probleem en ik bel wel en dan kunnen wij het gezamenlijk oplossen.......nou dat gaat niet zo snel.

Ik moest moest gaan inloggen en kreeg netjes mijn gebruikersnaam toegezonden via de e-mail. Nu nog inloggen en mijn wachtwoord was onbekend dus een nieuw wachtwoord aanvragen. Ik wist niet het geheime antwoord op de vraag dus weer gebeld en geraden wat het antwoord zou moeten zijn. Bleek met hulp van diegene aan de lijn te kloppen maar dan anders geschreven....nou ja was ik mijzelf te slim af geweest door het verkort te schrijven.

Goed ik denk ik kan nu mijn rekening gaan gebruiken. Ik had daarvoor al een cent overgemaakt naar hun bankrekening bij de aanvraag op 2 januari. Ik probeer dus mijn tegenrekening te wijzigen en dat lukt maar dan gaat alles voor twee weken op slot. Dus ik weer bellen en ik krijg twee mogelijkheden en kies de tweede opdat die het snelst zou gaan.

Ondertussen wordt het aciveringsbedrag van jaren geleden welke nog op de rekening rente stond te trekken handmatig terug gestort op mijn huidige bankrekening. Kijk aan, mensenwerk werkt wel.

Nu optie twee blijkt na opnieuw bellen niet te gaan afgezien van de terugstorting en krijg een tweede persoon aan de lijn die aangeeft dat optie 1 gevolgt moet worden.

Ik kijk af en toe of de status nu al veranderd is en de 23ste maar eens gebeld of zij al wat progressie maken in het behandelen van de laatste stappen om mijn bestaande rekening weer bruikbaar te maken.
Na een paar minuten zoeken vonden zij mijn kopie rijbewijs en ik word vandaag nog gebeld wat het nu gaat zijn.

Ik ben nu 22 dagen onderweg met Moneyou en is toch een heel gedoe om klant te zijn of te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 11:43 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik zou dus afgelopen donderdag gebeld worden door Moneyou dat de gegevens verwerkt zouden zijn en het is nu de maandag daarop en dus maar weer zelf gebeld.

De uitkomst is dat ik nu tot woensdag moet wachten en als er dan nog geen progressie is dat ik opnieuw moet bellen en dat ze er dan spoed achter gaan zetten.

Ik ben benieuwt of Moneyou het gaan halen binnen een maand om dit af te handelen...26 dagen and counting.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 2:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Als ik het goed heb is het bij MY sowieso niet mogelijk een tegenrekening te wijzigen.
Omdat ik er behoefte aan had -naast reeds lopende- een buffertje spaargeld te plaatsen, met daaraan een andere betaalrekening te koppelen, liep ik tegen dezelfde hindernis (BSN) aan.
Ik heb dit probleem fijn bij MY neergelegd, mede op grond van het niet kunnen veranderen van een tegenrekening.
Wat ik mij ervan kan herinneren is, dat de zaak toch vrij snel op de rails stond.
Misschien ligt het er aan wie men op dat moment treft.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 6:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Het wijzigen van de tegenrekening staat in het menu als je inlogt bij Moneyou en het is geen probleem als de oude tegenrekening nog maar bestaat.

Ik heb al heel wat mensen gesproken in de zeven telefoon gesprekken en soms wel twee in één gesprek. Ik kan het niet beoordelen wat betreft de e-mails omdat die niet persoonlijk ondertekend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 6:16 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 773
Ik heb onlangs mijn tegenrekening gewijzigd.
Het was in twee dagen gepiept! No problem :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 6:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Mooi dat het dan nu wel kan.
Ze leren het wel. :wink:
Het was tijdenlang niet mogelijk.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2013 7:57 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Minimaal 2 tegenrekeningen moet kunnen, veel spaarders hebben bij 2 banken een betaalrekening. Bij de ASN Bank hoeft er maar 1 van de 3 op de naam van de rekeninghouder te staan.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 4:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Goed nieuws het is Moneyou eindelijk gelukt om wijziging van de tegenrekening te voltooien en dat toch net binnen een maand. Helaas zijn ze niet meer aantrekkelijk wat wel het geval was toen ik aanvraag indiende 29 dagen geleden.

De Moneyou rekening zal nu wel weer in slaap sukkelen of ik hef hem op zodat ik een volgende keer niet weer tegen een BSN match aanloop een volgende keer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 4:19 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 773
Begrijp ik niks van. Bij mij duurde het 2 dagen.
Zal ik maar niet opheffen. Rente is over het algemeen goed, en ze zijn heel snel met overboeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 6:59 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik vind het eigenlijk wel prettig als het wijzigen van de tegenrekening niet al te makkelijk gaat. Het gaat tenslotte om een spaarrekening met vaste tegenrekening, dus als iemand frauduleus de tegenrekening zou kunnen wijzigen ...
Hoe zit de procedure nu precies in elkaar om je tegenrekening te wijzigen? En hoe is dat beveiligd tegen frauduleus handelen? BTW, waarom wil je drie keer in een paar jaar tijd de tegenrekening wijzigen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 8:27 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 773
In "wijzigen gegevens/tegenrekening"geef je je nieuwe rekening op. Nieuwe rekening moet wel dezelfde tenaamstelling hebben als de oude.
Toen kreeg ik een mail dat ik van mijn nieuwe rekening 0,01 over moet maken naar mijn M.Y. rekening met vermelding van een cijferige code die ze opgegeven hebben.
Na controle werd het goedgekeurd en vrijgegeven.
In twee dagen alles rond.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO