Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2014 11:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Na het ontvangen mailtje met de actie open een extra rekening en maak kans op een iPad mini vraag ik me eigenlijk af wat het nut van al die extra rekeningen voor MY kan zijn?

Dit veroorzaakt toch alleen maar administratiekosten of zie ik dat verkeerd? wat kan hier achter zitten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014 8:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Ik weet niet waarom ze het aanpraten. Maar ik heb al 6 MY rekeningen dus ik snap het nut wel. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014 11:13 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Even aangenomen dat je (een deel van) die rekeningen al had en niet alleen voor de iPad gaat, kun je je redenen daarvoor dan noemen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014 3:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ja, help ons dummy's eens op weg :wink:

Wat is nu echt feitelijk voordeel van het hebben van 6 verschillende nummertjes, in plaats van 1 saldo? Beide methodes geven werk in je excel sheetjes...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014 4:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Er zijn eerdere acties van MY geweest, waarbij je voor elke rekening een tientje ofzo kreeg. Ik had ook ooit 4 spaarrekeningen bij MY.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2014 4:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Duidelijk.

Maar nu fantaseer ik nog steeds over de vraag: welk voordeel heeft MY erbij dat mensen er meerdere rekeningnummers aanhouden.

Bereiken zij soms een bepaalde status in bankenland, als ze x lopende rekeningen hebben? Krijgen de stuurlui een bonus bij x toename van het aantal rekeningen. :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014 5:05 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Ik vind het wel praktisch om in een overzicht de gescheiden spaarpotjes te zien voor bijvoorbeeld:
- mijn dochter (ze is 3, geen reden om het nu al op haar naam te zetten);
- de spaarpot die we aanhouden als alternatief voor een uitvaartverzekering (waar we iedere maand het bedrag in storten vergelijkbaar met uitvaartpremie);
- Spaarpot voor onderhoud aan ons huis. Vroeger op de flat betaalden we een VvE-bijdrage maar nu we in een rijtjeshuis wonen storten we dat geld in deze pot.

Enz.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2014 9:08 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Jawel, maar volgens de MY app kan je spaarpotjes aanmaken maar ook nieuwe rekeningen openen. Blijkbaar dus twee verschillende dingen.

Aan 1 rekening kan je blijkbaar meerdere spaarpotjes hangen, daar zie ik het nut wel van in (hoewel ik dat zelf gewoon in mijn budget/excel doe, maar ieder zijn ding).

Maar echt verschillende rekeningnummers, wat is het nut? Ik vind het lastiger, want je moet voor overboeken weer opletten dat je naar de juiste rekening overmaakt (allemaal van die laaaaaange iban).

En ik blijf me afvragen wat MY hier nu mee wint. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij dit speciaal doen om de klanten te plezieren... mijn beroep zal wel waard zijn, die zijn gasten niet vertrouwd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2014 9:18 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
baskruit schreef:
Ik vind het wel praktisch om in een overzicht de gescheiden spaarpotjes te zien voor bijvoorbeeld:
- mijn dochter (ze is 3, geen reden om het nu al op haar naam te zetten);
- de spaarpot die we aanhouden als alternatief voor een uitvaartverzekering (waar we iedere maand het bedrag in storten vergelijkbaar met uitvaartpremie);
- Spaarpot voor onderhoud aan ons huis. Vroeger op de flat betaalden we een VvE-bijdrage maar nu we in een rijtjeshuis wonen storten we dat geld in deze pot.

Enz.

Om spaargeld nu al op je dochter dr naam te zetten heeft wel nut, al is het alleen maar om erf belassting/schenk belasting later voor te zijn.

De verschillende spaarpotten hou ik zelf bij in een spreadsheet, kan ik toch met "het grote bedrag" (ofwel alles bij elkaar) wat deposito's vast zetten om een wat leukere rente te scoren dan de 1% van de abn amro (En ja ik spaar dus niet bij de ABN!)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO