Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 12:14 pm 

Geregistreerd: vr 25 apr 2014 12:08 pm
Berichten: 1
Ik maak vaak geld over van en naar MoneYou, in het verleden ging dit echt ontzettend snel. Soms stond het er zelfs binnen een uur op geloof ik. Dit was tot ik meen vorig jaar zo vlot. Nu is het een compleet drama!!! Ik heb een rekening bij ABN AMRO en MoneYou, daar is niets aan veranderd.

Volgens mij maakte het voorheen niet uit of je het nu 's ochtends of om 5 uur in de namiddag geld overboekte. Maar onlangs maakte ik op de 18e 's ochtends geld over van MoneYou naar mijn tegenrekening en het stond er de 24e!!! op. Dit is toch compleet van de pot gerukt. Hoe is het mogelijk dat het tegenwoordig zo veel langer duurt? Ik vind dit onacceptabel. Zeker omdat het vroeger zo vlot ging!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 12:58 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1974
kijk eens op de kalender naar de feestdagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 5:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Binnen 1 uur heb ik nog nooit gehad MoneYou.. dit duurt altijd minimaal 1 dag
op maandag af bij MoneYou, en dinsdag bij bij Rabo

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2014 7:55 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Er schijnt bij Moneyou een storing te zijn geweest. Overboekingen die rond Pasen zijn gedaan naar de tegenrekening zijn niet op tijd verwerkt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2014 7:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Kan iemand bevestigen, of MonYou -> ABN-AMRO of vice versa, als intracompany beschouwd word?

Zou dit geld meteen zichtbaar moeten zijn (omdat dit beide ABN is)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2014 12:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Vanmorgenvroeg (dmv klaarzetten opdracht gisteren) is er geld van betaal (in dit geval Triodos) > MY gegaan.
Nou heb ik niet iedere minuut zitten checken, maar half uurtje geleden was het zichtbaar (in de vernieuwde app).
Voor mij snel genoeg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2014 8:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Inmiddels ook weer meegemaakt dat een ingeplande opdracht MY -> ING op de dag van uitvoering bij het ontbijt al op ING stond. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2014 9:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Inmiddels achter gekomen, dat ondanks MY een ABN IBAN heft, deze niet als Intracompany beschouwd word (betaling via equens, ipv intern)
Maar dan nog gaat het redelijk snel.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2014 10:06 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
ook hier een overboeking AA->MY gewoon netjes en vlot verwerkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2014 1:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
michielz schreef:
Hoe is het mogelijk dat het tegenwoordig zo veel langer duurt? Ik vind dit onacceptabel. Zeker omdat het vroeger zo vlot ging!


Je kunt altijd het beste een klacht indienen bij zowel je eigen bank alsmeden MoneYou. Zij kunnen dit dan voor je onderzoeken.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2014 2:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Nogmaals een opdracht snel verwerkt, dit maal van ING > MY.
Het zal dus wel een incident(en) geweest zijn.

Vooral prettig te horen dat het de andere kant om ook snel gaat. Bij het ontbijt nog wel, dan kan je nog eens een beschuitje pakken :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014 8:13 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Vandaag weer een vertraging met overboeken van Moneyou richting bank, zie volgende artikel. Ik hoop niet dat dit een trend wordt :(

http://www.telegraaf.nl/overgeld/sparen/22916653/__Overboekingen_Moneyou-klanten_vertraagd__.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2014 9:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Hmmm... wel naar Moneyou iets geboekt een van die dagen, maar dit is gewoon tijdig aangekomen?

Wellicht zit ik niet bij die 2500 klanten 8)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 11:26 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Helaas heb ik nu ook een vertraagde overboeking bij Moneyou, ik weet dit ligt waarschijnlijk bij Equens die het geld bedrag moet overboeken richting mijn Abn Amro betaalrekening.

Ik heb om de actie van de LPB te kunnen gebruiken een aardig bedrag overgeboekt om gebruik te kunnen maken van de tijdelijke actie daar.

Het geld is nu in de digitale cloud bij Equens. Ik dacht dat Moneyou , een dochteronderneming van ABN AMRO Bank eenzelfde onderneming is dan ABN AMRO, dus dan komt het geldbedrag bij overboeken vrijdagmiddag 13.00 nog wel aan, nee dus dat wordt op zijn vroegst maandagochtend.

Bij navraag vandaag bij de bank , nee meneer de banken worden door Equens als aparte banken gezien ( wel vreemd dat bij het depositogarantiestelsel je de bedragen bij beide banken kan optellen voor je garantie van 100.000 euro voor je spaargeld ).

Afwachten maar tot maandag, ik ga in ieder geval 2 a 3 rente dagen verliezen a € 2,5 / € 3 .

Het overboeken met werkdagen met de huidige automatisering is niet meer van deze tijd, waarom kan het bij dezelfde bank intern wel a la minuut bijgeschreven worden.
Conclusie maak nooit een overboeking op vrijdag na 12.00 uur naar een andere bank, ook hou de feestdagen in gedachte. Het blijft een vorm van ouderwets valutering.

Ik heb in iedergeval van mij gratis kopje koffie kunnen genieten bij de Abn Amro Bank Service Centre voor alle frustratie :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015 12:53 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Dit keer een omgekeerde beweging, ik heb een gedeelte van een vrijgevallen deposito overgeboekt van de Leaseplan bank richting Moneyou via mijn Abn Amro bankrekening.

De overboeking van de Leaseplanbank stond nog dezelfde dag op mijn bankrekening :) , gelijk gistermiddag doorgestort richting Moneyou maar daar stond een dag later het geld er nog niet op ( misschien wel in de namiddag ).

Ik blijf het vreemd vinden, twee bankinstellingen volgens Equens met een aparte Bic code maar waar je wel de bedragen mag optellen voor het deposito garantiestelsel omdat ze onder een noemer vallen.

Of de Abn Amro bank is traag , of Equens, wie zal het zeggen. Om 16.15 stond het geld uiteindelijk op de spaar rekening bij Moneyou, oorzaak lag bij Equens.

p.s.

Let wel met aankomende paasweekend is het weer feest met de overboeking(en). Donderdag overgeboekt naar een andere bank waar je niet zelf bankiert, pas dinsdag op de andere rekening. Dit i.v.m. het paasweekend en de computers vakantie hebben :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO