Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017 3:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
https://www.moneyou.nl/sparen/iban-wijziging?ns_campaign=iban&ns_mchannel=email&ns_source=clang&ns_linkname=tekstlink&ns_term=&ns_fee=0&u=5048842b30634363efee76e2c0685f6ac1810f67&utm_campaign=iban&utm_medium=email&utm_source=clang&utm_content=tekstlink&utm_term=

en ze gaan bankieren :roll:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017 5:16 pm 

Geregistreerd: do 29 sep 2011 11:12 pm
Berichten: 28
Leuk, dat IBAN. En dan zetten ze eronder "MoneYou. Geen gedoe."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017 6:58 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Ze zoeken het maar uit bij Moneyou, mijn spaarbedrag staat daar op 0, geen concurrentie meer in spaarland. Als lammetjes lopen ze allemaal richting 0 % , alleen ASR is laatst omhoog ( nou ja 0,1 % omhoog gegaan )

Nee de goede tijden in de spaarmarkt waar nog gevochten wordt voor elke spaareuro is voorbij.

Ondertussen logde ik nog in bij Moneyou mag ik voor de zoveelste keer mijn password veranderen, wat een schijnveiligheid.

Citaat:
MoneYou vindt het belangrijk dat je gegevens zijn beschermd. Een aantal keer per jaar vragen we je daarom automatisch bij het inloggen om je wachtwoord te wijzigen. Door regelmatig je wachtwoord te wijzigen, draag je bij aan veilig internetbankieren.


Edit:

Nog een artikel over hoe ze met een kapitaalinjectie van Abn Amro Bank naar een volwaardige bank willen gaan groeien in de toekomst: https://fd.nl/ondernemen/1190627/abn-amro-geeft-moneyou-kapitaalinjectie-om-europa-te-veroveren


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2017 10:21 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Toch maar even geprobeerd om nieuw leven bij Moneyou te brengen aangaande mijn spaarrekening.

Aangezien ik de rekening al een tijd niet gebruikt had was het wachtwoord vervallen, een nieuw aanmaken kon online, maar met mijn geheime vraag werd uiteindelijk mijn rekening geblokkeerd.

Moneyou geen gedoe, nou ik vindt het een behoorlijk gedoe, opnieuw contact zoeken, rekening deblokkeren en gaan ze nu om de zoveel maanden weer vragen om het wachtwoord te veranderen :( .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2017 6:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Volgensmij gaat Moneyou betaalrekeningen aanbieden, vandaar de wijziging (de email hierover heb ik niet meer)

Ook op de website, lees ik niets meer over de betaalrekeningen.

Laten we hopen dat Moneyou ooit weer omhoog gaat, en we hun weer nodig hebben

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2017 8:21 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Zeiken is echt de volkssport he. ;-)

Ik vind MoneYou hartstikke handig. Een hele rij aan aparte spaarrekeningen voor verschillende spaardoelen in één overzicht en ook nog een van de minst lage spaarrentes op het moment.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2017 9:01 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
klippan schreef:
Leuk, dat IBAN. En dan zetten ze eronder "MoneYou. Geen gedoe."


Of word niet moe van dat gedoe... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2017 10:40 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Nou de rekening is weer gedeblokeerd, ik werd vriendelijk door de helpdesk te woord gestaan, de verandering was slechts het Iban nummer.

Nu maar kijken hoe vaak ik mijn wachtwoord moet wijzigen, ik begrijp dat de veiligheid zwaar weegt om de gebruiker te beschermen, maar dit kan je ook overdrijven.

Goed de rekening is weer in leven en ik kan met 0,05 % ( voor hoelang ) extra rente gaan 'genieten' van mijn herboren spaarrekening. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2017 2:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Heel leuk en aardig, maar te vaak het wachtwoord geforceerd laten wijzigen is juist een verslechtering van de beveiliging.
Mensen gaan dan slordig worden met hun wachtwoorden door het op een post-it te schrijven en op de monitor te plakken (of onder het toetsenbord te zetten).
1 keer per jaar het wachtwoord wijzigen is voldoende.

Zelfs al zou je het wachtwoord wekelijks wijzigen, heeft dit geen enkele zin als een keylogger op je pc geïnstalleerd is.

Wil je het veiliger doen als bank zijnde, introduceer dan een 2e authenticatie factor zoals een SMS of google authenticator.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2017 9:46 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Ik wilde gisteren een automatische overboeking naar een van mijn MoneYou rekeningnummers aanpassen maar de ING gaf aan dat 'ie het nieuwe rekeningnummer niet herkende/accepteerde.

Gelukkig hebben ze nog zes maanden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2017 11:06 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
baskruit schreef:
Ik wilde gisteren een automatische overboeking naar een van mijn MoneYou rekeningnummers aanpassen maar de ING gaf aan dat 'ie het nieuwe rekeningnummer niet herkende/accepteerde.

Gelukkig hebben ze nog zes maanden.


Ik heb bij ASN hetzelfde probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2017 11:23 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Apart, het is een nieuw geldig Iban nummer, ik heb nadat mijn Moneyou rekening nieuw leven ingeblazen is, ook een bedrag overgeboekt van mijn Abn Amro bankrekening, dat is vlekkeloos aangekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2017 12:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
Op de site van Moneyou staat nu het volgende:

Let op: als je geld overboekt vanaf je tegenrekening kun je de melding krijgen dat het rekeningnummer niet bestaat. Gebruik dan nog even je oude rekeningnummer. In de loop van de week is het mogelijk om vanaf alle Nederlandse banken overboekingen naar het nieuwe rekeningnummer te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2017 9:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Apart, het is een nieuw geldig Iban nummer, ik heb nadat mijn Moneyou rekening nieuw leven ingeblazen is, ook een bedrag overgeboekt van mijn Abn Amro bankrekening, dat is vlekkeloos aangekomen.

Van mama naar een dochter zal ook wel minder problematisch zijn dan een overboeking naar een concurrent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2017 7:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vanaf deze banken is het mogelijk om geld over te boeken naar je nieuwe spaarrekeningnummer:
• ABN AMRO
• Rabobank
• ING
• ASN
• KNAB (alleen website, in de KNAB app werkt het nog niet)
• Triodos
• SNS
• Bunq

https://www.moneyou.nl/sparen/iban-wijziging


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO