Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2012 4:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/25/ecb-versoepelt-eisen-voor-banken.xml

Bron: rtl(z)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2012 4:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
De ECB kan per definitie geen bad bank worden omdat de eurolidstaten garant staan. In theorie kan de ECB ook ongelimiteerd geld creeren.
Zou wel "bad" uit kunnen pakken voor de Nederlanders.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2012 10:51 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
En dat weet Berlusconi ook. Vooral dat geld bijdrukken heeft hij goed begrepen.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2012 4:40 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Goh dat ik het nog eens in mijn leven eens zou zijn met Berlusconi.......
Citaat:
'Als ze niet willen meewerken, dan moeten ze de eurozone maar verlaten,' sprak de flamboyante zakenman de partij-jongeren toe.

Citaat:
Berlusconi zegt niet de enige te zijn die er zo over denkt: 'Ik kan jullie verzekeren dat er heel wat gerenommeerde Duitse economen aan mijn kant staan.'

Zodra wij uit de euro zijn dan mogen ze rustig bij de ECB de geldpersen aanzetten. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 5:34 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Dat er 100 miljard nodig is voor spaanse banken haalde het nieuws. De Euro wordt overeind gehouden met steun van gemiddeld meer dan 100 miljard per maand die door de burgers opgebracht moet worden. In december 2011 en februari 2012 is er in twee dagen al 1.000 miljard aan Euro's gecreerd door de ECB.

Bedenk het volgende: Er leven ongeveer 350 miljoen mensen in Euro landen. Deels zijn deze landen failliet, deels zijn ze op het randje zoals Italië. De helft van deze burgers betaalt dus de rekening. Dat betekent dat ongeveer 175 miljoen mensen maandelijks ruim 100 miljard euro ophoesten om het uiteenvallen van de Euro nog te rekken. Dat is 100/175 = 570 euro per maand. Per levende Nederlander betalen we dus ongeveer 570 euro per maand om in euro's te mogen blijven betalen. Voor een Nederlands of Duits gezinnetje met twee kinderen en twee nog levende opa's of oma's betekent dat de dat zij 6 x 570 = 3.420 euro PER MAAND via arbeid moeten ophoesten voor redding van de euro.

Dat is niet betaalbaar en daarom wil van Rompeu (de ongekozen EU dictator) nu de pensioenen in ieder land verplicht hervormen. De zelfredzame landen als Nederland en Duitsland hebben een "spaartelsel", de PIGS hebben niets voor hun pensoen gespaard en hebben een "omsalg stelsel". Dit soort absurde bedragen moet immers ergens vandaan komen. Het bericht van vandaag was dat de hervorming niet vrijwillig is voor de EU landen. De Nederlandse overheid wist niets van deze plannen. Dat klinkt als een EU staatsgreep.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 7:51 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Goh, dat van die pensioenen is toch al oud nieuws....ik hoorde dat al toen de euro werd ingevoerd.

Het blijkt dat wij echt als makke lammeren naar de slachtbank zijn gegaan. :x

Trouwens dat van Merkel en Schauble nu roepen dat er Europese Regering moet worden ingevoerd is naar mijn mening een goede zet. Ik ga er vanuit dat de landen wel de voordelen willen hebben van de reddingsoperaties maar niet geregeerd worden door eurocraten en zo hun eigen wilsbeschikking zullen verliezen.

Waarom zal nooit er een verenigd Europa komen met één regering en munt? Dit komt om dat in elk land een eigen taal heeft en eigen gewoonten. De mensen verschillen nog te veel en dat is niet binnen een paar generaties te overkomen.

De politici hebben de erfenis van de Benelux en EU verkwanselt en gingen hun eigen weeg zonder de bevolking daar in mee te nemen. Dat kan dus nooit goed gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 8:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
marcelm schreef:
dat er Europese Regering moet worden ingevoerd is naar mijn mening een goede zet.

Volgens mij ben je bij die zij in slaap gedommeld of je beseft niet dat cinisme geen handige uitingsvorm is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2012 9:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
gedommeld want ik had moeten schrijven "een goede zet van hun".....eens kijken of het hemd nader is dan de rok in de zuidelijke landen!?!?!?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2012 2:01 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@marcelm
er zit een wijzig knop bij de posts.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO