Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rentestap ECB?
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 5:15 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
Rentestap ECB?
Volgende week donderdag komt het bestuur van de ECB bijeen om het beleid te bespreken. De ramingen voor de Europese groei en inflatie in 2013 bedragen respectievelijk -0,3% en 1,6%. Zo kampt Euroland met hoge werkloosheid en lage kredietgroei. De kans is aanwezig dat de ECB (met tegenzin) de rente met 25 basispunten verlaagt naar 0,5%.
(Bron: Rabobank wijzer actueel)

Toch een belangrijk moment voor ons spaarders.
Mocht de ECB besluiten de rente weer te verlagen verwacht ik opnieuw een dalingsgolf van de spaarrente.

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentestap ECB?
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 6:33 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Wel door een spec. bril lezen ....Dit stond in een nieuwsbrief voor actieve beleggers van de Rabobank. :mrgreen:
Als ik het mag zeggen... Zal dit niet gebeuren en gebeurd dit wel, dan zal het bij de volgende stap weer omhoog gaan.
Ik verwacht dat de rente veel sneller omhoog gaat dan velen denken.Ik ben het wel wat eens met de knab bank. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: How low can you go?
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 6:35 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Adpatatje schreef:
De kans is aanwezig dat de ECB (met tegenzin) de rente met 25 basispunten verlaagt naar 0,5%.

Op nu.nl las ik die verwachting vandaag ook al, van een econoom van de ING:

Nu.nl schreef:
(...)

ECB

ING-econoom Martin van Vliet verwacht dat de inflatie in de komende maanden zal dalen tot minder dan 2 procent. Dat is het niveau dat de Europese Centrale Bank (ECB) met zijn rentebeleid nastreeft.

Die dalende inflatie en de zwakke economische omstandigheden geven de ECB volgens Van Vliet ruimte om de rente in de eurozone verder te verlagen. Hij verwacht echter niet dat de centrale bank bij de eerstvolgende rentevergadering, volgende week donderdag, al tot een renteverlaging zal overgaan.
Bron: nu.nl

Het is weer zoals het steeds gaat, de afgelopen jaren: mensen/bedrijven/banken/landen die schulden maken worden geholpen, en de spaarders betalen de rekening... :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentestap ECB?
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2013 7:23 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Dus met andere woorden,Rabo verwacht een daling van 25 basispunten, en ING verwacht dit niet.
Rabo zet dit zo neer dat haar klanten toch meer gaan beleggen.In de hoop dat hier een beter rendement uit te halen is.
Terwijl de ING deze richting niet zo kiest. De 'deskundigen' weten het ook niet. De tijd zal het leren...:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2013 2:46 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
ger schreef:
Rabo verwacht een daling van 25 basispunten, en ING verwacht dit niet

Ik denk dat 'verwacht' in dit geval een groot woord is. Rabo zegt dat de 'kans aanwezig is' dat er een renteverlaging komt. Zo'n formulering is wel heel erg vaag. Zo is de kans dat ik morgen door de bliksem getroffen word ook aanwezig, maar die lijkt me toch ook niet zo heel groot... :wink:

Ik denk dat de Rabobank wel een wat sterkere formulering had gebruikt als ze echt verwachten dat donderdag de rente omlaag gaat. Naar mijn idee zeggen Rabo en ING hier dus eigenlijk hetzelfde: er is kans dat de ECB de rente komende donderdag gaat verlagen, maar dat is niet heel waarschijnlijk. Het begint er naar mijn idee echter wel op te lijken dat de markt langzaam klaargestoomd wordt voor een renteverlaging in februari...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentestap ECB?
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 2:58 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
ger schreef:
Wel door een spec. bril lezen ....Dit stond in een nieuwsbrief voor actieve beleggers van de Rabobank. :mrgreen:
Als ik het mag zeggen... Zal dit niet gebeuren en gebeurd dit wel, dan zal het bij de volgende stap weer omhoog gaan.
Ik verwacht dat de rente veel sneller omhoog gaat dan velen denken.Ik ben het wel wat eens met de knab bank. :wink:


Oké, de rente is dus NIET omlaag gegaan.!! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentestap ECB?
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013 5:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
Dat valt dan weer mee :o

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 maart 2013 5:29 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
ECB houdt rente op 0,75 procent

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rentestap ECB?
BerichtGeplaatst: do 07 maart 2013 9:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
De bazooka van de ECB is bijna op. Ze hebben nog 0,75% "munitie" en dan is het over en uit met de middelen die ze nog hebben om de economie m.b.v. een lagere rente aan te wakkeren.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO