Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 8:07 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Nu.nl
quote: Vooral Zuid-Europese landen .... (..., Ierland, België, ....) profiteren hiervan. :?

Wauw ik niet dat zuid europees zo'n ruim begrip was tegenwoordig.
Nog even en we mogen overwinteren in België. :lol:

ontopic:
tja zo kan je alles ook draaiende houden..... en wij maar sparen! :?

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 8:28 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Zoals verwacht QE ( geldverruiming ) , maar iets meer zoals de markt verwacht had, let op dit bedrag kan nog verder oplopen indien de heer Draghi in september volgend jaar nog de inflatie te laag vindt.

Ondertussen zijn mensen blij dat de rente niet verder verlaagd wordt :lol: , hij staat al bijna op nul.

Gevolg voor de rente op de spaarmarkt die zal nog iets verder dalen en voor langere tijd laag blijven.

Ondertussen geld in de markt pompen om de inflatie aan te jagen.

Wat een sof beleid van de ECB, dit gaat niet werken volgens mij. Schulden maken wordt beloond, sparen niet. Ondertussen vindt de overheid in Nederland dat de gemiddelde burger makkelijk 4 % rendement op zijn vermogen maakt, ik zou zeggen daar in Den Haag keep on-dreaming in je la-la land met je onwerkelijke belastingen op vermogen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 8:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Als je alleen spaart is 4% rente voor de meeste spaarders al lang niet meer haalbaar.
Spaarrente + deposito renten zakken steeds verder weg.

Het verzamel inkomen gaat ook uit van die 4% rendement over je vermogen.
Je werkelijke inkomen kan bij in verhouding redelijk veel spaargeld veel lager uitvallen.
Je wordt hierdoor bij een aantal regelingen dubbel gestraft.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 9:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Schulden maken met een euro die diep wegzakt lijkt me anders ook niet echt geweldig. Dus zowel het hebben van spaargeld als het hebben van schulden is een luxe die bijna niemand zich meer kan veroorlofen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 10:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Vincent schreef:
Nu.nl
quote: Vooral Zuid-Europese landen .... (..., Ierland, België, ....) profiteren hiervan. :?

Wauw ik niet dat zuid europees zo'n ruim begrip was tegenwoordig.

België is 1 van de landen in Europa die op het randje zitten. België heeft namelijk een zeer hoge staatsschuld.

Martijn schreef:
Wat een sof beleid van de ECB, dit gaat niet werken volgens mij.

Ik vermoed dat de ECB naar de FED (centrale bank US) gekeken heeft. Het beleid van de FED heeft tot gevolg gehad dat de beurzen het weer beter deden, de werkeloosheid werd teruggedrongen en er weer economische groei in de US ontstaat.
Echter dit is investeren met geleend geld. Op zich niet erg, maar hoe meer er geleend wordt hoe moeilijker het wordt om het terug te betalen. En hoe meer er geleend wordt hoe langer de lage rente blijft (en mogelijk nog wat lager wordt).

groentje schreef:
Schulden maken met een euro die diep wegzakt lijkt me anders ook niet echt geweldig. Dus zowel het hebben van spaargeld als het hebben van schulden is een luxe die bijna niemand zich meer kan veroorlofen.

Hangt er vanaf. Als je nu bijvoorbeeld een huis koopt kan je dit doen voor een veel lagere rente dan in 2007. Variabel zou nu circa 2,5% zijn en in 2007 circa 5%. Dus je betaald slechts de helft! Dat is een leuke besparing !

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015 2:35 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Citaat:
vr 23 jan 2015, 11:35 | Beleggingssite ING plat sinds aankondiging Mario Draghi

Sinds de aankondiging van het obligatieopkoopprogramma door ECB-president Mario Draghi, kampt de beleggingssite van ING met een technische storing.
...


telegraaf.nl

nos.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015 1:24 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik denk dat met name de zuidelijk landen van deze inruil mogelijkheid gebruik maken.
Ik zie dat div. Nederlandse banken geen gebruik van deze inruil actie maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 3:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
De titel van deze draad maakt voor mij opnieuw haarscherp duidelijk wat propaganda vermag.
Het is al net als bij reclame, de kracht van de boodschap zit in de herhaling.
Want steekt de ECB werkelijk geld in de (reële) economie met deze operatie?
Of is het in hoofdzaak een vorm van schuldsanering? En dan vooral van overheidsschulden, al noemde Draghi zo tussen neus en lippen door bij de mogelijk door de ECB op de kopen obligaties ook die van bedrijven.
Ik opteer voor dit laatste motief.

De hoofdtaak van de ECB is immers het bewaken van de stabiliteit van de (gezamenlijke) munt, de Euro.
In mijn ogen was geen sprake (meer) van instabiliteit; de koers fluctueerde niet heftig, noch ten opzichte van de dollar, noch ten opzichte van andere (toonaangevende) munten. Eerst na deze aankoopaankondiging van de ECB verslechtert de eurokoers. De eerdere actie van de zwitserse centrale bank was van een andere orde. Je zou dus kunnen stellen dat de ECB de euro nu eerder destabiliseert dan stabiel houdt.

Datzelfde geldt de prijsstabiliteit. Het inflatieniveau zit dicht bij nul, maar er is GEEN deflatie zoals sommigen beweren. Stabiele prijzen dus, maar dat zint de ECB niet.
Er moet volgens Draghi sprake zijn van een jaarlijkse geldontwaarding van tegen de 2%. De enige reële reden hiervoor is de houdbaarheid van de schuldcultuur waarin we hier in Europa leven en die nog steeds gestimuleerd wordt, niet in de laatste plaats door overheden zelf.
Zonder (forse) inflatie drukt de schuldenlast te zwaar om ruimte te kunnen maken voor andere uitgaven die wél ten goede komen aan de reële economie. Dat bij een kunstmatig zeer laag gehouden rente de spaarders hierbij de klos zijn, zal de ECB een zorg zijn, zolang die meute maar blijft doorsparen en hun spaargeld niet massaal opneemt. En naar dat laatste ziet het niet uit, integendeel zelfs! De ECB kan in haar vuistje lachen en doorgaan met haar gelegaliseerde, sluipende "diefstal".

Daarmee is - ondanks alle ontkenningen vanuit politiek en banksector - de ECB ook tot een politiek lichaam (aan het) verworden. Zorgwekkend, vooral vanuit de gedachte dat men "het vertrouwen terug wil winnen", twee dingen, die naar mijn gevoel helaas niet samen gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 5:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Draghi wil ervoor zorgen dat de euro minder waard wordt t.o.v. o.a. de US dollar. Gevolg hiervan is dat het voor het buitenland (lees buiten de eurozone) aantrekkelijk wordt om goederen/diensten uit de eurozone aan te schaffen. Dit heeft weer als gevolg dat er meer geproduceerd gaat worden en dus de werkgelegenheid gaat aantrekken.

Kortom hiermee hoopt men dat de economische motor van de EU weer goed gaat draaien.
Door deze input van de ECB zal de euro t.o.v. de dollar binnen 2 jaar (of eerder) evenveel waard zijn. Misschien zelfs minder ?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 7:20 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
En daarmee Piggy, bevestig je precies mijn zienswijze........
Blikoortje schreef:
De titel van deze draad maakt voor mij opnieuw haarscherp duidelijk wat propaganda vermag. Het is al net als bij reclame, de kracht van de boodschap zit in de herhaling.
......
Door de aandacht vooral te vestigen op (mogelijke) plezierige bijwerkingen van een maatregel, lukt het vaak voortreffelijk om af te leiden van de eigenlijke agenda.... Zoals ik al schreef: de ECB doet aan politiek, ook al ontkennen de belanghebbenden. Niemand heeft een idee òf en hoelang dit de onderlinge koers blijvend stuurt.

Piggy schreef:
..........Door deze input van de ECB zal de euro t.o.v. de dollar binnen 2 jaar (of eerder) evenveel waard zijn. Misschien zelfs minder ?
Dus om nu een glazen bol aanname als feit te presenteren....... :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 9:18 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Het was verstandig geweest om al enige tijd geleden in dollars te sparen. :mrgreen:
Maar voor wie dit nog niet doet.... -> Het kan nog.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015 9:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
blikoortje schreef:
Dus om nu een glazen bol aanname als feit te presenteren....... :mrgreen: :mrgreen:
Ok ok, ik weet ik moet met feiten komen, hierbij een link.

De ECB probeert de markt dus te manipuleren. Zwitserland heeft dat ook een tijdje geprobeerd door de Zwitserse Frank stabiel te houden t.o.v. de euro. Dit konden ze niet houden en zie daar de markt krijgt zijn gelijk. De Zwitserse koers t.o.v. de euro is terug naar waar het zou moeten zijn.
De kracht van de ECB is echter vele malen groter dan die van de zwitserse centale bank, echter de kracht van de ECB houd ook een keer op. En dan is de bal terug bij de markt die de waarde bepaald.
Vincent schreef:
Het was verstandig geweest om al enige tijd geleden in dollars te sparen. :mrgreen:
Maar voor wie dit nog niet doet.... -> Het kan nog.
Of beleggen in US dollar aandelen of beleggingsfondsen (die de valuta niet m.b.v. derivaten afdekt).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 10:06 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Piggy schreef:
Ok ok, ik weet ik moet met feiten komen, hierbij een link..........
Tja....zo bezien zijn de sprookjes van de gebroeders Grimm óók een feit......maar naar inhoud blijven het toch sprookjes.....
Zoals "forecasts" forecasts blijven.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 12:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Blikoortje schreef:
Piggy schreef:
Ok ok, ik weet ik moet met feiten komen, hierbij een link..........
Tja....zo bezien zijn de sprookjes van de gebroeders Grimm óók een feit......maar naar inhoud blijven het toch sprookjes.....
Zoals "forecasts" forecasts blijven.......
Vorig jaar zag ik ook een forecast waar de euro van 1,30 naar 1,2 zou gaan en die klopte. Een economisch voorspelling geloof ik toch wat eerder dan sprookjesverhalen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 1:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Blikoortje schreef:
Tja....zo bezien zijn de sprookjes van de gebroeders Grimm óók een feit......maar naar inhoud blijven het toch sprookjes.....
Zoals "forecasts" forecasts blijven.......
Blikoortje, wil jij nu zeggen dat Roodkapje nooit echt bestaan heeft? :o

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO