Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 9:47 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
Vandaag een advertentie in het Algemeen Dagblad:
als een AK Bank Internet Plus Spaarrekening wordt geopend wordt er een renteopslag van 0,50% toegepast vanaf 15 oktober 2008.
Bovenop de effectieve rente van 5% momenteel toch aardig.

Advertentie moet worden meegestuurd met aanvraagformulier om in aanmerking te komen voor de renteopslag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 10:45 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Wat ze al niet allemaal bedenken.
Ik vind dit allemaal maar kinderachtig gedoe, wat alleen klanten oplevert die over een half jaar weer aan de volgende aktie (bij de volgende bank) mee doen.

Dit levert voor een bank toch geen stabiliteit op?

Volgens mij kunnen ze beter wat bedenken om bestaande klanten te (vriend te )houden.
Of willen ze dat die allemaal hun rekening opzeggen, om een nieuwe te openen met de tijdelijk hogere rente?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 11:34 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Beetje omslachtig inderdaad. Geldt de opslag voor altijd of voor maar zes maanden? En wat als je nu geen AD leest, maar een andere krant? :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:04 am 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
Er zijn wel meer banken die een extra hoge rente voor een beperkte periode bieden. OHRA biedt zelf 6 maanden lang 7,5%, daarna terug naar 5 %. Echter, de inleg is beperkt tot 250 euro per maand.

Bedoeling is natuurlijk dat klanten hun spaargeld voor een langere periode dan 6 maanden stallen bij de bank. De gemiddelde Nederlander is niet zo rente bewust als de lezers van dit forum vermoed ik ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:07 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Een 0,5% per jaar is toch weer 100 euro als je 20.000 euro inlegt. Nu nog een AD scoren, of zou het ook zonder opsturen van de advertentie kunnen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 8:01 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Me dunkt dat er hier best iemand is die even een scan van die advertentie kan maken, en hier een linkje plaatst...?
Ik heb geen kranten, anders had-ie hier al gestaan.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 10:34 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Op zich is de rekening interessant genoeg:

-Maandelijkse rente
-Rente 5%, tijdelijk 5,5%
-Qua rating een van de betere 'Turkse' banken.

Persoonlijk zie ik liefst eenvoudige simpele bankprodukten, echter als de trend zich zo doorzet dan kon die 5,5% wel eens een blijvertje zijn.
Kijk maar naar C.E. bank: die 5% was ook maar tijdelijk maar intussen zitten ze alweer op 5,25%. Ik bedoel maar.

PS: als je belt en zegt dat de hond de krant heeft opgevreten dan kon het maar zo zijn dat het goed is hoor. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 11:40 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Maar op de gewone AK internetrekening zit nu toch al 5,2%? En misschien zit er nog wel een renteverhoging aan te komen over een paar maanden. Ik denk, dat je effectief uiteindelijk op hetzelfde uitkomt als je na een half jaar terugvalt op 5%. Ik vermoed, dat vooral getracht wordt nieuwe klanten binnen te halen met een nieuw product.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 11:59 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Het is heel gebruikelijk dat je bij maandelijkse rentebetaling, een iets lagere rente krijgt.
Een deel daarvan is verklaarbaar (0.11% vanwege de rente op rente) en een ander deel (0.2%) steekt de bank in de zak.
Dat is de prijs die je betaalt voor maandbetaling. Veel mensen vinden het plezierig maandrente te ontvangen.

Afhankelijk van de ontwikkelingen, kan je trouwens na een half jaar het geld simpel overboeken naar de AK internet rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 1:11 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
joliehuis schreef:
Een 0,5% per jaar is toch weer 100 euro als je 20.000 euro inlegt. Nu nog een AD scoren, of zou het ook zonder opsturen van de advertentie kunnen?


Reken jezelf niet te rijk. De renteopslag is slechts geldig voor *zes* maanden gerekend vanaf 15 oktober. De renteopslag is dus 50 euro waard bij een storing van 20.000 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 9:16 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Voor die zes maanden laat ik het maar even zoals het is. Wellicht dat de rente in de tussentijd al omhoog gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Wie het kleine niet eerd is..... :D

Heb de AK net even gemaild of we er ook zonder advertentie aanspraak op kunnen maken, ach en zo niet dan boeken we toch alle geld weg dat dreigement werkt goed de laatste weken :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 11:29 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
En, al een reactie van Akbank?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 7:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Jazeker, door alle andere hectiek niet geplaatst :D

Heb vrijdag mail gehad, dat het werd omgezet in dit uitzonderlijke geval.
Maandag inderdaad de rente t/m heden bijgeschreven op mijn rekening.

Nog wel even verwarring over het feit dat er nu bij me rekening stond 4,89%, maar blijkt dat na een half jaar de extra rente van 0,5% in een keer word bijgeboekt.

Dus even een mailtje en het is gefixt, na een half jaar kan je altijd weer retour naar de Internetspaarrekening


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Mooi dat het je gelukt is. Ik laat het voorlopig toch maar even zoals het is. Het scheelt 0,3% met de gewone internetspaarrekening en dat voor een half jaar. Dit komt overeen met 30 euro als je 20K stort. Ik geef toe dat je het kleine moet eren en dat doe ik ook zeker, maar ik geef eerst maar even prioriteit aan andere zaken waar meer mee te halen valt, zoals deposito's of geld overboeken van laagrenderende naar hoogrenderende rekeningen, wat nu met de 100K garantie mogelijk is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO