Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 3:40 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Aankondiging fusie en beëindiging Nederlandse bankactiviteiten

Geachte Klant,

Hierbij informeren wij u dat Akbank N.V. juridisch zal fuseren met haar Duitse dochterbank Akbank AG. Voor de fusie zal Akbank N.V. haar bancaire werkzaamheden in Nederland beëindigen en haar hoofdkantoor in Amsterdam per 31 mei 2012 sluiten. Gezien het voorgaande zegt Akbank N.V. hierbij de bankrelatie met u op en zal uw rekening(en) opheffen. De rente, opgebouwd tot de opheffingsdatum, en het saldo van uw rekening zullen worden uitbetaald naar uw tegenrekening rekening. Het opheffingsproces zal 30 januari 2012 aanvangen en eindigt uiterlijk op 13 april 2012.Al onze klanten zijn geïnformeerd met een brief van 30 december 2011 over de details van de sluiting proces.

Onze Klantenservice blijft bereikbaar tot 31 mei 2012. Indien u vragen heeft over uw rekening of behoefte aan nadere informatie of ondersteuning, dan kunt u contact met ons opnemen via het telefoonnummer 088 - 00 63 900 of per e-mail info@akbank.nl.

Wij bedanken u voor uw vertrouwen in ons en dat u bij ons gebankierd heeft.

Hoogachtend,
Akbank N.V.


Per 2 januari 2012 zal Akbank N.V. geen nieuwe klanten of aanvragen voor openen van nieuwe rekeningen of termijndepositos accepteren.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 7:52 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
Zo, dat is nieuws! Dit betekent dan dus ook dat mijn termijndeposito, automatisch opgeheven gaat worden als ik dit zo begrijp?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 8:57 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
ErikVries schreef:
Aankondiging fusie en beëindiging Nederlandse bankactiviteiten


ErikVries, heeft u dit bericht via e-mail ontvangen?

Ik heb namelijk geen e-mail betreffende bovenstaande mededeling van Akbank ontvangen.
Ook nog geen brief van Akbank ontvangen, maar als ze deze zoals ze schrijven pas op 30 december hebben verstuurd, zal deze nog wel onderweg zijn.

Vriendelijke groet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 9:38 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
@Simplicity

Ik bezocht de website om de vandaag ontvangen rente op mijn spaardeposito over te boeken naar mijn tegenrekening. Na inloggen verscheen het bericht.

Het is bijzonder jammer dat Akbank de Nederlandse spaarmarkt gaat verlaten.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 11:11 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Wij Hollanders vragen zeker teveel rente. Nou hopelijk staat de lange depositorente tegen die tijd tegen de 5%, zodat ik m'n vrijgevallen geld gelijk kan doorsluizen. Toch wel jammer, want ik heb altijd goeie ervaringen met deze bank gehad.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 11:58 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Nu op de homepage van AK:
Citaat:
Hierbij informeren wij u dat Akbank N.V. juridisch zal fuseren met haar Duitse dochterbank Akbank AG. Voor de fusie zal Akbank N.V. haar bancaire werkzaamheden in Nederland beëindigen en haar hoofdkantoor in Amsterdam per 31 mei 2012 sluiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 12:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Ik heb ook een deposito bij de AK bank en de daaraan gekoppelde spaarrekening, maar nog geen brief ontvangen. Ik vraag mij af of een bank die niet failliet gaat eenzijdig een termijn overeenkomst, zoals een deposito op kan zeggen en wel voor de eind termijn van het deposito zonder de rente voor de hele termijn te vergoeden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 12:53 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Hier alvast wat extra informatie:
http://www.akbank.nl/veelgesteldevragen.aspx

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 1:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
ErikVries schreef:
@Simplicity

Ik bezocht de website om de vandaag ontvangen rente op mijn spaardeposito over te boeken naar mijn tegenrekening. Na inloggen verscheen het bericht.

Het is bijzonder jammer dat Akbank de Nederlandse spaarmarkt gaat verlaten.


Bedankt voor u informatie, ik heb ook zojuist de opgebouwde rente en het (kleine) resterende bedrag teruggeboekt.
Wacht verder af tot Akbank de rekening zelf opheft, ze starten daarmee vanaf 30 januari.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 1:09 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Kan de AKBank dit zo maar doen?
Mijn deposito loopt nog tot in 2013.
En de rente is 5%
En ben er niet bij mee... :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 1:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ook maar alles teruggeboekt naar tegenrekening. Nooit serieus iets gespaard. Zaten bijna altijd laag in de rentes nadat ik de rekening geopend had....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Een medewerker van Akbank vertelde mij dat er een compensatieregeling komt voor nog doorlopende deposito's.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op ma 02 jan 2012 8:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Als ze het op die manier oplossen zou dat netjes zijn.

Ik was naar aanleiding van de berichten hierboven al op zoek naar de voorwaarden van de AK-deposito´s, want ik heb nog een paar jaar 5.45% tegoed, en ik was niet van plan dat zomaar door mijn neus te laten boren. Maar dan wachten we nog maar effe af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:27 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Hier ook 5.45% tot eind januari 2014, en 2x20k, dus ik hoop ook op compensatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:39 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
reneva schreef:
Als ze het op die manier oplossen zou dat netjes zijn.

Ik was naar aanleiding van de berichten hierboven al op zoek naar de voorwaarden van de AK-deposito´s, want ik heb nog een paar jaar 5.45% tegoed, en ik was niet van plan dat zomaar door mijn neus te laten boren. Maar dan wachten we nog maar effe af.


Op de site van AK kun je de internet spaardeposito voorwaarden hier vinden:
http://www.akbank.nl/docs/forms_center/ ... posito.pdf

Onder punt 10 gaan deze voorwaarden alleen uit wanneer de spaarder op wil zeggen, maar niet de bank.

Echter onder punt 14 kan de AK bank alsnog "redelijke" aanvullende voorwaarden opstellen.

Via een schriftelijke E-mail vraag bij DNB, heb ik ook om opheldering verzocht wat bij zulk een situatie is voorzien.

Ik wacht ook maar af met welk een compensatie voorstel de AK gaat komen voor dit eenzijdig opzeggen van een termijn overeenkomst.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO