Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2008 3:06 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Vorige maand heb ik een rekening geopend, en ook in januari geld gestort op die rekening.

Tot op heden heb ik echter nog geen rekeningafschrift gekregen, terwijl op hun site staat:
"Wanneer ontvang ik mijn rekeningafschrift?
U ontvangt 1 maal per maand een rekeningafschrift mits er een mutatie op uw AK Internet Spaarrekening heeft plaatsgevonden"

Die mutatie heeft dus plaatsgevonden, nu vroeg ik mij af, weet iemand of Akbank de afschriften altijd op een vaste datum in de maand verstuurd?
Zo niet, als in voorgaande maand een mutatie heeft plaastgevonden, hoe lang duurt het dan voordat men een afschrift krijgt?

Alvast bedankt voor de moeite.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2008 6:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ze zijn niet erg scheutig.
Ik heb een deposito geopend op 16-01-2008 en op 29-01-2008 kreeg ik de bevestiging binnen.
Maar van de Internet rek. heb ik ook nog geen afschrift binnen.
Hoeft voor mij ook niet.
Ik kan zo inloggen en zie hoe de toestand is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2008 8:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Wanneer je hebt krijgt hang af van je storting. Op de datum dat die ontvangen is krijg je je afschrift. In januari gestort, krijg je in de maand februari je afschrift.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2008 10:02 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Ed schreef:
Wanneer je hebt krijgt hang af van je storting. Op de datum dat die ontvangen is krijg je je afschrift. In januari gestort, krijg je in de maand februari je afschrift.


Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Dus als ik je goed begrepen heb, stel het geld is op 15 januari gestort, dan krijg ik omstreeks 15 februari het afschrift?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 5:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Er is niet echt peil te trekken op de relatie tussen mutatie en ontvangst van een afschrift. Voorbeelden: mutatie op 01.10.07 datum afschrift 19.10.07, ontvangst ruim 1 week later. Mutatie op 10.01.08 datum afschrift 11.01.08 (volgende dag dus) en ontvangst circa een week later.
Wat me wel opvalt dus is dat er tussen de datering van het afschrift en de datum van ontvangst via de post een geruime tijd zit (internetrekening)
Voordat AKbank de internetrekening bood kreeg ik het afschrift, ongeacht de mutatiedatum steeds gedateerd op de 11e van de maand. Er leek toen dus meer systeem in te zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 9:10 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
Even een kleine steunbetuiging ;-)

Volgens mij zijn ze bij de AKbank volledig de weg kwijt.
Het klopt precies wat je schrijft; vóór het internet-gedoe was alles met de afschriften goed te volgen, en is daarna alles zo'n beetje in het honderd gelopen. Ik heb er een tijdje geleden eens over gebeld, en de, overigens zeer vriendelijke, meneer aan de telefoon kwam er zelf ook nauwelijks uit. Ongeveer komt het hier op neer. Ze kijken op de 18e wat er tot de 12e is gestort, en dan duurt het nog 10 dagen voor het afschrift bij je in de bus komt.

Ik schrijf dit met een knipoogje hoor, want uiteindelijk komt het allemaal best voorelkaar, en hoef je je over je geld ook geen zorgen te maken. Alleen is het om administratieve redenen erg onhandig voor de klant. en maakt de Akbank natuurlijk ook wel een erg knullige indruk. En dat is nooit goed voor een bank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb 2008 9:33 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom AKBANK afschriften blijft sturen. Alles is via internet prima te volgen. Zelf geprinte afschriften zijn prima, het wordt voor je bijgehouden zelfs. Beetje vreemd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 5:28 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
AK bank stuurt maar één keer in de maand een afschrift .
Dacht zelfs voor elke rekeninghouder nog een vaste datum ook.

Voor gewone spaarrekeningen is dat lastig maar ze sturen ook nog voor internet-rekeningen want bijna geen ene bank meer doet .
Zelfs voor een jaaropgave moet je ook al inloggen .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Afschrift
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2008 11:39 am 
Banken die niet beschikken over een internethistorie m.b.t. bij- en afschrijvingen zijn wettelijk verplicht om afschriften te versturen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 11:14 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Normaal ontving ik altijd uiterlijk op de 19e het afschrift.
De postbode is vandaag al geweest, en ook vandaag (20e) nog geen afschrift, terwijl er wel degelijk mutaties hebben plaastgevonden.

Zijn er ook andere rekeninghouders die deze maand nog geen, of later dan normaal, afschrift hebben gekregen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 11:48 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Simplicity schreef:
... Zijn er ook andere rekeninghouders die deze maand nog geen, of later dan normaal, afschrift hebben gekregen?
Ik verwacht nog steeds een afschrift van eind augustus. Op de site zie ik gelukkig wel de wijziging.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 9:44 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
appeltje bedankt voor je antwoord.

Kreeg jij tot nu toe ook iedere maand (indien een mutatie) rond een vaste datum een afschrift?

En heb jij nu rond of na die datum ook nog steeds geen afschrift gekregen?

Reacties van andere Akbank spaarders blijven welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 8:10 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Simplicity schreef:
appeltje bedankt voor je antwoord.

Kreeg jij tot nu toe ook iedere maand (indien een mutatie) rond een vaste datum een afschrift?

En heb jij nu rond of na die datum ook nog steeds geen afschrift gekregen?

Reacties van andere Akbank spaarders blijven welkom.
Behalve deze laatste keer ik heb altijd een afschrift gekregen binnen een maand na de mutatie. Ik weet echter niet of dat altijd rond een bepaalde datum was. Dat ik nu nog geen afschriftje heb gekregen kan ook aan de post(bode) liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO