Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 aug 2013 10:21 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Hogere winst voor Triodos Bank
Triodos Bank heeft in het eerste halfjaar van 2013 een 35 procent hogere winst geboekt vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Onder aan de streep hield de bank 13,4 miljoen euro over.
http://www.nu.nl/ondernemen/3560900/hog ... -bank.html

Zou dat soms komen omdat Triodos wat minder ruige zaken doet t.o.v. andere banken?

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 aug 2013 11:03 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
1500 schreef:
...........Zou dat soms komen omdat Triodos wat minder ruige zaken doet t.o.v. andere banken?
Misschien ook gewoon omdat ze - net als de andere banken - er in geslaagd zijn hun marges te vergroten ten koste van hun klanten......
Ook bij deze bank krijg ik geen tranen in de ogen van hun filantropisch beleid, al bespeur ik hier een in elk geval minder (openlijke) mokkende houding ten opzichte van de winst als bij de Rabobank, die het aandurft te stellen en 'wat moeilijk halfjaar' achter de rug te hebben met een halfjaarwinst van 1,2 miljard euro....
Van zóveel zelfmedelijden hebbende bankbestuurders valt toch ook niet anders te verwachten dan dat ze de hand op de knip houden (vooral geen geld uitlenen aan klanten die écht een tikkie 'moeilijk' zitten) en zoveel mogelijk op kosten besparen ("we moeten op de kleintjes letten" en o.a. dus flink wat filialen sluiten en personeel ontslaan) ...... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 aug 2013 11:44 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Blikoortje schreef:
Misschien ook gewoon omdat ze - net als de andere banken - er in geslaagd zijn hun marges te vergroten ten koste van hun klanten......
Dat schoot mij ook gelijk in mijn gedachte. :wink:
Maar ik vond het niet terecht Triodos daarvan te beschuldigen. Als trendvolger kan ik niet zeggen dat ze schandalig veel geld voor bijv. een (voor mij 2e) betaalrekening vragen.
Jammer is weer wel, dat ik voor een en/of-rekening 2 pasjes moet afnemen en daarom ook maaandelijks 2x de kosten ervan moet betalen.
Maar goed, al met al toch een redelijk goedkope "verzekering" tegen de misdragingen en risico van omvallen van andere banken.
Bovendien kan ik d.m.v. gastgebruik bij de jankers van de Rabo zonder veel poespas redelijk grote hoeveelheden contant geld opnemen.
Er zijn wel eens momenten geweest wanneer er even een doemscenario door mijn hoofd ging.
Dan is het toch lekker een plan te hebben om te redden wat er nog enigszins te redden valt.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2013 9:48 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Ik denk dat Blikoortje het eerder had over:
- lage spaarrentes
- relatief hoge hypotheekrentes

Het is nog steeds een prima bank. Maar voor mij is de extra waarde die zij gaven tov een andere bank al jaren aan het slinken.
Het is dat alleen jammer dat de rest mee zakt en achter de RaBo aan hobbelt.

Het verleden heeft helaas geleerd dat, indien ze niet volgen, de grote banken niet blij zijn en dat kan een kleine bank zich niet veroorloven (lees het kan ze de kop kosten).

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO