Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Wat nu AEGON
https://forum.spaarinformatie.nl/aegon-f58/wat-aegon-t4040.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  marcelm [ di 29 sep 2009 8:31 am ]
Berichttitel:  Wat nu AEGON

Ik wilde de AEGON waarschuwen dat zij misleidend bezig zijn met hun advertentie op hun site omdat zij daar een nog te hoor basis rentetarief aangeven en ik ging dus naar hun e-mail formulier en ik moest daar al mijn persoonlijke informatie invoeren terwijl een rekeningnummer toch voldoen zou moeten zijn. Nog net hadden zij nog niet tussen alle verplichtte invulvelden een veld staan met mijn pin-code maar voor de rest moesten zij alles (verplicht) weten.

Enigszins wantrouwend dus maar extra goed de volgende tekst doorgelezen die onderin in het e-mail formulier staat:

Uw privacy

Uw persoonsgegevens gebruiken wij binnen AEGON Nederland voor het aangaan en uitvoeren van overeenkomsten, marketingactiviteiten, fraudepreventie, statistische analyse en om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Ook kunt u worden benaderd door onze franchiseorganisatie Financieel Verder.
Mocht u verder geen informatie meer willen ontvangen, dan kunt u dit schriftelijk aan ons melden door een brief te sturen aan AEGON, Antwoordnummer 6400, 8900 VC Leeuwarden.


OK ik moet dus nog weer een brief zenden aan hun dat zij de door mij opgegeven persoonlijke informatie niet gaan gebruiken voor acquisitie!!

Ik heb het formulier toch maar niet verzonden en ze zoeken het maar uit bij AEGON en ik denk dat ik mijn rekening daar lekker laat slapen.

Marcel

Auteur:  Blikoortje [ di 29 sep 2009 9:42 am ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

Toch kun je ook zonder al die poespas in te vullen wel (gratis) met Aegon communiceren.
Via de online-chat heb ik prima ervaringen, je krijgt direct antwoord, je kunt de tekst opslaan (doen zij ook trouwens) en bij problemen bellen ze terug. In dat geval moet je vanzelfsprekend wel je telefoonnummer willen opgeven. Zelf bellen kan ook uiteraard, maar ja, dat is (meestal) niet gratis.
Zit zelf al jaren bij het Aegon concern en heb nooit iets gemerkt van misbruik van mijn persoonlijke gegevens.
Ik begrijp de zorg voor misbruik van gevoelige persoonlijke gegevens, maar dan staat (bij mij) de bankensector niet in de top vijf.

Auteur:  marcelm [ wo 30 sep 2009 2:55 am ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

De advertentie is nu aangepast en geeft het juiste lagere basis percentage weer.

Ik ben geen chatter dus dat valt af voor mij als gratis communicatie middel.

De reden dat ik er zo over struikel van alle gegevens en dan per brief moeten aangeven dat zij de gegevens niet mogen gebruiken acquisitie is omdat ik bij het aanvragen van een rekening netjes kon aangeven dat ik niet benaderd wilde worden. Nu door het invullen van de e-mail formulier zou dat weer ongedaan gemaakt worden want ik kan in het e-mail formulier niet aangeven dat in nog steeds niet benaderd wilde worden.

Trek één lijn in je communicatie als bank zou ik zeggen en het is toch veel gemakkelijker voor iedereen als de rechterhand weet wat de linker doet.

Marcel

Auteur:  Blikoortje [ vr 24 jun 2011 10:05 am ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

Tja, bijna 2 jaar later rommelt Aegon nog steeds met de privégegevens van haar rekeninghouders.
Kreeg gisteren een persoonlijke mail van Motivation International BV, die beweerde namens Aegon een enquête te houden onder AES rekeninghouders.
'k Had nog nooit van dit bedrijf gehoord en ook de adresregel straalde bepaald geen vertrouwen uit, bovendien had Aegon - bij mijn weten - niet aangekondigd dat ze een dergelijke enquête zou laten houden door dit bedrijf.
De mail bevatte een paar links, eentje om mee te doen - dat zou maximaal tien minuten kosten - en eentje om te melden dat je NIET mee wilde doen..... Dat laatste maakte me extra wantrouwig, het leek bijna een uitnodiging om "rotzooi" binnen te halen. Ik kon me nauwelijks voorstellen dat Aegon hierachter zat.

In een chat bleek de medewerkster van Aegon ook niet op de hoogte, ze moest eerst informeren en beweerde stellig dat Aegon geen e-mailadressen aan derden ter beschikking stelde. Of ik niet zelf ooit eens "iets aangeklikt" had?
Na mijn 'nee' ging ze informeren en moest vervolgens bekennen dat Aegon wel degelijk achter de enquête zat.
Ik kon wel een klacht indienen bij Aegon...(!)....
Haar duidelijk gemaakt dat daar wel een andere instantie voor competent is tegenwoordig.
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat een bankverzekeraar, als onderdeel van een sector die zo hamert op (internet)veiligheid, zich zelf dit soort onzorgvuldigheid naar haar klanten permitteert.

Auteur:  Icesave today,I save [ vr 24 jun 2011 1:17 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

@blikoortje,

Goed geheugen......lag zeker wel een berg stof op dit draadje :wink:

Auteur:  Blikoortje [ vr 24 jun 2011 6:00 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

Valt wel mee.....mijn geheugen ligt opgeslagen in een tot dusver nog stofvrije doos..... :)
En het oppakken van een oude draad maakt (hier) het beperkte lerend vermogen van - in dit geval - een bankverzekeraar zichtbaar.
Zélf de vereiste zorgvuldigheid verwaarlozen, waar ze dat wel van hun klanten verwachten.

Auteur:  marcelm [ za 02 jul 2011 12:13 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

Het lerend vermogen is ondergeschikt aan het verdienmodel van Aegon.

Ik ben al een tijdje weg bij Aegon en geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft!

Marcel

Auteur:  Blikoortje [ do 21 jul 2011 3:33 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

Citaat:
Beste .....,
Ik heb uw bericht gelezen over het gebruiken van uw privé gegevens door AEGON. Om dit voor u te controleren zou ik graag vragen of u adresgegevens kunt doorsturen zodat we dit voor u kunnen bekijken.
U kunt hier het volgende emailadres voor gebruiken aegonwebcare@aegon.nl
Met vriendelijke groet,
X.... (AEGON webcare)

Laatst bijgewerkt door AEGON op do 21 jul 2011 12:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Een niet alleen wat late, maar ook wel erg merkwaardige reactie van Aegon op mijn berichtje van 24 juni j.l. trof ik vandaag hier in mijn PB aan.
Kennelijk wil men daar iets voor mij nagaan wat ik inmiddels allang weet en wat men óók bij Aegon zelf donders goed beseft.
Aangezien ik over hun eerdere respons al duidelijk was op 24 juni, kan ik slechts concluderen dat ofwel sprake is van een verborgen agenda, ofwel van niet begrijpend lezen. Anders laat zich deze, in mijn ogen nu wel erg naïeve mail niet verklaren.

Auteur:  Sietse [ do 21 jul 2011 10:06 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat nu AEGON

Begrijpend lezen is voor heel veel nederlanders, en dus ook klantenservice's erg moeilijk heb ik vaak gemerkt :(

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/