Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 8:22 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... risis_zijn

Gisteren in het nieuws dat Aegon de sponsoring van de schaatsclub terugtrekt, op dit moment de hoogste rente, allemaal toeval of speelt er misschien meer :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:10 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Wat mij betreft speelt er bij Aegon al 15 jaar iets, waarvoor al rechtzaken lopen. En voor de rest kan ik het bericht moeilijk beoordelen/bevestigen want ik doe niet (meer) aan verzekeren/lenen, maar het lijkt mij zelf logisch dat Aegon de volgende is. (en bij deze dus ook maar eens een oproep :oops: )

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:12 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Hallo zeg. Hou nou eens even op.
Ik blijf niet verhuizen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 9:28 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 30 sep 2009 1:31 pm
Berichten: 70
Ik denk eerlijk gezegd dat Afab de eerstvolgende is. Zelfde woekerproducten als DSB.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 10:27 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
De kristallen bollen worden weer van zolder gehaald. Iedereen wil de volgende voorspellen. Ik kan daar niet zo goed tegen.
Voor meer serieuze voorspellingen kun je terecht op deze of deze site.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:01 am 

Geregistreerd: zo 26 apr 2009 4:31 pm
Berichten: 26
henrid schreef:
Wat mij betreft speelt er bij Aegon al 15 jaar iets, waarvoor al rechtzaken lopen. En voor de rest kan ik het bericht moeilijk beoordelen/bevestigen want ik doe niet (meer) aan verzekeren/lenen, maar het lijkt mij zelf logisch dat Aegon de volgende is. (en bij deze dus ook maar eens een oproep :oops: )




Henrid

Bevestigen kan ik wel voor jou heb zelf 1 SpaarBeleg ook wel 1 Sprintplan afgesloten toen nog onder de naam Aegon (nu Aegon Bank) op 01.12.2000 t/m 30.11.2005 tegen 8,00% (effectief 8,30% per jaar) weet beter nu er zijn ruim 100,000 gedupeerden benadeeld en wachten al jaren op de door hun beloofde spaarcentjes van 5 jaar lang een vast bedrag te sparen, zelf heb ik f150/€68 maandelijks gespaard maar tot op heden niet mogen ontvangen.

Groetjes

PS: Wat zij Aegon Bank > Eerlijk over later < daar hebben ze nog nooit van gehoord laat staan dat ze dat kunnen zeggen, je word bedonderd waar je bij staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 11:10 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Misschien moet je Pieter Lakeman je zaken laten behartigen. :cry:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 5:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
spaarguru schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat Afab de eerstvolgende is. Zelfde woekerproducten als DSB.


Afab in zwaar weer


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 7:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Echt genieten is dit :mrgreen: en het volgende slachtoffer is ook al op het journaal benoemd :twisted:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 okt 2009 11:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Nou ik zag die uitzending van Netwerk, nog grotere naaiers als bij DSB, ze hebben ook nog honderden miljoen schuld bij veel banken, plus dat er zometeen flinke claims aan zitten te komen... omvalluuuuuuuuuuh


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 8:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik heb het ook gezien, bijna onvoorstelbaar wat een praktijken, uit de mond van werknemers zelf. Jammer dat het geen spaarbank is, maar wat zijn ze nu bang dat hun hetzelfde lot wacht als DSB, want ik heb nog nooit zo poeslief een bedrijf schuld zien bekennen, in de hoop dat Nederland ze genade geeft. Van mij mogen zulke financiële instellingen allemaal vernietigd worden, inclusief bestuurders en adviseurs. De eerste zuil is al gevallen, en dat de impact maar groter mag worden dan 9/11.
(oeps dit topic ging over Aegon)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 11:44 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
Sinds april 2006 en tot zijn plotselinge vertrek vorige week hield Willem Vermeend, oud-minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid namens de PvdA, als commissaris en voorzitter van de audit commissie "toezicht" bij Afab.
Maar we dwalen af, het ging over Aegon...


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 1:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
zo 25 okt 2009, 05:30 | 45 reacties
Schikken woekerpolissen nadelig.

door Manno van den Berg

AMSTERDAM - De woekerpolisschikking die Aegon in juli sloot, levert de honderdduizenden gedupeerde klanten een schijntje op vergeleken met wat een vonnis van de Utrechtse rechtbank de verzekeraar voorschrijft. Het gat is gemiddeld 2000 euro per klant. Dit blijkt uit een rekenkundig onderzoek van Stichting Koersplandewegkwijt.

...

Bron.

-----

Let vooral op de toon van de ingezonden reacties.
M.i. is Aegon en nog wat andere bedrijven er nog niet helemaal klaar mee.
De gelatenheid en verdriet van de mensen slaat steeds meer om naar gedrevenheid en woede.
Wat dat betreft heeft o.a. de val van DSB ze duidelijk gemaakt waar de macht ligt:
Een bedrijf zonder klanten, is geen bedrijf.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 okt 2009 3:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Paul209 schreef:
zo 25 okt 2009, 05:30 | 45 reacties
Schikken woekerpolissen nadelig.
door Manno van den Berg
Aegon sloot in juli een akkoord met de gedupeerdenstichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim. Koersplandewegkwijt, een derde stichting die zich in eerste instantie richt op de 650.000 woekerpoliscontracten onder de naam Koersplan, procedeert door.

En Koersplandewegkwijt is al in het gelijk gesteld door de rechter, alleen is Aegon in hoger beroep gegaan (uitstel van executie naar ik meen).

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jul 2011 4:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Eindelijk gerechtigheid?

http://www.beurs.nl/nieuws/Binnenland/3114405/aegon-heeft-klanten-koersplan-misleid-gerechtshof

Aegon heeft klanten Koersplan misleid - gerechtshof
Dinsdag 26 juli 2011 14:11
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon nv (AGN.AE) heeft bij de verkoop van het product Koersplan klanten misleid en te veel verzekeringspremie in rekening gebracht, aldus een uitspraak van het gerechtshof in Arnhem dinsdag.
In de zaak die tegen Aegon, als rechtsopvolger van Spaarbeleg, was aangespannen door Stichting Koersplandewegkwijt, constateert het hof dat in voorbeeldberekeningen lagere premies werden getoond dan uiteindelijk in rekening gebracht. Omdat dit onvoldoende kenbaar is gemaakt, dient de verzekeraar klanten te compenseren.
Aegons Koersplan, dat van eind jaren '80 tot eind jaren '90 werd verkocht, had een bepaalde looptijd, waarin met de inleg van deelnemers werd belegd. Bij overlijden van een deelnemer ontvingen diens nabestaanden een uitkering. Hiervoor werd een overlijdensrisicopremie in rekening gebracht.
Deze premie was echter veel hoger dan in voorbeeldberekeningen aan klanten werd voorgespiegeld. Bovendien dienen premies sinds een bepaling uit 2008 niet te hoger zijn dan die voor een vergelijkbaar risico bij een zelfstandige verzekering.
"Het door de stichting aangevoerde voorbeeld van een andere verzekering, waarbij de premie 1,66% bedroeg in plaats van 11,19% van het Koersplan, is door Aegon onvoldoende weersproken", aldus de uitspraak van het hof.
In een reactie aan De Telegraaf liet de stichting weten ervan uit te gaan dat klanten nu 85% van de in rekening gebrachte overlijdensrisicopremie kunnen terugvragen, wat Aegon tussen EUR800 miljoen en EUR1 miljard zou kosten.
Het oordeel van het hof volgt op een eerder oordeel van de rechtbank in Utrecht waartegen Aegon in beroep ging. Het hof stelt vast dat ook in hoger beroep Aegon heeft nagelaten bruikbare gegevens aan te dragen, waarmee de verzekeraar de hoge premies zou kunnen rechtvaardigen.
Op het hoofdkantoor van Aegon in Den Haag was dinsdag niemand direct bereikbaar voor commentaar.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO