Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 1:54 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Beste spaarvrienden,

Ik wil mijn AES opheffen, maar wil graag nog even jullie tips. Vorig jaar ben ik de rekening begonnen met een groot bedrag, en heb elke maand "gewoon" 500 euro gestort (dus zonder telkens spaarpotten op te heffen etc.). Wat is nu de beste manier om de boel op te heffen, alsnog een storting doen in februari (om aan die 2,44% te komen), en dan op 1 maart de spaarpot plus de volledige rekening opheffen?
Als ik nu de rekening ophef, krijg ik toch niet de volledige rente voor februari?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 3:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Als er een groot bedrag staat, dan zou ik toch nog even de storting doen en op 1 maart opheffen, want anders ben je dat extraatje wel kwijt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 12:10 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
@ SpaarXL
Ik zou in ieder geval op een voor jou gunstige valutadatum het grote bedrag eerst zelf na de tegenrekening overboeken.

Zodra het grote bedrag op de tegenrekening is binnengekomen, stappen ondernemen om de rekening eventueel op te heffen.
Zo hou je zelf de regie voor wat betreft het grote bedrag in handen.
Om een rekening op te heffen neemt bij veel banken nog wel eens wat tijd in beslag.
Bij Aegon weet ik niet of het daar lang duurt. Ik heb mijn rekeningen op een paar euro na leeggehaald, maar nog niet opgezegd. Dit onder het motto misschien wordt Aegon weer eens concurerend.

ps Als je vanuit een aangemaakte spaarpot overboekt naar de tegenrekening, laat aegon de overboeking via de basis spaarpot lopen en wordt het de volgende dag naar je tegenrekening geboekt.
Je krijgt wel rente over die ene dag dat het bedrag in de basis spaarpot staat.

ps 2 Ik meen ergens op site Aegon gelezen te hebben dat als je zelf aangemaakte spaarpot opheft, ook de opgebouwde rente wordt uitgekeerd in basis spaarpot.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 7:53 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Zeer bedankt voor de tips, dit wordt zeer op prijs gesteld.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 8:09 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
SpaarXL schreef:
Zeer bedankt voor de tips, dit wordt zeer op prijs gesteld.
Wel inderdaad nog even die 500 euro storten in je spaarpotje. En dan in maart geld eerst overmaken van spaarpot naar basis, dan spaarpot opheffen, dan geld overmaken van basis naar tegenrekening. Wachten tot je daar je geld hebt, vervolgens dat uitgeven of naar ???
En dan pas rekening opheffen (waarom houd je de rekening niet aan, kost je geen geld ?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 10:08 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
appeltje schreef:
in maart geld eerst overmaken van spaarpot naar basis, dan spaarpot opheffen

Ehmm, hoe zat dat ook alweer, is dat 1 handeling, ik bedoel: Zie je na het overboeken van spaarpot naar basis meteen het geld, of duurt dat ook weer enkele uren? Enne, waarom ook alweer eerst overmaken en dan opheffen, dat kun je dus beter niet in 1 keer doen (meteenopheffen?)

appeltje schreef:
(waarom houd je de rekening niet aan, kost je geen geld ?)

Je hebt gelijk, ik zet de rekening op nul, ik ga hem niet helemaal opheffen.

Nogmaals, dit zijn misschien domme vragen, maar met een duidelijke topic titel is het misschien later voor anderen ook nog een handige referentie (zolang we on topic blijven). Dus wederom dank namens "allen"! :D

Oh ja: Je noemde ook nog "daarna overboeken naar....", maar in mijn geval is dat dus niet nodig, want zodra het op de tegenrekening komt (de nieuwe Friesland Bank Betaal en Spaar rekening), krijg ik meteen 2,7%, dus geen last van overboekdagen zonder rente!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 11:03 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
SpaarXL schreef:
Ehmm, hoe zat dat ook alweer, is dat 1 handeling, ik bedoel: Zie je na het overboeken van spaarpot naar basis meteen het geld, of duurt dat ook weer enkele uren? Enne, waarom ook alweer eerst overmaken en dan opheffen, dat kun je dus beter niet in 1 keer doen (meteenopheffen?)

Nogmaals, dit zijn misschien domme vragen, maar met een duidelijke topic titel is het misschien later voor anderen ook nog een handige referentie (zolang we on topic blijven). Dus wederom dank namens "allen"! :D ...
Overboekingen tussen spaarpotten worde meteen uitgevoerd en zijn meteen zichtbaar. Eerst overmaken dan opheffen want uitrekenen rente kost misschien tijd.
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden daarentegen wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 11:40 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
appeltje schreef:
En dan pas rekening opheffen (waarom houd je de rekening niet aan, kost je geen geld ?)

Ik ben juist wel bezig om e.a. op te heffen, waarom?
1) Overzicht, met al die rekeningen verlies ik het een beetje
2) Duidelijkheid, m.n. richting de bank(en)... Klant kwijt, geld weg, komt (voorlopig) niet meer terug
3) Lopende rente blijft niet staan tot 1-1
4) Welkomst premies/rentes, meer dan eens krijg je als nieuwe klant een bonus boven die van bestaande klanten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 11:58 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
SpaarXL schreef:
Overboekingen tussen spaarpotten worde meteen uitgevoerd en zijn meteen zichtbaar. Eerst overmaken dan opheffen want uitrekenen rente kost misschien tijd.
Ik hef spaarpotten altijd ineens op, zonder eerst het geld naar de basisspaarpot over te boeken, en zie dan gewoon de extra rente verschijnen. Als de 1e van de maand in een weekend valt, dan wacht ik voor de zekerheid tot maandag om te zien dat er weer bijgestort moet worden.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011 12:14 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
namliam schreef:
appeltje schreef:
En dan pas rekening opheffen (waarom houd je de rekening niet aan, kost je geen geld ?)

Ik ben juist wel bezig om e.a. op te heffen, waarom?
1) Overzicht, met al die rekeningen verlies ik het een beetje
2) Duidelijkheid, m.n. richting de bank(en)... Klant kwijt, geld weg, komt (voorlopig) niet meer terug
3) Lopende rente blijft niet staan tot 1-1
4) Welkomst premies/rentes, meer dan eens krijg je als nieuwe klant een bonus boven die van bestaande klanten
Ik heb inmiddels een hoop rekeningen, op een paar staat een serieus bedrag of er is een deposito aangekoppeld. In het begin van het jaar afromen, dan boeit mij dat saldo en de rente ook niet meer. Aegon basis spaarpot bevat bij hooguit een paar euro aan saldo en rente. Ik denk trouwens niet dat banken daar zich iets van aantrekken, wanneer je de rekening opheft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 3:55 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
appeltje schreef:
Ik denk trouwens niet dat banken daar zich iets van aantrekken, wanneer je de rekening opheft.


Ik denk daarentegen dat de afdeling marketing van een bank wel degelijk rekening houdt met dit gegeven. Als het uitkomt leggen ze de nadruk op het spaartegoed, een andere keer op het aantal spaarders.

Ik houd onrendabele spaarrekeningen niet langer aan dan nodig.
Belangrijkste overweging: Geen jaaropgaven spaart de bossen.

Kan me ook vinden bij Mailman, de bonus die je soms krijgt bij opening. Je wilt niet horen hoeveel keer ik die bonus heb gekregen van de toenmalige Postbank.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 11:45 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
appeltje schreef:
Ik denk trouwens niet dat banken daar zich iets van aantrekken, wanneer je de rekening opheft.

Wanneer ik mijn rekening ophef, vast niet.
Wanneer jij je rekenning opheft, vast niet.
Als 100.000 Nederlanders het doen, vast wel.

Moet je kijken als alle nederlanders beter op de rentes zouden letten en alle centen en rekeningen bij de RABO/ING weghalen, dat doet zeeer...
Maar niet alle nederlanders doen dat, omdat... *zoek een van de 10 k.... smoezen op*

Enige spreiding moet je altijd houden zeker in deze tijden, dus 100% bij (een van de top 3) LPB/FLB/BOS is geen goed idee... maar je geld weghalen bij de laagsten der lagen vb Plusrekening and consorten....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 feb 2011 1:39 pm 

Geregistreerd: wo 13 jun 2007 7:54 pm
Berichten: 27
Ik heb mijn Aegon onlangs ook opgeheven. Ivm renteverlaging. Duurde nog 54 dagen omdat de automatische incasso binnen zoveel dagen door mij teruggeboekt kan worden houden ze sowieso een bedrag vast om dat terugboeken te voorkomen.
Je bent er dus niet zomaar vanaf van die Aegon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011 1:48 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
ook ik heb nu de rekening beëindigt , ze geven een veel lagere rente , en tot 3x toe heb ik gegevens opgestuurd die telkens "niet aankwamen " . ben het nu wel zat met hun


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2011 9:33 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
roobaaro schreef:
ben het nu wel zat met hun

Je zin was nog niet af. Je bedoelde zeker:
"ben het nu wel zat met hun lage rente"

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO