Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 9:30 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Net zoals in 2009 heet MoneYou ook in 2010 het Gouden Spaarvarken gewonnen.

Lees meer op http://www.goudenspaarvarken.nl en in ons blog


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 10:22 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nou proficiat. Laat MY nou de enige bank zijn waar ik beide rekeningen leeg heb gehaald wegens de slechte vergoeding. De huidige top 3 hebben we wel, maar MY als > 1 jaar niet meer dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 10:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Inderdaad geen interessante rentevergoeding meer. Die uitverkiezing slaat dus ook nergens op. Gelukkig hebben wij spaarinformatie en dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 10:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Gefeliciteerd met de prijs.
Per morgen 5 rekeningen leeggehaald.
Een kwartaalrekening halverwege een kwartaal in rente verlagen, daar scoort MY bij mij niet mee.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 11:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Erg knap voor een dochter van een bank die van de Europese Commissie niet mag concurreren op prijs :D

Maar eh ... proficiat !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011 11:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Citaat:
Een bijzonder geval was dit jaar LeasePlan Bank. Door de hoge rente trok deze bank zoveel spaarders aan, dat ze midden dit jaar een klantenstop moesten instellen. Veel spaarders die een rekening wilden openen werden teleur gesteld. Door deze actie diskwalificeerde deze rekening zich voor het Gouden Spaarvarken 2010.
Ik dacht dat LeasePlan de start van 1 januari 2010 al niet eens had gehaald en dus niet deelnam, zodat bovenstaande diskwalificatie toch wat opmerkelijk is.

Overigens had ik m'n MY rekening eind 2009 al leeggehaald vanwege voldoende interessanter alternatieven...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 10:13 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Nieuws staat ook al in de nieuwsbrief van Moneyou

Code:
En dit jaar hebben we voor het tweede achtereenvolgende jaar het Gouden Spaarvarken gewonnen voor de MoneYou Spaarrekening.


ze zijn er snel bij :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 10:33 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Leuk dat SpaarInformatie serieus wordt genomen, al is het natuurlijk gratis reclame en hebben ze blijkbaar geen andere awards om mee te pronken. Maar tijd voor een nieuwe kandidaat, maar LPB is dus alweer gediskwalificeerd en die hebben dus geen reden meer om de rente te verhogen. Het wordt een spannend jaar...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 11:49 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Als ik het goed begrijp wordt er voor het gouden spaarvarken alleen gekeken wie gemiddeld de hoogste rente heeft en binnen de voorwaarden valt.
Hoewel het fijn is dat de banken gestimuleerd worden om vooral een hoge rente te geven, mag naar mijn idee ook de klantvriendelijkheid van het product niet vergeten worden.

Het is een goed idee om de winnaar van 2011 ook te beoordelen op klantvriendelijkheid. Dit laat zich voornamelijk meten door te kijken of er geen klantonvriendelijke voorwaarden gesteld worden en of er een klantvriendelijk beleid wordt gehanteerd.

MoneYou heeft in 2010 helaas niet de beste score op klantvriendelijkheid. Hoewel hun rekeningen een aantal positieve eigenschappen hebben zoals het kunnen maken van meerdere potjes en die zelf een naam kunnen geven, stelde hun kwartaalextra rekening teleur. Door midden in een kwartaal de rentevergoeding te verlagen zet je klanten vast. Was bij aanvang de bonus voor deze beperkende voorwaarden nog 0,2%, halverwege het jaar werd deze vergoeding al snel gehalveerd naar slechts 0,1%. Dit soort praktijken doet denken aan de ING bank die mensen lokt met een nieuwe rekening met hoge rente, om die rente daarna steeds in stapjes terug te brengen. MoneYou doet daar nog een schepje bovenop door de klanten ook nog eens vast te zetten met een boete bij opname.

Zeer jammer dus dat een organisatie die duidelijk minpunten scoort op klantvriendelijkheid, wel een prijs in ontvangst mag nemen voor beste spaarrekening.

Zelf was ik erg gecharmeerd van de Leaseplan Bank. Ondanks dat al snel bleek dat de rentevergoeding die ze boden flink uit de pas begon te lopen met de andere banken en hun eigen voorwaarden dus ongunstig bleken voor de bank zelf, hielden ze hun woord en bleven ze de rente uitbetalen zoals beloofd. Ook zorgden ze ervoor om verantwoord om te gaan met de instroom van geld om niet in situatie terecht te komen van overfinanciering. Ervaring met Icesave uit het verleden leert dat dit juist getuigd van een verstandig beleid. Of dit nou is vanwege beperkingen gesteld door DNB of door verstandig ondernemen is om het even, als organisatie toont dit juist verantwoordelijkheid voor een solide beleid. Zeer jammar dus dat Spaarinformatie dit juist negatief opvat en het instellen van een klantenstop bestraft.

Voor 2011 zou het meenemen van de klantvriendelijkheid in de beoordeling een betere uitslag geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 11:59 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Eigenlijk wordt dus geoordeeld naar het verleden. Terwijl de bank er mee pronkt voor de toekomst om zodoende nieuwe klanten binnen te halen. Rentevergoedingen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dat moge bij (o.a.) MY wel duidelijk zijn. Dus misschien ware het verstandig bij de beoordeling niet alleen de prestaties van het laatste (half) jaar te betrekken, maar ook het heden en de verwachtingen voor het komende (half) jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 1:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Onbegrijpelijk dat zo'n klantONvriendelijke bank kan winnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 1:38 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Enige tijd terug kreeg ik op 1 dag van MoneYou 2 e-mailtjes. De 1e ging over een renteverlaging van de spaarrekeningen en de ander over een verhoging van de hypotheekrente. Anders gezegd: Wij laten u ff weten dat wij onze buffer gaan vergroten tenkoste van het vertrouwen dat u ons enige tijd terug gaf om uw spaarrekening om te zetten naar een kwartaalspaarrekening.
Daar MoneYou dezelfde rotstreken aan het uithalen is dan de die andere grote "slaap"banken (Bijv Postbank/ING) heb ik op dezelfde dag m'n MY rekening opgezegd en bij m'n LPB saldo gestort.

De jury die MY bekroonde met het gouden spaarvarken 2010 heb dus naar mijn bescheiden mening ook behoorlijk liggen slapen. En dat wilde ik even kwijt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 1:49 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Dyna18 schreef:
Zelf was ik erg gecharmeerd van de Leaseplan Bank.

Wat mij betreft had LeasePlan-bank ook mogen winnen. Ze hebben aan het begin duidelijke voorwaarden opgesteld en zich daar goed aan gehouden, zelfs toen dit voor hen duidelijk ongunstig was. Ik weet dat de spaarrekening van LeasePlan-bank in januari nog niet bestond en daarom hoe dan ook niet in aanmerking kwam voor dat gouden spaarvarken, maar een eervolle vermelding was wat mij betreft wel op zijn plaats geweest.

Volgens mij is het gemiddelde rendement over 2010 op de LeasePlan rekening ondanks de latere start (in februari) toch nog hoger geweest dan het rendement bij MoneYou. Ik kom met mijn ruwe berekening rond de 2,40% effectief uit voor een bedrag dat begin februari (bij opening) op die rekening is gezet. Dat is in nog geen 11 maanden tijd dus hoger dan de 2,33% waar MoneYou het hele jaar voor nodig heeft gehad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 4:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik was in eerste instantie wel een beetje verbaasd, dat Moneyou heeft gewonnen. Zeker met al dat gedoe rond die "bufferweken"actie. Ik vind nog steeds, dat Leaseplan bank de meest duidelijke spaarrekening biedt met een in verhouding hoog rendement. Heel erg jammer, dat die spaarrekening medio 2010 niet meer te openen was. In dat licht gezien, begrijp ik het ook wel weer, dat Moneyou wederom als hoogste uit de bus komt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 5:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Het idee van meten klantvriendelijkheid vind ik ook wel leuk.

Wellicht is het een idee om voor 2011 een bank(rekening) hiervoor extra punten te laten verdienen. Gedurende het jaar zouden de bezoekers van spaarinformatie een ervaring, positief of negatief, kunnen laten meewegen. Einde jaar blijkt dan vanzelf wie de meeste positieve of negatieve punten heeft ontvangen...

Is natuurlijk lang niet zuiver deze methode, maar het geeft wel weer wat sjeu hier 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO