Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 jan 2011 6:00 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
We kunnen natuurlijk als schrijvers op SI ook onze waardering voor een bank/rekening uitspreken.

Mijn stem gaat naar de meest heldere, consequente én winstgevende van 2010 : LeasePlanBank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 12:57 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Naast Leaseplan Bank, natuurlijk ook de Centraal Beheer renteplus rekening, de OHRA maandspaarrekening, SNS maxi sparen en Reaal loyaalsparen (naar de huidige stand van zaken).
Maar ook de Anadolubank, ASN Ideaal sparen en NIBC verdienen nog altijd zilver.
Daarna komen natuurlijk de bronzen keuzes.
De keuze van de gouden medaille voor Moneyou is natuurlijk gebaseerd op een aantal duidelijke overwegingen.
Niet mijn keuze dus, ik zou het goud ook naar Leaseplan Bank hebben laten gaan. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 10:08 am 

Geregistreerd: di 04 jan 2011 9:59 am
Berichten: 1
Tja, LeasePlan Bank krijgt van mij geen goud en wel om de simpele reden dat ik al maanden zit te wachten totdat ik klant mag worden. Helaas ontdekte ik SpaarInformatie te laat en was de klantenstop al ingesteld bij LeasePlan Bank. Daar baal ik nu enorm van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 6:12 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Eerst een klantenstop en nu hebben ze de renteopslag verlaagd van 2.1 naar 1.75.
Willen zeker dat de klanten geld weer weghalen.
En wedden dat ze als ze straks weer omhoog het 0,01% omhoog gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 7:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@Mymoney en PeCoNe: aan wie willen jullie het Zilveren Klantencompliment dan geven?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 10:26 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
mymoney schreef:
Tja, LeasePlan Bank krijgt van mij geen goud en wel om de simpele reden dat ik al maanden zit te wachten totdat ik klant mag worden. Helaas ontdekte ik SpaarInformatie te laat en was de klantenstop al ingesteld bij LeasePlan Bank. Daar baal ik nu enorm van.


Dit zou wel eens heel gewoon kunnen zijn, in de toekomst.
Kleine "banken" die een grens opgelegd krijgen, hoeveel geld ze mogen ophalen.
Lage rente bieden betekent een langzame toestroom van klanten. Goedkoper maar niet in alle opzichten handig.
Hoge rente en binnen drie maanden is je quotum vol. Sluiten voor nieuwe spaarders en de uitzendkrachten kunnen weer naar huis. Daarna de rente verlagen tot een voor je spaarders acceptabel niveau, iedereen tevreden.

Alleen de spaarder die bereid is er echt moeite voor te doen wacht niet een paar maanden, maar opent meteen zo'n aantrekkelijke rekening. Zij zijn de winnaars, maar zitten er ook wel eens naast, zoals met Allianz. Dat was vergeefse moeite.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 2:14 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik heb dit gevoel ook wel eens met beleggen:
Soms is het aantrekkelijk om een bepaald aandeel of fonds te kopen, maar ik stel het dan toch nog maar even uit.
Achteraf denk ik dan vaak, wat stom, ik had wel moeten toehappen (want inmiddels is de koers behoorlijk gestegen).
Ook heb ik dan wel eens een geluksgevoel:
Toch maar goed dat ik niet ben ingestapt (want inmiddels is de koers behoorlijk gedaald).

Nu weer terug naar sparen:
Ik had bij Lease Plan Bank dus wel het geluk dat ik er vanaf het begin bij kon zijn, ook dankzij de goede informatie op deze site en het eraan gekoppelde forum.
Een klanten stop wordt heus wel weer opgeheven (zeker als er weer een soort van leegloop komt van de huidige spaarders).
Om deze reden, de klanten stop, en vanwege het feit dat ze niet geheel 2010 actief zijn geweest, heeft LPB het goud verspeeld.
Dit dus conform de overwegingen van de jury die het gouden spaarvarken toekent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 1:01 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ook dit jaar geef ik het Zilveren Klantencompliment aan LPB


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Mijn stem gaat dan niet naar de leaseplanbank, ondanks de hoge rente hebben ze toch wat eigenaardigheden.

Wil graag mijn tegenrekeningnummer wijzigen naar een gezamelijke rekening zodat ik mijn huidige rekeningnummer die nu als tegenrekening staat kan opzeggen. Echter blijkt dat dus onmogelijk, moet eerst mijn rekening beeindigen voordat ik het rekeningnummer kan wijzigen. Maar beeindigen lukt niet omdat ik een aantal deposito's heb lopen.. en zit dus zo voorlopig aan m'n huidige tegenrekening vast :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 2:22 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
florijn schreef:
Ook dit jaar geef ik het Zilveren Klantencompliment aan LPB


Ik deel deze mening.
Wat mij betreft is LPB op dit moment de beste bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 7:56 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
LPB had gewoon dat varken moeten winnen, bos had uitgesloten moeten worden ivm met depositogarantie.
Als je dan toch streng bent...

LPB bied al sinds het begin al (gemiddeld over een jaar) de beste rente

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 3:54 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Omdat ik er vanaf het begin bij was (bij LPB), kies ik ook opnieuw voor LPB.
Over een termijn van pakweg 2 jaren, boden zij het het beste spaarrendement (m.b.t. direct opvraagbare spaartegoeden).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2012 6:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ach wat worden 'wij' er nu beter of slechter van, dat bank a of dat bank b dat stomme varken wint.

Als de banken nu zeggen, je krijgt extra rente als ze het varken winnen, dan word het een ander verhaal.

Het is alleen maar verkapte reclame, waardoor mensen onterecht kunnen gaan denken dat BoS het beste rendement bied, en dus bij BoS (om de verkeerde rede) een rekening gaan openen.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012 2:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het is ook reclame voor SpaarInformatie !
Zo werden dat varken en SI ook genoemd in de nieuwjaarsmailing van Moneyou, compleet met link.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012 2:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Karel Spaargraag schreef:
Het is ook reclame voor SpaarInformatie !


Yup! Spaarinformatie wordt ook genoemd op de site van BoS

Citaat:
Ook in de media wordt het aanbod van Bank of Scotland goed gewaardeerd. In januari 2012 is Bank of Scotland winnaar geworden van het Gouden Spaarvarken 2011, een prijs voor de best renderende spaarrekening zonder beperkende voorwaarden. De jaarlijkse prijs is een initiatief van SpaarInformatie.nl, de onafhankelijke site voor informatie over sparen. Over heel 2011 heeft de Internet Spaarrekening van Bank of Scotland een gemiddelde rente opgeleverd van 2,69%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO