Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 3:51 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Discussieer hier verder over het blog Goed met Geld


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 4:02 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Staat in dat boek ook hoe ouders moeten omgaan met kinderen die alles willen lol? Stel je ouders hebben niet veel geld en je vriendjes hebben een Blackberry en jij als kind wilt er ook een.

Wat doe je dan? Zeg je nee je krijgt geen Blackberry of zeg je spaar er maar voor dan kan je er een kopen of wijs je ze op de goedkopere Android telefoons?

Want volgens mij worden kinderen teveel verwend tegenwoordig waardoor ze geen goed besef van geld hebben en wat dat waard is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 4:32 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Zie:

http://www.mijngeld.nl/tools/zakgeldmeter-groot

Zie ook:

http://www.mijngeld.nl/antwoord-van-de- ... AvG_advies

Het is wel afkomstig van de grootbank ING :
Het is algemene informatie over diverse onderwerpen (wellicht toch handig).

Ook het Nibud geeft algemene informatie:

http://www.nibud.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 5:30 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
schuiver schreef:

Inconsistent, en vrijwel nutteloos.

"Kinderen tussen de 6 en 9 jaar ontvangen: € 1,50 per week". Er is nogal een verschil tussen een kind van 6 en een kind van 9, en ze hebben andere behoeftes. Ik denk niet dat een kind erg blij wordt als hij/zij 3 jaar lang hetzelfde blijft krijgen.
"Kinderen van 10 jaar ontvangen tussen € 1,00 en € 1,85 per week". Dus als ze 9 zijn krijgen ze € 1,50 en een jaar later weer minder?
"Een kind van 12 jaar krijgt gemiddeld tussen € 1,90 en € 4,60 per week aan zakgeld". Gemiddeld is één getal, geen range. De bandbreedte van de range is absurd groot.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 8:44 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik kreeg vroeger altijd 25 gulden zakgeld van me ouders per maand op mijn rekening gestort, ook na mij 12e en ik heb nooit verhoging gekregen, ze hebben wel toen euro ingevoerd werd afgerond naar 10 euro ofzo ( Kan ook 12,50 geweest zijn ).

En daarnaast deed ik de tijdschriften van media express en daar kreeg ik 45 euro voor, ja je hoort het goed ik kreeg niet veel zakgeld van pappie en mammie zoals veel verwende kinderen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 9:15 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
YipMan schreef:
Staat in dat boek ook hoe ouders moeten omgaan met kinderen die alles willen lol? Stel je ouders hebben niet veel geld en je vriendjes hebben een Blackberry en jij als kind wilt er ook een.

Wat doe je dan? Zeg je nee je krijgt geen Blackberry of zeg je spaar er maar voor dan kan je er een kopen of wijs je ze op de goedkopere Android telefoons?

Want volgens mij worden kinderen teveel verwend tegenwoordig waardoor ze geen goed besef van geld hebben en wat dat waard is.


Ja dat soort dingen worden ook besproken in het boek. Natuurlijk heeft dit ook veel te maken met hoe je als ouders in het leven staat en met welke normen en waarden je je kind wilt opvoeden. Je moet het boek niet zien als de ultieme handleiding hoe je je kind moet opvoeden. Ik hoop dat niet alleen ouders die zelf al op een slimme manier met geld omgaan dit boekje gaan lezen, maar dat juist ook ouders die financieel niet alles op orde hebben de stap nemen om het boekje te lezen voor zichzelf én hun kinderen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Goed met Geld
BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 4:02 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Wat beschreven wordt zijn natuurlijk geen wetmatigheden, ook niet in het artikel van ING.
De opmerkingen hierover van reneva kloppen natuurlijk wel.

In mijn eigen kind/jeugd jaren ben ik begonnen met sparen bij de toen bekende Rijkspostspaarbank, met guldentjes.
Dit ook omdat die bekende spaarpot (waar altijd wat inging in de vorm van kleingeld) geen rente opleverde.
Ook datgene wat ik verdiende met vakantiebaantjes, spaarde ik meestal op.
Ook heb ik meegedaan met de Zilvervloot.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO