Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".
https://forum.spaarinformatie.nl/allianz-f63/allianz-haar-kijk-uit-service-oogpunt-t7670.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  1500 [ za 25 mei 2013 10:04 pm ]
Berichttitel:  Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Post uit Rotterdam.
Voor een bepaalde datum minimaal 100 euro storten anders heffen wij uw lange tijd niet gebruikte rekening op.
Ja echt, het staat er:
"Daarom zijn wij voornemens uit service oogpunt uw rekening voor u op te heffen."

Zouden ze er zelf ook een beetje om kunnen lachen?

Wat mij in het algemeen met dit soort keuzes de laatste tijd opvalt, is dat opt-in en opt-out 9 van 10 gevallen precies andersom gebruikt worden dan wenselijk.
Ik loop mij soms de blubber om ergens niet verplicht vrijwillig aan mee te moeten doen.
Komt nu geloof ik nog bij dat ik ook nog hard moet gaan werken om erbij te mogen blijven horen.

Enfin, ik zal wel even 100 euro overmaken en de volgende dag weer terug.
Ik heb als hobby het verzamelen van spaarrekeningen.

P.S. Allianz schrijft ook dat waarschijnlijk eind dit jaar wordt overgegaan naar een nieuw administratiesysteem, met een nog betere en meer online dienstverlening.

Auteur:  Piggy [ za 25 mei 2013 10:48 pm ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Gelijk hebben ze wel, ze vermelden namelijk niet voor wie deze service bedoeld is (voor hun zelf).

Auteur:  obligataire [ za 25 mei 2013 11:22 pm ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Tsja. Je zit te slapen. Je ziet niet dat de concurrentie haar rente verlaagt.
Opeens sta je bovenaan de ranglijstjes. Je ziet spaarlustigen toestromen. Vele rekeningen worden geopend.
De drie part-time medewerksters op kantoor worden overbelast en draaien vele overuren.
Ontnuchterd, wordt al gauw besloten de rente aan te passen. Lager dan de concurrentie, zoals de afgelopen 100 jaar.
Teleurgesteld verlaten de spaarlustigen het warme Allianznest, een paar losse eurootjes achterlatend.
De erfenis, een groot aantal slapende rekeningen.
'Kostet viel zu viel' sagt das Hauptkantor in die Heimat. Diese Schlafer müssen weg!

Auteur:  1500 [ zo 26 mei 2013 12:38 am ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Mijn grootste zorg ligt dan ook bij de toekomst:
Allianz schreef:
met een nog betere en meer online dienstverlening.
Als ik hun gevoel voor service en dienstverlening goed interpreteer:
Grote kans dat ze ook de huur van de woning nog voor je op gaan zeggen, of verkopen.
Zekerheidshalve zet ik gelijk wel op de overschrijving: "Huis moet blijven." :lol:

@Obli
Allianz werkt veelal met tussenpersonen.
Ik denk dat díe teveel kosten en niet de (slapende) klant.
Kan mij bijna niet indenken dat een slapende klant zou moeten kosten.
Opvallend is dat bijv. Aegon ook al zo'n veegactie heeft gehad.
Het zijn m.i. vaak de van oorsprong verzekeraars die zo'n "service" bieden.
Tussenpersonen zijn vermoed ik inmiddels een blok aan het been geworden.
Er zijn verz.mij-en die zelf al factureren aan de klant, waarbij dat voorheen via een tussenpersoon werd gedaan.
Buiten de misschien vaste basis provisie aan kosten, liggen vele tussenpersonen ook onder vuur met woeker dit en woeker dat.
De kans op omvallen is aan die kant ook een heel stuk groter geworden.

Auteur:  Piggy [ zo 26 mei 2013 1:22 am ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Nu jullie het over kosten hebben, ik vraag mij af wat nou de werkelijke kosten voor een bank zijn als 1 klant een spaarrekening bij een bank heeft.

Auteur:  obligataire [ zo 26 mei 2013 1:26 am ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Geen idee. Maar het zal ongetwijfeld wàt kosten.

Was die rekening eigenlijk niet een soort 'hybride' beleggingsrekening?
Daar zitten de grote verdiensten voor Allianz. En als de klant dat - blijkens een zeer laag saldo - niet van plan is, kunnen ze maar beter weg?

Auteur:  1500 [ zo 26 mei 2013 1:30 am ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Piggy schreef:
Nu jullie het over kosten hebben, ik vraag mij af wat nou de werkelijke kosten voor een bank zijn als 1 klant een spaarrekening bij een bank heeft.
Die zijn er m.i. nauwelijks, computers doen hun kunstje wel.
En al helemaal niet bij banken die gebruik maken een één centraal bankrekeningnummer, met daaronder afzonderlijke accounts.
Neem maar van mij aan dat ze gewoon (de kosten van) TussenPersonen aan het ruimen zijn.
Bovendien is de wetgeving m.b.t. provisies veranderd.
Spagaat!

Ik vind het een goede zet. Dat een verzekeringsTP zonder mijn toestemming inzage heeft in bankgegevens vond ik toch al een rare zaak.
Waarborgen t.a.v. privacy, bankgeheim en niet-exploiteren van dergelijke gegevens zijn nooit afgegeven.
Sterker nog, bijv. Argenta animeerde dat laatste zelfs richting TP-en.

Auteur:  1500 [ vr 31 mei 2013 7:00 pm ]
Berichttitel:  Re: Allianz haar kijk op "uit service oogpunt".

Piggy schreef:
ik vraag mij af wat nou de werkelijke kosten voor een bank zijn

Als ze een klant op deze manier pressen 100 euro te storten ter communicatie, welke vervolgens kort daarna weer weggehaald wordt: sowieso 1 chantage .... eh....servicebrief en 2x een afzonderlijk afschrift, allen per gewone post. :mrgreen:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/