Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!
https://forum.spaarinformatie.nl/leaseplan-bank-f64/verificatie-ingetrokken-kan-niet-meer-inloggen-t4916.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  mr_blobby [ do 13 mei 2010 11:40 am ]
Berichttitel:  Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Ik heb voor mijn ouders een gezamenlijke spaarrekening bij de LeasePlan bank aangevraagd.
Alles ging goed tot de, zoals hier veelvuldig te lezen is, absurde verificatieprocedure.
De tenaamstelling zou niet goed zijn, dus ze vroegen om een rekeningafschrift van de (eveneens gezamenlijke) tegenrekening.
Deze opgestuurd en er werd bevestigd dat de verificatie was afgerond en er kon inderdaad worden ingelogd.
Maar: slechts één inlognaam werkte (van mijn vader) die van mijn moeder werkte nog niet.
Dus ze gemaild met de vraag waarom alleen mijn vader was geverifieerd en mijn moeder niet.
Hun reactie:
Citaat:
Wij hebben u per abuis een bevestigingsmail verstuurd met betrekking tot de acceptatie van uw aanvraag.
Uw partner kan nog niet op haar account. De reden hiervan is dat wij een kopie van haar identiteitsbewijs nodig hebben.
Zodra wij die in ons bezit hebben zullen we de aanvraag verder in behandeling nemen.
We waren het toen zat en besloten die tweede inlognaam maar te vergeten en gewoon die van mijn vader te gebruiken.
Maar eergisteren kregen we deze mail:
Citaat:
Excuses voor de ontstane verwarring. Om uw account te kunnen activeren, zijn wij nog in afwachting van een kopie van het legitimatiebewijs. Aan de hand van het toegezonden stuk controleren wij of het door u opgegeven nummer overeenkomt met dat op het legitimatiebewijs.
Zodra wij deze ontvangen en kunnen verifieren, kunnen wij de procedure vervolgen en kunnen wij uw aanvraag verder in behandeling nemen.
Nu blijkt vandaag dat het inlogaccount van mijn vader niet meer werkt en kunnen ze dus niet meer bij hun geld! :shock:

Hoe bestaat dit: ze vragen eerst een rekeningafschrift voor naam-verificatie, maar besluiten later dat het niet genoeg is en er ook nog een kopie legitimatiebewijs nodig is.
En schakelen zomaar het inlogaccount uit! :evil:

Ik ga ze morgen direct bellen, maar wil even iedereen waarschuwen dat de LeasePlan bank zomaar je inlogaccount kan uitschakelen.

Auteur:  Jet [ di 18 mei 2010 11:01 am ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Kunnen je ouders inmiddels weer bij hun geld?
Wat was de reactie van de LPB, ik ben erg benieuwd.

Auteur:  Lurker [ di 18 mei 2010 8:52 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

In de voorwaarden staat dat als de verificatie niet lukt, het geld wordt teruggestort naar de tegenrekening.
Dus ik neem aan dat dat hier ook gebeurd zal zijn.

Auteur:  pennywise [ di 18 mei 2010 10:19 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Ook AEGON doet bij de identificatie van een en/of spaarrekening moeilijk, zoals blijkt uit de e-mail aan de tweede rekeninghouder:
Citaat:
U heeft kortgeleden AEGON Eigen stijl Sparen geopend. Als bank zijn wij
verplicht u te identificeren. De identificatie is tot nu toe nog niet
gelukt.

Wij kunnen u identificeren als u een storting doet van uw
betaalrekening.
Let u hierbij op het volgende.
· De storting doet u van een Nederlandse bank- of girorekening
(geen spaarrekening);
· U bent eerste rekeninghouder op deze rekening;
· De tenaamstelling (uw voorletters en achternaam) is
precies hetzelfde als uw gegevens bij AEGON.

U kunt uw AEGON Eigen stijl Sparen pas gebruiken als wij beide
rekeninghouders hebben kunnen identificeren. Stortingen waarmee wij u of
de mederekeninghouder niet kunnen identificeren, boeken wij terug naar
de rekening waar het bedrag vandaan komt. U kunt dus pas beginnen met
sparen als de identificatie is afgerond.

Heeft u geen betaalrekening waarop u eerste rekeninghouder bent? Wij
kunnen u ook identificeren als u een storting doet van een
betaalrekening waarop u tweede rekeninghouder bent en u ons daarnaast
het volgende opstuurt:
1. een kopie van een recent rekeningoverzicht van die betaalrekening en
2. een kopie van uw identiteitsbewijs

Wij verzoeken u voor 13-03-2010 een storting te doen en als dat nodig is
een kopie van uw rekeningoverzicht en van uw identiteitsbewijs aan ons
toe te sturen. Hebben wij u op 13-03-2010 niet kunnen identificeren, dan
heffen wij uw AEGON Eigen stijl Sparen op. Hebben wij de
mederekeninghouder wel kunnen identificeren, dan komt AEGON Eigen stijl
Sparen op zijn of haar naam te staan.


Het probleem dat AEGON introduceert is dat bij een en/of spaarrekening slechts de eerste rekeninghouder van de en/of betaalrekening waarvan de eerste storting wordt gedaan kan identificeren. Wat zou er nou gemakkelijker zijn dan beide rekeninghouders tegelijk te identificeren.

Auteur:  Paul209 [ do 03 jun 2010 4:29 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Dat komt omdat er vaak geen 2e naam vermeld wordt bij een overschrijving vanaf een en/of-rekening, weet ik uit ervaring door overschrijvingen tussen 2 eigen betaalrekeningen. (SNS -> Triodos)
Met LPB heb ik wat dat betreft de moed om een en/of te openen al opgegeven.
Zelfs een scan (jpg) van een geldige SNS bankpas -met beide namen erop- kon ze niet behagen en bij SNS is er met geen mogelijkheid in telebankieren een schermafdruk te maken met beide namen, laat staan incl. datumaanduiding, er boven.
En papieren afschriften zijn sinds begin 2006 al uit de mode bij SNS.
Ik ben niet van plan nog langer tegen deze impasse te blijven vechten als een soort bedelaar.
Ooit zal LPB wel minder graag in de belangstelling willen staan.
Dan haal ik 'de schade' wel weer in bij een nog gullere gever.
Of in afwachting daarvan open ik -een beetje tegen mijn zin en wens- tijdelijk een LPB-rekening op 1 naam.
Maar ..... dan moet wel eerst deze aanvraag geannuleerd zijn, anders verwacht ik opnieuw een probleem met 'per persoon slechts 1 rekening mogelijk'.
Het is nog een heel gedoe om Amerika onder het mom van terrorismebestrijding tevreden te stellen ......
Misschien komt het ooit nog goed als Nederland wat minder de 'bangebroek' zou uithangen of de VOC-mentaliteit wat meer ten toon gaat spreiden. Toch?
Of ...... wanneer Amerika wat minder en onophoudelijk ruzie met allerlei landen zou zoeken. :roll:
Maar laten wij het niet over politiek hebben:

Waarschuwing m.b.t. dit probleem toegevoegd aan 'Algemene informatie LPB'.

Auteur:  mmm [ do 03 jun 2010 6:09 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Citaat:
en bij SNS is er met geen mogelijkheid in telebankieren een schermafdruk te maken met beide namen, laat staan incl. datumaanduiding, er boven.


TIP: gebruik ALT-PrintScreen om een kopie van het scherm in het klembord te zetten en gebruik vervolgens Paint om deze te bewaren of af te drukken. Maak indien nodig met F11 je bankapplicatie schermvullend.

Auteur:  Paul209 [ do 03 jun 2010 7:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Bedankt voor je tip, maar mijn tekst sloeg meer op het feit dat SNS telebankieren gewoon geen enkel scherm of pagina in zich heeft welke aan alle voorwaarden van LPB voldoet.
Ze leven bij LBP waarschijnlijk met de gedachte dat elke bank met een layout werkt, zoals de vroegere papieren afschriften.
Niet dus.
Zoiets is bijv. wel te produceren (naast de maandelijkse papieren afschriften) bij Triodos.
Daar zien de digitale afschriften er bijna gelijk uit als de papieren.
Andere gebruikers van SNS telebankieren begrijpen waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Overigens LBP adviseerde schriftelijk: knop 'print screen' en daarna 'Ctrl-v'.
Voor de volledigheid plaatst ik hieronder nog wat LBP precies van mij verlangde:

Onderwerp:Kopie bankafschrift

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Helaas kunnen wij het door u ingezonden kopie bankpas niet accepteren als kopie bankafschrift.

Het rekeningafschrift/bewijsstuk wat wij nodig hebben ter validatie van uw tegenrekening moet als afbeelding naar ons worden verzonden (JPG, GIF, BMP en PDF bestanden worden geaccepteerd). Een tekst document kunnen wij helaas niet accepteren. U kunt een print screen maken door, als u zich op de website van uw tegenrekening bevindt, op de toets "Print Screen" te drukken. Vervolgens kunt u in de mail die u naar ons richt de schermprint plaatsen door op ctrl-v te drukken. Let daarbij ook goed op dat:
- het een niet-bewerkbaar document betreft (tekstbestanden kunnen wij niet accepteren);
- er op het afschrift een goed leesbaar rekeningnummer is vermeld;
- de tenaamstelling van uw tegenrekening goed leesbaar in de schermprint te zien is. De tenaamstelling van eventuele mederekeninghouders (in geval van een en/of rekening) dient goed zichtbaar te zijn op de kopie;
- het een afschrift betreft niet ouder dan 3 maanden. Een datum dient goed leesbaar te zijn op het afschrift of de print screen.


Wij zien uw bericht graag tegemoet, en hopen u spoedig te verwelkomen als klant van LeasePlan Bank.

Heeft u hierover vragen? Bel dan met de Klantenservice van LeasePlan Bank, 0900-8303 (10 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

LeasePlan Bank


Bovendien verstrek ik nooit rekeningafschriften -als ik ze al zou hebben- zonder een bewerking t.a.v. saldo's en mutaties die daar op staan.
Kortom, onmogelijke eisen, dus einde verhaal m.b.t. een en/of-rekening met een tegenrek. bij SNS.

Auteur:  Intrest [ vr 04 jun 2010 12:48 am ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

@paul
Volgens mij komen bij SNS alle vereiste gegevens op geprint afschrift of in PDF formaat.
Handel als volgt;
Uit handleiding SNS bank en uit eigen ervaring;
4.5 Hoe bekijk ik mijn bij- en afschrijvingen bij betalen en sparen?
1 Kies in het linkermenu bij het onderdeel Betalen of Sparen voor Bij- en afschrijvingen.
3 Kies de rekening waarvan je de bij- en afschrijvingen wilt zien. Standaard wordt de voorkeursrekening getoond.
5 Selecteer het tijdsbestek waarvan je de Bij- en afschrijvingen wilt zien. Via Zoeken kun je een eigen begin- en einddatum opgeven.
6 Klik op Print/Pdf om het overzicht af te drukken of op te slaan als pdf.

Er opend een nieuw scherm, het rekeningoverzicht.
Dit bevat logo SNS bank, het rekeningnummer, de tenaamstelling (bij en/of 2 namen)
De begin en einddatum van het rekeningoverzicht.

Dit rekening overzicht kun je vervolgens printen, of opslaan in pdf formaat met bijv. re-direct of met met microsoft XPS document writer (bij vista).
Een scherm afdruk van het rekeningoverzicht zal waarschijnlijk ook wel lukken.

Volgens mij zal het je lukken, als je maar klikt op de knop PRINT/PDF , dus niet download

Veel succes.

Auteur:  Paul209 [ vr 04 jun 2010 2:27 am ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Nooit te oud om te leren.
Ga het morgen uitproberen.
Alvast bedankt voor de uitleg.

Auteur:  Karel Spaargraag [ ma 07 jun 2010 1:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Wordt een PDF niet als tekstbestand gezien dan ?

Citaat:
Let daarbij ook goed op dat: het een niet-bewerkbaar document betreft

Alhoewel dat natuurlijk ook onzin is. Een BMP of JPG is ook heel simpel te bewerken.
Met wat knip- en plakwerk in paint kun je toch een mooi plaatje van een afschrift maken.

Auteur:  Paul209 [ di 08 jun 2010 11:16 am ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

@Karel
Ach, laat ze maar in die waan.
Regels zijn regels. :mrgreen:

@Intrest
Bedankt voor de aanwijzingen, het heeft gewerkt.

Kreeg nog wel even de neiging het pdf-document te bewerken m.b.t. saldo's en (ongevraagde) kredietfaciliteit.
Toch maar niet gedaan om eventueel gezeur te voorkomen.
De verwerking van een en/of gaat toch al niet zo snel.
In tegenstelling tot het beantwoorden van de telefoon.
Dat gaat telkens heel vlot (a 10 cent p/min.), in een paar seconden met aardige en kundige mensen aan de andere kant.
Welke een uitdaging soms ook niet uit de weg gaan -zo lijkt het-, ik ben benieuwd of het beloofde antwoord ook nog komt.
Ik weet niet of LPB met een callcenter werkt, maar deze kost waarschijnlijk wel wat. :wink:

Overigens, op mijn onderstaande opmerking een bevestigend antwoord van LPB gekregen:
Citaat:
Maar ..... dan moet wel eerst deze aanvraag geannuleerd zijn, anders verwacht ik opnieuw een probleem met 'per persoon slechts 1 rekening mogelijk'.


Jaja, een mens maakt soms heel wat mee. :lol:

Auteur:  Paul209 [ do 10 jun 2010 2:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Verificatie ingetrokken, kan niet meer inloggen!

Paul209 schreef:
Jaja, een mens maakt soms heel wat mee. :lol:

Maar .... er kan nog meer bij.
LPB heeft nu van m'n aanvraag en/of-rekening zo'n geweldig zooitje van gemaakt, dat ik niet geloof dat ik mij er nog thuis ga voelen.
Bedankt voor al het getob en succes verder met winkeltje spelen. Ik ben voorlopig wel klaar met bedelen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/