Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 7:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 11:16 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Leaseplan Corporation heeft in 2010 199 miljoen euro winst gemaakt, een stijging van 20% ten opzichte van 2009. De vloot van Leaseplan bleef met 1,3 miljoen voertuigen stabiel.
.......
Begin 2010 startte het bedrijf de Leaseplan Bank als extra manier om aan haar financieringsbehoefte te voldoen. Inmiddels is er 1,5 miljard euro aan spaargeld ingelegd.

Zie verder: http://www.automotive-online.nl/home/8341-leaseplan_boekt_199_miljoen_euro_winst.html

Verder wordt via RTL 7 verteld dat ze met hun huidige aantal spaarders genoeg spaargeld binnen kunnen halen...

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 12:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Hoe is LeasePlan(bank) voor een groot deel aan het ingelegde geld gekomen?
Kijk even op: 'Half miljard van gemeenten + provincies bij Leaseplan'
http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/ni ... seplan.xml
De laatste zin van het artikel luidt heel cynisch:
U wist het misschien niet, maar de lease-auto waarin u rijdt, kan zomaar eens betaald zijn met uw eigen belastinggeld.
Voeg daar ook maar aan toe:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/da613249-8625-43a4-8316-da68cee8f71b/
LeasePlan wil met het geld in december de door de Staat gegarandeerde leningen (totaal 6 miljard) deels terug betalen. De leningen zullen allemaal in 2014 zijn terug betaald, zo verwacht het concern.

En ik maar denken dat door de Staat overeind gehouden bedrijven geen concurrentiestrijd aan mochten gaan.
Ik denk dat hier een reden gevonden kan worden waarom de deuren voor nieuwkomers (uiterlijk) momenteel gesloten zijn.
Wie eenmaal binnen is blijft natuurlijk gewoon verwend worden.

Als dit bij elkaar geen rondpompen van belastinggeld is, dan weet ik het niet meer.
De vlooien (particulieren) worden buiten gehouden om de schijn hoog te houden, maar het is achter gesloten deuren voor de overheid (met ons geld) groots feest. :roll:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op do 27 jan 2011 12:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 12:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Gewetensvraag @ 1500?

Als je nou een rekening kon openen bij L.P. zou je dat dan nu doen?

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 12:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Wie het beste geeft is mijn vriend.
Neemt niet weg dat het zaakje stinkt en onze regering weer een flinke klodder boter op het hoofd heeft.
Steekt het je dat zoiets besproken wordt?

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op do 27 jan 2011 1:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 12:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
1500 schreef:
Wie het beste geeft is mijn vriend.
Neemt niet weg dat de het zaakje stinkt en onze regering weer een flinke klodder boter op het hoofd heeft.
Steekt het je dat zoiets besproken wordt?

Nee hoor ik denk er precies hetzelfde over, wie het meest rendement geeft heeft mijn voorkeur (aangesloten bij het NDS natuurlijk).
en.. welk bedrijf (met name banken) heeft geen boter op z'n hoofd?

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 1:47 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Ik had het niet over de trukendozen van banken of andere bedrijven.
Die kennen we inmiddels wel een beetje.
Het toezicht erop en de lepe constructies van de overheden zelf, en waar Staatssteun (jouw en mijn geld) voor gebruikt wordt, dat zou de discussie moeten zijn.
Als die al falen, waar moeten we dan nog in geloven?
De VOC-mentaliteit van JP en de spoetnik van Obama?
Herken het patroon: als er geen duidelijk en geloofwaardig beeld van de toekomst meer te scheppen is, gaan we maar over het verleden praten. :lol:
Maar ik dwaal af, wij hadden het over het prachtige resultaat van LP.
Op een positie waarbij bijna alles te manipuleren is kunnen wij slechts jaloers zijn.

Laten wij ons liever maar eens buigen over de vraag hoe LP in korte- en economisch niet beste tijd aan die 199 miljoen WINST gekomen is.
Dat zal vast ook nog wel een paar verrassingen herbergen. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 3:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
1500 schreef:
Wie eenmaal binnen is blijft natuurlijk gewoon verwend worden.

Ondanks dat het verpakt is in een bijna afgunstig bericht zou dit toch wel een afwijkende positieve ontwikkeling zijn bij een bank.
Toch ligt de afgelopen renteverlaging nog iets te vers in m'n geheugen, dus om nou te zeggen dat we verwend worden ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 4:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Karel Spaargraag schreef:
1500 schreef:
Wie eenmaal binnen is blijft natuurlijk gewoon verwend worden.

Ondanks dat het verpakt is in een bijna afgunstig bericht

Inderdaad, ik heb zo'n rekening niet.
Ben ik even mooi door de mand gevallen?
Maar laat ik je geruststellen.
Als ik even binnen het kader van het DGS blijf en de rentevoet van vandaag bevries, dan scheelt het met een ton op jaarbasis slechts 7 tientjes (0,07%, spreek uit: zeven honderdste procent) minder opbrengst, dan bij wie het nu ook vrij opneembaar staat.
Niet echt iets om vuur te gaan spugen dacht ik zo.
Helemaal niet als het bedrag kleiner is dan het willekeurig gekozen voorbeeld van een ton.

Ik kom in dit geval op voor de meerderheid.
Niets mis mee lijkt mij.
Om de zaak wat in balans te houden, zal ik kijken of ik misschien morgen het licht voor de minderheid aan kan steken. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 8:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Juno schreef:
Leaseplan Corporation heeft in 2010 199 miljoen euro winst gemaakt, een stijging van 20% ten opzichte van 2009. De vloot van Leaseplan bleef met 1,3 miljoen voertuigen stabiel.
.......


Dat is een winst van 153 Euro per auto. Volgens mij kan je je geld dan beter op de bank zetten :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 2:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
devriesjande schreef:
Dat is een winst van 153 Euro per auto. Volgens mij kan je je geld dan beter op de bank zetten :lol:


Welk Geld? Je mag aannemen dat de rentebetalingen aan de rekeninghouders al van de winst af zijn.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 6:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Hij bedoelt natuurlijk dat een auto van 25.000 maar 153 euro aan winst oplevert. Dat is 0,6%. Dan kun je voor die 25.000 beter staatsobligaties kopen of op de bank zetten. Dat levert meer dan 153 euro per 25.000 op.

Volgens mij moet het de doelstelling van iedere (commerciele) onderneming zijn om met handel/werken meer te verdienen dan met simpel niets doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan 2011 6:46 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Het zal wat meer zijn dan 0,6 % want het wagenpark is niet gloednieuw. Reken je met een afschrijving in 3 jaar naar 10000 Euro dan is de waarde van de gemiddelde auto 15000 Euro. Een karige winst van 1%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 11:54 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Afschrijving zullen net zo goed onderdeel zijn van de kosten als de 2e hands verkoop deel uit maakt van de opbrengsten.

Tenminste als er een beetje behoorlijk wordt boek-ge-houden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 12:08 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
BillGates schreef:
Hij bedoelt natuurlijk dat een auto van 25.000 maar 153 euro aan winst oplevert. Dat is 0,6%. Dan kun je voor die 25.000 beter staatsobligaties kopen of op de bank zetten. Dat levert meer dan 153 euro per 25.000 op.

Volgens mij moet het de doelstelling van iedere (commerciele) onderneming zijn om met handel/werken meer te verdienen dan met simpel niets doen.
Inderdaad, de 153 euro "winst" is na aftrek van alle kosten die er zijn gemaakt, bijvoorbeeld loonkosten. Dus een medewerker die zijn tijd gebruikt om te werken voor leaseplan zal blij zijn dat hij op die manier geld verdient in plaats van dat zijn baas geld alleen maar belegt zonder dat er medewerkers nodig zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 12:23 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 27 dec 2010 11:10 pm
Berichten: 181
Ook de baas verdient zijn geld ermee; dat geld had hij niet als Leaseplan er niet was en kon hij het ook niet beleggen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO