Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 9:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Een week geleden een overboeking ingevoerd bij Leaseplan bank die de 28ste uitgevoerd zou worden en het bedrag is ook de 28ste afgeschreven. Het zou dan in de middag op mijn ASN rekening binnen gekomen moeten zijn maar het is anderhalve dag later en het is nog steeds niet bijgeschreven.

Nu is het juist een lang weekeinde en het wordt dan waarschijnlijk dinsdag over vier dagen bijgeschreven en ondertussen kan ik dus niet over het bedrag beschikken.

Ik krijg steeds minder vertrouwen in de banken en zeker met de gang van zaken op Cyprus. De rente is ook niet super op het moment zo waarom zou ik het nog de banken toevertrouwen waarvan ik niet weet dat ik ter alle tijden over mijn geld kan blijven beschikken.

Niet allemaal nu ook het geld van de rekeningen halen want dan heb ik een probleem.

_________________
poeffff deed de euro


Laatst bijgewerkt door marcelm op di 02 apr 2013 9:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 10:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Precies hetzelfde gaan, ik had ook een overboeking naar mijn ING rekening gepland op de 28e. Maar ik las in oude threads dat er altijd 1 dag tussen zit. Aangezien bank-computers notair lui zijn op feestdagen (dwz vrijdag t/m maandag) zien wij ons geld inderdaad pas maandag. Daar gaat weer 0.031% misgelopen rente op ons geld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 10:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Hier iets soortgelijks, een overboeking is voor 28 maart ingepland en ook op die dag uitgevoerd maar het geld is nog niet op mijn ING-rekening verschenen. En dat terwijl dat anders altijd dezelfde dag lukt. Niet handig want op 2 april wordt er weer een boel afgeschreven bij ING.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 10:32 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Als ik dit lees ben ik tevreden met mijn overboeking van mijn maandelijkse rente van de Credit Europe Bank.

Gisterochtend overgeboekt naar mijn Abn Amro betaalrekening , diezelfde middag aangekomen.

Dit had ik niet verwacht. :D

Wat mij nog meer verbaasde dat bij Moneyou de rente voor het eerste kwartaal reeds bijgeschreven was op mijn spaarrekening ( boekdatum 28 Maart terwijl we nog 3 dagen te gaan hebben ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 11:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
MoneYou boekt de rente altijd al bij zodra er geen mogelijkheid meer is om voor het eind van de maand een overboekingsopdracht uit te laten voeren. Overigens is de valutadatum wel de eerste van de volgende maand. Bij Leaseplanbank is de rente over maart ook al bijgeschreven, met valutadatum 1 april.

MoneYou doet trouwens ook zoiets met overboekingen. Als je bijvoorbeeld iets ingepland hebt voor 2 april dan kun je dat nu niet meer wijzigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 12:42 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
marcelm schreef:
Een week geleden een overboeking ingevoerd bij Leaseplan bank die de 28ste uitgevoerd zou worden en het bedrag is ook de 28ste afgeschreven. Het zou dan in de middag op mijn ASN rekening binnen gekomen moeten zijn maar het is anderhalve dag later en het is nog steeds niet bijgeschreven.

Nu is het juist een lang weekeinde en het wordt dan waarschijnlijk dinsdag over vier dagen bijgeschreven en ondertussen kan ik dus niet over het bedrag beschikken.

Ik krijg steeds minder vertrouwen in de banken en zeker met de gang van zaken op Cyprus. De rente is ook niet super op het moment zo waarom zou ik het nog de banken toevertrouwen waarvan ik niet weet dat ik ter alle tijden over mijn geld kan blijven beschikken.

Niet allemaal nu ook het geld van de rekeningen halen want dan heb ik een probleem.


een beetje gezeur vind ik, je wist dat het paaseinde eraan kwam, je had het ook de 26e of 27e kunnen laten overboeken.
afgelopen woensdag tegen eind van de middag heb ik ook nog even mijn vrijgekomen rente van een deposito bij ATBank over laten boeken, en dat stond er gisteren al netjes op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 2:20 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
@marcelm: als een bedrag afgelopen donderdagmiddag/avond niet binnen was, dan heeft het geen zin om verder af te tellen. Alle genoemde banken (en tussenliggende instanties) verwerken geen transacties van 29 maart tot en met 1 april. Dus na afgelopen donderdag is dinsdag 2 april de eerstevolgende verwerkingsdag. Normaal verwerkt Leaseplan Bank transacties direct en ook ASN geeft aan dat ze ontvangen bedragen dezelfde dag verwerken, dus wel een beetje vreemd dat het donderdag niet ontvangen is. Als het een groot bedrag was dan is het misschien de moeite waard om contact op te nemen met ASN.
Hoewel overboekingen tegenwoordig meestal dezelfde dag al op de rekening bij een andere bank arriveren, ben ikzelf erg terughoudend met grote overboekingen op de laatste werkdag van de week, omdat een klein beetje vertraging dan flink nadeel voor jezelf oplevert (en voordeel voor de bank, dus dat zou zelfs opzet in de hand kunnen werken). Ze geven namelijk geen garantie dat het dezelfde dag al aankomt.

@Martijn: Boekingen vanaf Credit Europe komen altijd dezelfde dag over, maar ze pakken je wel zelf een rentedag af. Kijk maar eens naar de valutadatum. Dit is de enige bank die nog steeds valuteert. Ze rechtvaardigen dat onder het voorwendsel dat valuteren formeel alleen verboden lijkt te zijn op betaalrekeningen.

Kijk hier voor veel meer informatie over de tijdsduur van overboekingen.


Laatst bijgewerkt door dubbeltje op za 30 maart 2013 4:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 3:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
@dubbeltje: zoals je waarschijnlijk weet beschermt Leaseplan bank tegen het overboeken in de rustperiodes voor banken dus als bankenredder kun je niet snel wat fout doen. Het was geen groot bedrag maar het is niet echt fijn als je de boodschappen wil afrekenen en de betaalterminal geeft aan dat het saldo niet toereikend is. Gelukkig heb ik altijd noodgeld in de portefeuille voor het geval er een storing is met de elektronische betaalmogelijkheid.

_________________
poeffff deed de euro


Laatst bijgewerkt door marcelm op di 02 apr 2013 9:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 4:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Een beetje contant geld is altijd handig. Maar wat spaargeld bij je huisbank aanhouden (dat je à la minute kunt overboeken), in combinatie met tijdelijk rood mogen staan op je betaalrekening, voorkomt dit soort ongemakken ook effectief.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 4:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Voor dat soort situaties is 'rood stand' erg handig, dan heb je altijd wat geld voor handen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 5:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Op dat punt heb ik nog een gedegen opvoeding mogen genieten en de verlokking van gemakkelijk geld (rood staan) tegen woekerrentes, daar was absoluut geen begrip voor. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 7:13 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
"Rood staan" onbegrijpelijk!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 8:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Ik vind rood stand erg makkelijk, zeker als er onverwachte afschrijvingen plaatsvinden.

Je dient wel te zorgen dat je het saldo elke dag minimaal tot 0 euro aanzuiverd, om debetrente te voorkomen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 9:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
marcelm schreef:
Op dat punt heb ik nog een gedegen opvoeding mogen genieten en de verlokking van gemakkelijk geld (rood staan) tegen woekerrentes, daar was absoluut geen begrip voor. :wink:


Daarentegen ieder beschikbaar dubbeltje naar de spaarrekening overzetten, dat ging zelfs mijn spaarzame moedertje iets te ver :lol:

Overigens vallen de kosten van roodstand voor een dag en voor een kar boodschappen wel mee hoor. Ik denk dat er grotere zorgen in de wereld zijn.
Misschien gaven ze wel extra zegeltjes op Goede Vrijdag, en da's toch weer extra 0,0003% rendement :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 maart 2013 12:19 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Zegeltjes doet alleen de C1000 alhier. Zegeltjes geef ik dan meteen door aan de volgende in de rij bij de kassa of laat ik achter op de inpaktafel. Met zegeltjes heb ik juist niets mee en dan staan er soms toch nog kinderen bij de uitgang om flippo´s te schooien of bellen zelf bij mij thuis aan om daar schooien om flippo´s. :shock:

Als je de roodstand niet kunt snel kunt aanzuiveren dan betaal je toch tien maal de rente die je normaal ontvangt op een betaalrekening.

Ja vroeger toen wij nog baas over ons eigen geld waren en de rente nog aantrekkelijk was het zeker verstandig om elk cent te sparen en dan af en toe het spaarvarken te slachten waar de bank medewerker ook oprecht blij was met elk gestorte bedrag....tegenwoordig is dat helaas niet meer zo.

_________________
poeffff deed de euro


Laatst bijgewerkt door marcelm op di 02 apr 2013 9:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO