Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 10:17 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
nog geen bericht van ze gehad. Maar het is al zichtbaar op de site.

rente over april is ook al bijgeboekt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 10:26 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Met kleine babystapjes ( 0,05 % ) naar 0 toe met de spaarrente om de mensen aan het idee te wennen dat spaarrente voorlopig niet meer gegeven gaat worden.

De volgende jaren krijgen we zo'n zelfde situatie als in Japan, met langdurige lage of geen rentes, ondertussen gaat de inflatie in Europa richting 2 %.

Maar dit is nog niet voldoende voor de ECB, die maar geld blijft uitlenen aan de banken om de economie aan te zwengelen.

Gratis geld en het feestje gaat gewoon door, de mensen die spaarzaam zijn en pensioenfondsen staan lijdzaam toe te kijken, maar eens is het feestje voorbij en gaat de wal het schip keren. Er is niets geleerd van de vorige crisis in 2008 in Europa, alles wordt er gedaan om de zwakke EU broeders binnen boord te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 2:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Hmm... er valt een deposito vrij bij LPB op 2 mei... dan dat bedrag maar naar ASR (nu nog 0,55%)

Vind het vreemd de variabele rente zou gebaseerd zijn op de 10jaars rente... deze schommelt nu al tijden rond de 0,5%... en toch blijven banken verlagen.
https://www.bloomberg.com/quote/GNTH10YR:IND
Misschien tijd om bonussen te verlagen ipv de rente.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 2:38 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
juanj schreef:
de variabele rente zou gebaseerd zijn op de 10jaars rente...
Interessant.
Waarop baseer je deze kennis?
Waar kan ik meer vinden over deze "wetmatigheid"?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 4:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Van de website van LeasePlan Bank:

Variabele spaarrente

Met Internetsparen ontvangt u elke maand rente. De spaarrente is variabel. LeasePlan Bank stelt de rente iedere maand opnieuw vast. Daarbij spelen veel factoren een rol. Bijvoorbeeld de ontwikkelingen op de geldmarkt en spaarmarkt. Maar ook de behoefte aan financiering vanuit onze moedermaatschappij LeasePlan Corporation. Als klant krijgt u van ons een Rentemail voordat de rente wijzigt. Zo weet u precies waar u aan toe bent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 4:57 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
daalder schreef:
Variabele spaarrente

Met Internetsparen ontvangt u elke maand rente. De spaarrente is variabel. LeasePlan Bank stelt de rente iedere maand opnieuw vast. Daarbij spelen veel factoren een rol. Bijvoorbeeld de ontwikkelingen op de geldmarkt en spaarmarkt. Maar ook de behoefte aan financiering vanuit onze moedermaatschappij LeasePlan Corporation. Als klant krijgt u van ons een Rentemail voordat de rente wijzigt. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Wikipedia schreef:
Kapitaalmarkt
De kapitaalmarkt is de markt waarop vermogenstitels worden verhandeld met een onbepaalde looptijd, of met looptijden vanaf circa twee jaar. Vermogenstitels met een kortere looptijd worden verhandeld op de geldmarkt.
Wikipedia schreef:
Geldmarkt
Onder geldmarkt verstaat men het geheel van vraag en aanbod met betrekking tot kortlopende kredieten, met een looptijd van een dag tot 1-2 jaar.
Het lijkt me duidelijk dat LPB met "geldmarkt en spaarmarkt" niet doelt op de "10jaars rente".
Vandaar ook mijn interesse in en mijn vraag over:
Juanj schreef:
de variabele rente zou gebaseerd zijn op de 10jaars rente...
want dat is geheel in tegenspraak met bovenstaande en zeker ook met wat LPB op zijn website heeft staan.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 6:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Waar lees jij dat ik zeg, dat LPB zegt, dat deze rente op de 10-jaars rente gebaseerd zou zijn. :shock:

Volgens mij, baseren de grootbanken o.a. hun rente op de 10 jaars rente (Rabo/ABN)

Daarom schreef ik ook "banken" en niet "LPB"

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 8:34 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Goed gedaan schoolmeester. Je hebt die juanj eens flink op z'n nummer gezet.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2017 9:59 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
juanj schreef:
Waar lees jij dat ik zeg, dat LPB zegt...
Nergens, LPB is ingebracht door "daalder", al is het geheel niet zeker dat die de intentie had om voor jou de vraag te beantwoorden. Het doet dan ook niets af aan de vraag aan jou:

Citaat:
juanj schreef:
de variabele rente zou gebaseerd zijn op de 10jaars rente...
Waarop baseer je deze kennis?
Waar kan ik meer vinden over deze "wetmatigheid"?


Je mag gerust een linkje delen van Rabo, ABN of enige andere "grootbank" waarmee jouw aanname onderbouwd wordt. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren, want het is klinkklare onzin. Vandaar ook dat het bij vriendje zessen wel in goede aarde valt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2017 12:54 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Als het in het forumdeel 'LeasePlan Bank' over variabele spaarrente gaat dan ligt het voor de hand om op de website van LeasePlan Bank te kijken wat daar over variabele spaarrente staat. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 apr 2017 1:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Martijn schreef:
Maar dit is nog niet voldoende voor de ECB, die maar geld blijft uitlenen aan de banken om de economie aan te zwengelen.

Gratis geld en het feestje gaat gewoon door, de mensen die spaarzaam zijn en pensioenfondsen staan lijdzaam toe te kijken, maar eens is het feestje voorbij en gaat de wal het schip keren. Er is niets geleerd van de vorige crisis in 2008 in Europa, alles wordt er gedaan om de zwakke EU broeders binnen boord te houden.


Als je de berichten erop na kijkt dan verminderd de ECB pas in 2018 de opkopingen van obligaties. De vraag is dan even wanneer ze stoppen, mogelijk eind 2018 of ergens in 2019? Daarna heb je kans dat ze een aantal jaren tijdje niks doen 2019 tot 2025 (net zoals in de US)? En dan pas gaan ze de rente in klein stappen verhogen zoals de FED dat heeft gedaan.

Hier een grafiek hoe de rente in de US is

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2017 9:49 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Citaat:
De vraag is dan even wanneer ze stoppen, mogelijk eind 2018 of ergens in 2019?


Reken maar in iedergeval tot eind 2019, dan pas loopt de termijn af dat Mario Draghi voorzitter van de ECB. Ik ben dan benieuwd of de "Noordelijke landen" zoals Duitsland en Nederland meer een gematigde voorzitter naar voren gaan schuiven.

Als je ziet wat een enkele opmerking van Dijsselbloem bij de Zuidelijke landen van Europa kwaad bloed zet kan je stellen ( wie de schoen past trekke hem aan ) dat er nog steeds sprake is van een Noord en Zuid Europa, waarbij het Noorden momenteel aan het bloeden is om de zuidelijke landen binnen boord te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO