Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Inloggen werkt niet
https://forum.spaarinformatie.nl/leaseplan-bank-f64/inloggen-werkt-niet-t9653-15.html
Pagina 2 van 2

Auteur:  Martijn [ ma 01 okt 2018 6:58 pm ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

Volgende probleem bij de Leaseplan Bank, ben ik niet in staat in te loggen, waarschijnlijk omdat ik een aantal keren een verkeerd wachtwoord heb ingevuld.

Vraag ik een tijdelijk wachtwoord aan, werkt hun SMS dienst niet, gevolg geen bericht en kan ik niet inloggen.

Nou log ik al vrij weinig in, maar de zogenaamde veiligheid met het veranderen van je password wordt steeds ingewikkelder, ten eerste heb je voor verificatie een mobiele telefoon nodig, heb je die dan werkt hun platform niet.

Wat een aanfluiting :(

Dan staat er ook nog een leuke opmerking, bij hun App , met ons Sparen App willen we sparen nog makkelijker voor U maken. Niet dus , het wordt alleen maar moeilijker gemaakt.

Nog nooit eerder meegemaakt dankzij technische problemen geen verificatie mogelijk dus geen toegang tot je spaarrekening kortom de spaarrekening is geblokkeerd.

Vanochtend vroeg contact gehad, de Lease Plan Bank is bezig om de SMS service weer draaiend te krijgen wat momenteel nog steeds niet werkt. Een dag verder en je kunt nog steeds niet bij je spaarrekening.

Niet anno 2018, bij verandering van een systeem test dit dan zodat 100 % bulletproof is en ga dan in de lucht.

Auteur:  Piggy [ di 02 okt 2018 10:49 am ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

100% bulletproof bestaat niet. Wel is je mogelijk de uptime van de ICT systemen redundant en geclustered uit te voeren over meerdere datacenters.
Zo kan je de uptime vrij hoog maken. Vergeet daarbij ook niet dat hoe beter de technieken zijn die gebruikt worden hoe duurder het wordt.

Auteur:  Martijn [ di 02 okt 2018 2:13 pm ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

Ik ben het met je eens dat je niet alles 100 % kan garanderen, een website kan door hackers uit de lucht gehaald worden door aanvallen via internet.

Echter wat ik begreep van de klantenservice is ,dat ze bezig zijn te gaan naar een nieuw platform met SMS dienst ter verificatie. Wat ik terug lees uit het verleden deden ze dit toen per email, waarom iets nodeloos ingewikkeld maken met allemaal zogenaamde veiligheidsmaatregelen ( na 3 maal fout inloggen wordt de rekening geblokkeerd ), password opnieuw via SMS, wachtwoorden die steeds complexer worden.

Ondertussen kan ik nu al een dag niet bij mij spaarrekening komen, gelukkig heb ik elders nog geld staan. Stel dat je plotseling cash nodig hebt voor een onvoorziene uitgave en je kunt niet bij je spaarrekening.

Al met al zijn we in deze complexe samenleving steeds meer afhankelijk geworden van de techniek, hapert die dan ben je het haasje.

Ik heb ondertussen al mijn klacht en frustratie geuit, ik moet maar rustig afwachten wanneer de technische jongens het geheel weer aan de praat krijgen.

Auteur:  JandeV [ di 02 okt 2018 2:18 pm ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

Van alles geprobeerd. verloopt vlotjes.

Auteur:  ger [ di 02 okt 2018 2:20 pm ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

Ik kan goed inloggen. :)
Vanmorgen even via mijn Rabo Random Reader willen internetbankieren.
Maar iedere keer blokkering in het beeld met tekst en code nr.
Ik had het de laatste tijd deze storing ook al gehad.
Dan maar de Rabo bellen. Het zal wel aan de Rabo Random Reader liggen.
Ik denk niet aan de bankpas.
Ik noem ook nog het code nr. "Wij zullen U een nieuwe Reader toe sturen"
Oké
Toch het ding even goed bekeken. En wat blijkt, er zit een klepje wat open geschoven kan worden.
En daar liggen 3 kleine batterijtjes. Die vervangen... en hij gaat weer als een tierelier.... :lol: :lol:

Auteur:  zessen [ di 02 okt 2018 2:21 pm ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

JandeV schreef:
Van alles geprobeerd. verloopt vlotjes.

Heb je een aantal keer een verkeerd wachtwoord ingevuld dan?
Dat is nodig om de case van Martijn te kunnen reproduceren.

Auteur:  Martijn [ di 02 okt 2018 5:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Inloggen werkt niet

Ik heb via een app bericht te horen gekregen dat de storing opgelost is met wachtwoord toesturen via SMS , dit staat nog wel op de website van de Leaseplan Bank. Ik kan weer bij mijn spaarrekening.

Zoals zessen al aangaf, gewoon inloggen zonder dat je je wachtwoord moest veranderen is geen probleem, maar ik was niet helemaal helder toen ik gisteravond wilde inloggen om de rentebijschrijving van afgelopen maand te kunnen zien en overboeken ( tja € 15 ).

Ik heb via de app op mijn smartphone telkens weer het vorige wachtwoord gebruikt die ik gebruikte voordat ik die in augustus van de Leaseplan Bank moest veranderen.

Goed de zevende wachtwoord, google onthoudt dit automatisch maar ik schrijf het toch maar op in mijn notitieboekje ( ja ik weet dit is natuurlijk weer onveilig ). De veiligheid maakt de zaken steeds meer gecompliceerder voor de gebruiker.

Hetzelfde met de nieuwe richtlijnen om een email in een beschermde omgeving op te sturen naar bijvoorbeeld je Huisarts.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/