Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Vandaag in het nieuws, het plan voor de aanpassing van de VRH in 2022, wordt alweer in de prullenbak gegooid.

De nieuwe staatssecretaris van Financiën heeft een nieuw plan dat bij prinsesdag in September gepresenteerd gaat worden, er wordt naar alle waarschijnlijkheid een hogere drempel bedacht waardoor de ´ḱleine´ spaarder ontzien wordt.

Lees volgende quote van de consumentenbond vandaag 16 juni 2020:

Citaat:
Vermogensheffing weer herzien:

Staatssecretaris Hans Vijlbrief van Financiën haalt een streep door de nieuwe vermogensheffing vanaf 2022. Het nieuwe stelsel is onrechtvaardig, omdat over bepaalde beleggingen dan meer heffing betaald zou moeten worden dan zij aan rendement opleveren.
.....
Meer op: https://www.consumentenbond.nl/geldgids ... ntsheffing

Je reinste draaideur beleid van de nationale overheid, de inkt is nog niet droog van het vorige plan, wat nog door de Tweede en Eerste Kamer moest komen of het volgende plan dient zich al weer aan, ik hoop dat deze staatssecretaris , zo snel mogelijk over een volgende belastingschandaal weer aftreed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:17 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
@Martijn, bedankt voor het plaatsen.

De eerste 50k vrijstellen scheelt bij de uitvoering:
- Veel aanslagen
- Extra controles splitsing sparen/beleggen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:42 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Volgens mij wordt het voor mensen met laagrenderende beleggingen zoals obligaties verbeterd, aangezien die vaak niet de 5,7 % rendement halen op jaarbasis.

Ik zit voornamelijk in Groendeposito, Spaarverzekering en sparen. Ik zit erover te denken om nog snel een tweede Groendeposito af te sluiten.

Rente krijg je nu toch nergens meer of haast niet meer op spaarrekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Niks veranderd t.o.v. vorige week dus:
het-laatste-nieuws-rondom-sparen-f66/hoge-raad-belasting-over-vermogen-was-oneerlijk-t9893-30.html#p97462


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
En definitie van "kleine spaarder" niet conform grootschalig onderzoek

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 7:54 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
@Bill Gates
Citaat:
Niks veranderd t.o.v. vorige week dus:


Een tip van mijn kant aan de moderator van de website, het lijkt me verstandig om dit onderwerp door mij gestart door te laten gaan en de discussie op het onderwerp , de spaartaks is volgens de Hoge raad oneerlijk, apart door te laten gaan.

Dan hou je volgens mij de discussie's goed gescheiden.

Tenslotte is dit idee wat een aantal weken opgegooid is, nieuw.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 10:27 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Vijlbrief is zeker erg geschrokken van het zootje (automatisering) bij de BD? Misschien kunnen ze een aanpassing van de drempel nog net wel aan.
Maar dit is natuurlijk niet de oplossing van een oneerlijk heffingssysteem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 8:10 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Voor het verhogen van de drempel hoeven ze niet te wachten tot 2022. Dit is een simpele maatregel, geen systeemwijziging.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 9:59 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Citaat:
Voor het verhogen van de drempel hoeven ze niet te wachten tot 2022.


Dat gaat het onrechtvaardigheidsgevoel niet wegnemen, voor de spaarders die meer dan € 50.000 op vrij opneembare spaarrekeningen hebben staan ( persoonlijk vindt ik dat de grens naar € 100.000,- moet gaan ).

Ik dicht de Bond voor Belastingbetalers een goede kans toe, om bij het Europese Hof hun gelijk te krijgen, notabene circa 4 a 5 jaren te hoge rendementen veronderstellen en daar de spaarzame burger over belasten.

De staat heeft zeker met de Corona maatregelen, een vaste bron van inkomsten nodig, ze kunnen de paar miljard die de VRH oplevert , simpelweg niet missen.


Laatst bijgewerkt door Martijn op wo 17 jun 2020 11:23 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 10:46 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Geld is tegenwoordig super makkelijk verkrijgbaar voor de Nederlandse staat .
In andere landen in de EU bestaat GEEN vermogensbelasting over spaargeld lager dan 1 miljoen . Waarom worden wij anders behandeld ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 11:24 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Martijn schreef:
Citaat:
Voor het verhogen van de drempel hoeven ze niet te wachten tot 2022.


Dat gaat het onrechtvaardigheidsgevoel niet wegnemen, voor de spaarders die meer dan € 50.000 op vrij opneembare spaarrekeningen hebben staan ( persoonlijk vindt ik dat de grens naar € 100.000,- moet gaan ).

Ik dicht de Bond voor Belastingbetalers een goede kans toe, om bij het Europese Hof hun gelijk te krijgen, notabene circa 4 a 5 jaren te hoge rendementen veronderstellen en daar de spaarzame burger over belasten.

De staat heeft zeker met de Corona maatregelen, een vaste bron van inkomsten nodig, ze kunnen de paar miljard die de VRH oplevert , simpelweg niet missen.



Ze kunnen het lenen met een negatieve rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 1:40 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
BillGates schreef:
Voor het verhogen van de drempel hoeven ze niet te wachten tot 2022. Dit is een simpele maatregel, geen systeemwijziging.
Ter aanvulling: Niet in de laatste plaats zullen de belastinginkomsten bij implementatie van de plannen van staatssecretaris Vijlbrief beter op peil blijven.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 1:55 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Empire schreef:
Ter aanvulling: Niet in de laatste plaats zullen de belastinginkomsten bij implementatie van de plannen van staatssecretaris Vijlbrief beter op peil blijven.

Hoe kan dat als de vrijstelling omhoog gaat?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 2:14 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
zessen schreef:
Empire schreef:
Ter aanvulling: Niet in de laatste plaats zullen de belastinginkomsten bij implementatie van de plannen van staatssecretaris Vijlbrief beter op peil blijven.

Hoe kan dat als de vrijstelling omhoog gaat?
De plannen van Vijlbrief komen in de plaats van die van Snel. Dat is de vergelijking.


A penny saved ia a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2020 2:23 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Empire schreef:
zessen schreef:
Empire schreef:
Ter aanvulling: Niet in de laatste plaats zullen de belastinginkomsten bij implementatie van de plannen van staatssecretaris Vijlbrief beter op peil blijven.

Hoe kan dat als de vrijstelling omhoog gaat?
De plannen van Vijlbrief komen in de plaats van die van Snel. Dat is de vergelijking.
A penny saved ia a penny earned.

De plannen van Snel zouden budget neutraal zijn; daarom ook de verhoging van het belastingtarief van 30% naar 33% in het plan van Snel.
In het plan van Vijlbrief lees ik alleen nog een verhoging van de vrijstelling: dit zou lagere belastinginkomsten betekenen.
Dus waarom denk je dat de belastinginkomsten beter op peil blijven in het plan van Vijlbrief in vergelijking met het plan van Snel?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO