Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 6:29 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Nieuwe bank:
http://www.openbank.nl

Introductie aanbod:
https://www.openbank.nl/spaarrekening

1%
Eerste zes maanden
Max 5000 euro
DGS: Spanje

Openbank is onderdeel van Santander


Laatst bijgewerkt door myy op vr 17 jan 2020 9:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 8:16 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Bij aanmelding voor de wachtlijst ontvang je blijkbaar ook nog eens 50 euro welkomspremie.


Citaat:
Ik heb vandaag een promotiecode ontvangen om klant te worden! Je krijgt €50 cadeau als je voor 28 februari €500 op je rekening zet, dus dat is mooi meegenomen! Binnen 10 dagen wordt de betaalpas thuisbezorgd (mits de aanmelding goedgekeurd wordt).


Bron:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /1962694/1


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 8:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Je kunt de acties voor de spaarrekening en de betaalrekening niet combineren!

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 9:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Een beetje vaag allemaal, bekijk eens de reviews op Trustpilot... als je die leest, mwaaaah, en wat is de rating van deze instelling?
Anders gezegd, een premie van zo'n onbekende partij zegt mij minder dan een van bijvoorbeeld ABN-Amro of Centraal Beheer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 9:54 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Doboy schreef:
Je kunt de acties voor de spaarrekening en de betaalrekening niet combineren!


Bedank Doboy, heb je al meer info?

Behalve het bericht op Tweakers, verder geen info hierover gevonden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 9:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Rating Moody's A2, Fitch A-, S&P A. Dus dat zit wel goed.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 11:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Thanks Doboy. Ja en andere banken hebben op Trustpilot ook hele slechte scores. 1% rente (1%!) klinkt mooi, maar als het maar voor een half jaar en voor maar 5000 euro is, hebben we het dus over wat vroeger een "geeltje" was (hoewel een zonnebloem meer in de buurt komt van 25 euro). Ook zie ik niet staan wat de rente is boven 5000 euro bsw. / cq. na een half jaar, enig idee iemand?

Ik zag dat ze onder Santander bank vallen, klinkt als een Spaanse systeembank.

Dus ze hebben mijn mailadres nu ook dwz, ca veut dire, dat ik op de wachtlijst sta. Moet je dus weer gaan wachten, reageren op mailtjes etc.

Weet iemand of je een smartphone nodig hebt of lukt alles met de PC?

Die smartphoneterreur daar word je (ik bedoel ik) niet goed van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 11:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Na een half jaar wordt de rente 0,01%. Boven € 5000 is de rente 0%.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2020 11:26 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Santander was een van de drie banken die ABN kocht en hun deel blijkbaar daarna ook snel weer doorverkocht,
aldus wikipedia:

In oktober 2007 nam Banco Santander, samen met Royal Bank of Scotland en Fortis, de Nederlandse bank ABN AMRO over. De Spaanse bank hield hieraan de Italiaanse, Antonveneta, en Braziliaanse dochterondernemingen van ABN AMRO over waarvoor het € 12 miljard betaalde.[4] Door een emissie van kapitaal had Santander al € 11 miljard opgehaald om deze twee aankopen te financieren. Santander-topman Emilio Botín had de aankoop van Antonveneta verdedigd als een entree op de Italiaanse markt, waar in de komende jaren interessante bankovernames worden verwacht.

Nog geen vier weken later, op 8 november 2007, werd de bank Antonveneta voor € 9 miljard doorverkocht aan de Italiaanse bank Monte dei Paschi di Siena.[4] Op de transactie behaalde Santander een winst van € 2,4 miljard.[4] De verkoop betekent dat Santander afziet van de expansie in de Italiaanse markt. Santander verklaarde dat Antonveneta bij nader inzien te klein was om op adequate manier in Italië een sterke marktpositie op te bouwen en daarom flinke investeringen vereiste.[4] De boekwinst heeft de vermogensverhoudingen van Santander aanzienlijk verbeterd en maakt een verdere kapitaalemissie van € 3 à 4 miljard overbodig.[4]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020 2:25 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Doboy schreef:
Na een half jaar wordt de rente 0,01%. Boven € 5000 is de rente 0%.


Sodemieter toch op met het woord rente. Dat is dus maximaal 50 eurocent rente per jaar, 0 eurocent als je 0 euro aanhoudt en 50 eurocent RENTE per jaar, als je zes biljard aanhoudt (en elk ander bedrag vanaf EUR 5000).

Ook SI zou principieel de rentes af moeten ronden op tiende procenten, met afronding tot en met 0.x9 naar benedon, dus 0.x0 .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020 10:40 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Banken onder het buitenlandse DGS begin ik niet aan, voor rentes waar we een paar jaar geleden onze neus voor ophaalden, is de moeite niet waard. Ik blijf gewoon vastzetten waar mogelijk tegen redelijke rente, om zo hoog mogelijk uit te middelen, en zo zit ik nog ruim boven 3% gemiddeld. En als buitenlandse banken hoge rente zouden geven, zou ik het nog niet durven. Beginnen beleggen is ook zoiets van op een rijdende trein stappen waarvan je weet dat ie richting een afgrond gaat. Leuker kunnen we het niet maken, dus doen we maar aan ramptoerisme. :lol:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020 11:28 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
.......en zo zit ik nog ruim boven 3% gemiddeld. En als buitenlandse banken hoge rente zouden geven, zou ik het nog niet durven. Beginnen beleggen is ook zoiets van op een rijdende trein stappen waarvan je weet dat ie richting een afgrond gaat. Leuker kunnen we het niet maken, dus doen we maar aan ramptoerisme. :lol:

Wat betreft langlopende deposito's heb ik je altijd gelijk gegeven, ik profiteer zelf ook nog steeds van TD's die nog lang doorlopen. Maar je zit met 2 problemen. Er vallen af en toe deposito's vrij dus je gemiddelde rendement daalt onvermijdelijk. En wat doe je met het nieuwe geld. Dat moet ook een bestemming krijgen. Zet je dat weg heel lang tegen maximaal 1%, trekt dat ook het gemiddelde omlaag. Dus je zult toch "iets" moeten doen als je wilt dat vermogen niet alleen vermogen is maar ook een bron van inkomen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020 11:59 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Tja, mijn ondergrens van vastzetten gaat ook langzaam mee omlaag, waar ik een paar jaar geleden 2% als minimum had gesteld. Ik probeer jaarlijks nog steeds een gelijk bedrag/inkomen aan rente te halen, en dat kan bij lagere gemiddelde rente alleen als het kapitaal stijgt, maar ook dat houdt een keer op. Maar al die buitenlandse banken gaan ook mee omlaag, dus wat een werk voor bijna niks. Ik ben een beetje via Bux aan het spelen met beleggen, net zo spannend als je geld onder een buitenlands DGS stallen, maar wel leuker. Alhoewel een tip: zodra ik ga beleggen zal de beurs instorten haha. Ik wil wel on-topic proberen te blijven, maar banken willen ons geld toch helemaal niet meer, dus waarom worden er dan steeds nieuwe initiatieven geopend waar we gretig op instappen???

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020 12:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Citaat:
een tip: zodra ik ga beleggen zal de beurs instorten

Dat klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jan 2020 12:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
henrid schreef:
Alhoewel een tip: zodra ik ga beleggen zal de beurs instorten haha. Ik wil wel on-topic proberen te blijven, maar banken willen ons geld toch helemaal niet meer, dus waarom worden er dan steeds nieuwe initiatieven geopend waar we gretig op instappen???


Nou, waarom begin je er dan niet mee :D Een groter cadeau kan je niet hebben dat je net begint met beleggen en goedkoop kan aankopen. Piggy en ik zitten ook wel te wachten op een uitverkoop.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO