Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 7:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2011 12:50 pm 
Kwartje

AMSTERDAM – Het rendement van een spaarrekening bevindt zich momenteel op een historisch laag niveau. Dit komt doordat de inflatie toeneemt.

Vanaf januari 2003 tot aan het uitbreken van de kredietcrisis bedroeg het rendement op een spaarrekening gemiddeld 2,5 procent. Sinds juni 2009 daalt het rendement op een spaarrekening echter hard, zo blijkt uit onderzoek van uw-spaarrente.nl.

Vorige maand bedroeg het rendement op een spaarrekening slechts 0,28 procent. Op basis van het rendement van voor de kredietcrisis mist de spaarder nu meer dan 2 procent, zo berekende de website.

Op het gemiddelde spaarsaldo in Nederland van 37.000 euro per huishouden komt dat neer op 740 euro per jaar

Bron: http://www.nu.nl/economie/2616513/rende ... -laag.html

Vanaf 2003 is "historisch" ? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 sep 2011 1:01 pm 
2 Kwartjes

De inflatie reken ik niet eens mee, het is hebben of niet hebben aan einde van jaar die rente, dat levert me aan einde van dit jaar al mooie uitkering op, als ik het niet vast gezet had of uitgeven dan had het me helemaal niks op geleverd.

Al koop ik inderdaad heel weinig in Nederland en vooral meeste in China, zou ik een iPad 2 willen dan krijg ik die veel goedkoper in China.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2011 5:27 pm 
Knaak

Bank schreef:
Ik hoorde dat de rentes weer omhoog zijn gegaan...

En meteen zijn de linkse partijen er als de kippen bij met kakelen dat de VRH omhoog moet. Was het 3 jaar gelden Paul Tang van de PvdA die vond dat het fictieve rendements% naar 5% mocht, nu wil de SP het belasting% naar 37,5%.
Gelukkig hebben we geen rood kabinet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 3:51 am 
Gulden

Je kunt over alles discussiëren, maar als bij herhaling fatsoensnormen worden overtreden in de Tweede Kamer, dan houdt het natuurlijk ook op.
Welk vertrouwen geeft zoiets dan nog ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 sep 2011 7:15 pm 
3 Kwartjes

Ik zat tot zojuist wat te lezen in de buitenlandse kranten.
Ben er vanwege plaatsvervangende schaamte mee opgehouden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 1:10 am 
Gulden

Sorry, even off-topic:

In internationaal opzicht geldt er natuurlijk ook het een en ander.
Dit zeer zeker met betrekking tot het vertrouwen in Nederland.
De wereldpers is er sowieso als de kippen bij, als er weer veel commotie is over het het een ander.
In dat opzicht is het inderdaad beschamend, hoe bepaalde dingen uit de verf komen.
(Buitenlandse) investeerders en bedrijven kijken ook naar zoiets, of kunnen zich terug trekken.
Economische schade kan ook een gevolg zijn van bepaald gedrag, bijvoorbeeld ook met betrekking tot import/export e.d.

Laatst bijgewerkt door schuiver op vr 23 sep 2011 1:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 1:38 am 
3 Kwartjes

schuiver schreef:
Sorry, even off-topic

Dat was je al, net als ik.
Maar als er al iets uit de verf komt, is dat het ware gezicht van Nederland.
Je kunt moeilijk de (buitenlandse) pers verwijten dat men uitzendt of beschrijft wat onze politici in de Tweede Kamer uitvoeren.
Die politici vormen bij uitstek een afspiegeling van onze samenleving, we hebben ze immers zelf op die plek neergezet.
Afgelopen weekeinde was ik in Duitsland. Toen nog was het onderwerp waar men mij over onderhield als het over Nederland ging, de "berg" die wij gaan bouwen.
Binnenkort zal ik België zijn, in Frankrijk, Zwitserland, weer in Duitsland. En dan naar Italië, zucht.
Ik zal er voornamelijk bekenden treffen en weet nu het onderwerp van gesprek al. Waar tot nu toe de Italianen met Berlusconi de risee waren, zal ik het voor de kiezen krijgen.
En gelijk hebben ze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 1:44 am 
Gulden

Prettige reis dan maar. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 2:01 am 
3 Kwartjes

Dank je.
Maar ook anderen zullen zich goed moeten voorbereiden. Je kunt maar het beste een gevat antwoord klaar hebben.
Veel erger zijn de processen die jij beschrijft. Dit gaat ons land schaden, en voor een lange tijd.

Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard. Om ook nog maar eens een verstandige uitspraak uit Den Haag te herhalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 1:12 am 
Gulden

Een gevat antwoord werkt vaak het beste.
Maar iedereen zit nu eenmaal anders in elkaar, dus niet iedereen staat open voor zoiets.
In de wereld van de handel e.d. zal goed overleg en uitleg nodig blijven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]