Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 6:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 5:22 pm 
Daalder

Geen geld maakt ongelukkig
door Nolly Speijers

AMSTERDAM - Geld mag dan volgens het bekende vaderlandse gezegde niet gelukkig maken, bijna de helft van de Nederlanders is het daar niet mee eens. Naar hun stellige overtuiging heeft geld wel degelijk (zeer) veel invloed op hun geluk.
......
......
De belangstelling voor sparen groeit. Dat heeft te maken met de huidige eurocrisis. Om de financiƫle crisis beter het hoofd te kunnen bieden zegt een kwart van de Nederlanders dat ze meer (gaan) sparen.

Meer op: http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... kig__.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 6:08 pm 
2 Kwartjes

Ik ben met die stelling eens dat geen geld hebben ongelukkig maakt. Immers je hebt geld alleen al nodig om te overleven, je moet er eten van kopen en een dak boven je hoofd.

Zonder geld zal je snel dood gaan vrees ik. En vrouwen maak je ook meestal wel blij met dure cadeaus, ja het gaat om het gebaar, maar de ene vrouw wil sieraden en de andere bijvoorbeeld een smartphone als cadeau.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 9:57 pm 
Vijfje

Of een breezer 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 11:26 am 
Knaak

Dan zijn er een miljoen mensen ongelukkig in Nederland (nieuws over meer armoede, maar dat was te verwachten).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 11:29 am 
2 Kwartjes

Oh moeten ze maar geen schulden maken. Op NOS was ook iets over voedsel pakket, zie ik in die kisten 2 zakken Lays chips, de gewone man moet het doen met goedkope thuis merk chips.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 6:05 pm 
Vijfje

Geen geld maakt zeker deels ongelukkig.

Met geen of weinig geld, heb je altijd meer zorgen, dan dat je goed bij kas zit.

Dus ben met de stelling eens

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 7:45 pm 

En veel spaarders (waaronder ik zelf) genieten juist des te meer als we ons eens te buiten gaan aan iets extra's zoals eens buiten de deur een etc. Juist het mezelf opleggen van ristricties in het consumeren en onszelf dan af en toe verwennen maakt dat we des te meer genieten van materiele dingen! We kunnen elke dag uit eten als we willen, maar maakt dat gelukkig?
Ik ben het overigens met de stelling eens! (Liever ongelukkig met geld dan ongelukkig zonder geld). :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 8:30 pm 
Vijfje

Een serieus bedrag aan spaargeld, gecombineerd met lage vaste lasten, maakt dat je van niemand afhankelijk meer bent.
Het eventueel wegvallen van inkomen is veel minder ernstig. Dat geeft een zeer relaxed gevoel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 8:43 pm 
Stuiver

Variant op de stelling: geen rente maakt gelukkig...

http://www.rentevrij.be/

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 9:15 pm 
Kwartje

Helemaal met obligataire eens.

Hoewel wanneer je over een beperkt inkomen beschikt kan je veelal een beroep doen op bijzondere bijstand. Bijvoorbeeld wanneer een nieuwe wasmachine nodig is of je dochter naar paardrijles wil.

Maar vind je dat teveel rompslomp dan ga je toch - met krokodillentranen en onder valse voorwendselen - geld van goedgelovige mammie aftroggelen. Mammie doe maar even 10.000 euro... Lekker makkelijk!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2011 10:05 am 
2 Kwartjes

Ik hoorde gisteren op de radio een ex-dakloze klagen dat hij meer te besteden had toen hij nog dakloos was. Nu had 'ie nog 50,- te besteden in de week.

"Ja, ik rook ook dus dat hakt er ook aardig in".

Tja, daar kan ik dus echt geen begrip voor opbrengen, hoe moeilijk stoppen met roken ook kan zijn. Het gezeur van minima die zeggen "Roken is het enige pleziertje dat ik heb", die weten blijkbaar niet hoe luxe je op vakantie kan van een jaar rookgeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2011 10:46 am 
2 Kwartjes

En bij het NOS journaal ofzo was een vrouw die had voor een vriend een wietplantage in haar huis en heeft daar dus flinke boete gekregen.

Naja dat was dus nou precisie niet voorbeeld wat je op tv moet laten zien, want dat bevestigd mijn vooroordeel dat die mensen zich meestal zelf in nesten gewerkt had.

Oh en ze had ook wat kinderen geproduceerd met een buitenlander, maar die was niet meer bij haar want ze was alleen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 dec 2011 1:17 pm 
Knaak

YipMan schreef:
Oh moeten ze maar geen schulden maken. Op NOS was ook iets over voedsel pakket, zie ik in die kisten 2 zakken Lays chips, de gewone man moet het doen met goedkope thuis merk chips.

Ik zag een keer op tv dat er mensen eten ophaalden bij de voedselpakket met een auto...
Sorry hoor, maar hoe kom je aan het geld voor een auto je van de bijstand leeft? Je kan het eten ook ophalen met de fiets. En maar klagen dat ze het slecht hebben. Het geld dat ze spenderen aan de auto (brandstof, onderhoud, afschrijving, APK, belasting,etc.) kunnen ze heel goed gebruiken voor het eten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]