Ja, meneer de Geus kan het mooi vertellen, net het sprookje "Tafeltje dek je, ezeltje strek je" (in een vrije tweede versie) waarbij de spaarders als ezel mogen figureren.
Hij vergeet "Knuppel uit de zak" voor al degenen die nog steeds niet begrijpen dat je niet méér uit kunt (blijven) geven dan erin komt........dat kan wel voor eventjes.....maar je schuld verevenen behoort onvermijdelijk te zijn.
Helaas zijn "we" al zover dat we gewoon de tering naar de nering zetten al bezuinigen noemen, ik bezuinig dus kennelijk als ik mijn voornemen om 100% méér uit te geven dan ik verdien, vervang door de gedachte maar 50% méér uit te geven.
Gewoon bezopen in mijn ogen, maar bij degenen die ervoor doorgeleerd (denken te) hebben, schijnt dit een normale opvatting te zijn.
Kennelijk lukt het deze categorie "deskundige denkers" niet te accepteren wat een einde aan de economische groei inhoudt voor de schuldposities, de oplossing van meneer de Geus is simpel....."laat degenen die zich niet onverantwoord in de schuld staken en nog wat hebben, opdraaien voor de gaten die anderen lieten vallen".
Als er op gebrek aan fantasie levenslang stond......maakte hij met dit idee kans op de "hoofdprijs".......