Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012 2:16 pm 
Daalder

Politie roept Grieken op niet meer te pinnen

25-05-2012 | Gepubliceerd 10:05
25-05-2012 | Laatst bijgewerkt 11:16

Grieken hebben in ruim twee jaar 72 miljard euro van hun spaargeld opgenomen bij de bank.
De politie in Griekenland roept burgers op om geen geld meer op te nemen bij de bank om het risico op diefstal te beperken.
....
Grieken hebben tussen januari 2010 en maart van dit jaar 72 miljard euro van hun spaargeld opgenomen, aldus de centrale bank. Er was in maart nog 165 miljard euro over bij de banken, maar vermoedelijk is dat op dit moment al weer een stuk minder.

Meer op: http://www.z24.nl/economie/artikel_3536 ... innen.html

De Grieken zouden ook bij een bank een kluisje kunnen huren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2012 11:21 pm 
Gulden

De banken in europa staan er slecht voor. In griekenland staat de griekse staat er slecht voor. Er is geen enkele reden voor een staat om schulden te hebben en zeker niet zoveel dat men het niet meer terug kan betalen en daarom is griekenland beter af als men de euro verlaat. voor spaarders is dat ongunstig omdat men de euro verlaat om de lokale munt te kunnen devalueren.

Mensen halen hun geld dus van de bank om niet door de overheid bestolen te worden. Het is dan heel ironisch dat de politie burgers vraagt geld op de bank te laten staan om bestolen te kunnen worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2012 11:50 pm 
Vijfje

DagobertDuck schreef:
Mensen halen hun geld dus van de bank om niet door de overheid bestolen te worden. Het is dan heel ironisch dat de politie burgers vraagt geld op de bank te laten staan om bestolen te kunnen worden.

Met de woordkeus ben ik het totaal niet eens (de Grieken hebben vooral zichzelf bestolen, bedrog, corruptie en belastingontduiking zijn daar nationale sporten) echter de gedachte achter de opnames is vanuit het individu volkomen rationeel......als NL in dezelfde positie zat als Griekenland, dan boekte ik ook direct al mijn vrije tegoeden over naar mijn Duitse DKB rekening.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 8:39 am 
Daalder

..als NL in dezelfde positie zat als Griekenland, dan boekte ik ook direct al mijn vrije tegoeden over naar mijn Duitse DKB rekening.[/quote]

Ja oké , En laat nou het meeste op deposito's staan.... :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 9:42 am 
Vijfje

ger schreef:
Ja oké , En laat nou het meeste op deposito's staan.... :mrgreen:

Dan is het maar goed dat Nederland niet dezelfde kant opgaat als Griekenland (dat hoop ik tenminste, om dezelfde reden).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 11:51 am 
Gulden

Hoop doet leven maar realiteit ziet er anders uit.

ESM zal waarschijnlijk ingevoerd worden.
Er wordt hard gelobbyd voor een Europees DGS waarbij wij ook voor zuid-europese banken garant staan. Er wordt gelobbyd voor eurobonds.
Als we langer in de euro blijven *of* die dingen doorgaan dan zijn we bij het zetten van de handtekening gedoemd tot Griekse toestanden in Nederland.

Ik schreef een tijd geleden hier een artikel over de stille Griekse Bankrun. Nu is in Spanje een stille bankrun gaande. En via steungelden betaalt Nederland het geld dat de Spanjaarden massaal opnemen. Als een Spaanse bank door de bankrun failliet gaat hebben de Spanjaarden hun geld en zijn wij het kwijt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 12:04 pm 
Vijfje

Een bankrun in het zuiden, zorgt voor extra spaargelden bij de banken in het Noorden (want ze zullen het niet in hun matras stoppen).
Uiteindelijk profiteren onze banken daar weer van. Alles heeft een keerzijde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 12:25 pm 
Gulden

obligataire schreef:
Een bankrun in het zuiden, zorgt voor extra spaargelden bij de banken in het Noorden (want ze zullen het niet in hun matras stoppen).
Uiteindelijk profiteren onze banken daar weer van. Alles heeft een keerzijde.

Verbazingwekkende uitspraak:
Een zeer groot deel van het "Spaanse geld" zal in een matras terecht komen. Het noorden zal meer bijleggen dan hun banken terug krijgen en ondertussen lopen wij als Nederlandse burgers wel het volledige insolventie risico van de Spaanse bank. Als er maatregelen komen op geld (gebeurt nu al) dan is eventueel Spaans geld binnen een week weg bij de Nederlandse banken.

Geen voordeel dus en ondertussen kost het ons kapitalen en lopen we een enorm insolventie risico.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 12:33 pm 
Knaak

Dat vrees ik ook: Eerst wordt het geld aan de zuidelijke banken onttrokken en in het noorden geplaatst: Zuidelijk banken vallen om. Na een tijdje (enkele jaren) worden het geld weer bij de noord-europese banken weggesluisd. Vallen ook die om.

Er moet dus een stop op grote internationale deviezenhandel komen i.p.v. het te stimuleren zoals nu het geval is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 12:40 pm 
Gulden

Ik hoop niet dat jarenlange indoctrinatie tot deze conclusie leidde. Euro, EU en vrijhandelszone zijn drie verschillende dingen. Als er iets tegen een van hen is dan mag dat niet in de media. Ben je tegen de euro dan wordt je gelijk als anti handelsunie etc. versleten.

Een stop op de deviezenhandel raakt alleen de kleine burger. De grote jongens hadden op 15 maart hun posities in de euro al afgebouwd en blijven voorlopig in ondermeer de dollar, tot die weer keldert t.o.v. de euro. Dat bevordert men juist (dollar swap werd internationaal vergemakkelijkt).

Uittreden uit de euro is de remedie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]